Iniezione sottucutanea: cume si applica è posti di applicazione
Cuntenutu
- Cume dà l'iniezione currettamente
- Cumu sceglie u situ di iniezione
- 1. Addome
- 2. Bracciu
- 3. Cosci
- Possibili complicazioni
L'iniezione sottucutanea hè una tecnica in a quale una medicina hè amministrata, cù una agulla, in u stratu adiposu chì hè sottu à a pelle, vale à dì in u grassu corporeu, principalmente in a regione addominale.
Questu hè u tippu ideale di tecnica per amministrà alcune droghe iniettabili in casa, postu chì hè faciule da applicà, permette una liberazione graduale di a droga è hà ancu menu rischi per a salute paragunatu à l'iniezione intramusculare.
L'iniezione sottocutanea hè guasgi sempre aduprata per amministrà insulina o per applicà enoxaparina in casa, essendu una pratica ricorrente dopu a chirurgia o durante u trattamentu di prublemi chì sò nati da un coagulu, cume un colpu o una trombosi di vena profonda, per esempiu.
Cume dà l'iniezione currettamente
A tecnica per dà una iniezione sottocutanea hè reattiva semplice, è u passu à passu deve esse rispettatu:
- Adunite u materiale necessariu: siringa cù a medicina, cotone / compressa è alcolu;
- Lavate e mani prima di dà l'iniezione;
- Ferru u cotonu cù alcolu nantu à a pelle, per disinfettà u situ di iniezione;
- Pleat a pelle, tenendu cù u pulgaru è l'indice di a manu non dominante;
- Inserisci l'agulla in a piega di a pelle (idealmente à un angulu di 90º) in un muvimentu veloce, cù a manu dominante, mantenendu u piegu;
- Pulsà pianu u pistone di a siringa, finu à chì tutta a medicina sia amministrata;
- Eliminate l'agulla in un muvimentu rapidu, annullate a piega è appiecà una leggera pressione à u locu cù a lana di cuttone inumidita cù alcolu, per qualchì minutu;
- Pone a siringa usata è l'agulla in un contenitore sicuru, fattu di materiale duru è micca à portata di i zitelli. Ùn pruvate mai più à tappà a siringa.
Questa tecnica pò esse fatta nantu à e parti di u corpu chì anu qualchì accumulu di grassu, ma hè impurtante chì trà ogni iniezione si faci un scambiu di u situ, ancu s'ellu hè in a stessa parte di u corpu, lascendu almenu 1 cm luntanu da u situ precedente.
In u casu di una persona cù pocu grassu corporeu o cù una piccula piega, solu 2/3 di l'agulla devenu esse inseriti per evità di ghjunghje à u musculu. Quandu si piega a pelle, hè ancu impurtante evità di mette troppu pressione nantu à a pelle, per ùn avè musculu cù u tessutu adiposu.
Cumu sceglie u situ di iniezione
I migliori posti per dà una iniezione sottocutanea sò quelli induve ci hè una maggiore accumulazione di grassu. Cusì, quelli chì sò più comunemente usati includenu:
1. Addome
A regione intornu à l'ombelicu hè una di e più grande riserve di grassu corporeu è, dunque, hè guasi sempre aduprata cum'è prima opzione per amministrà iniezioni sottucutanee. Inoltre, in questu locu hè quasi impussibile di afferrà u musculu addominale inseme cù a piega, ciò chì ne face un locu assai sicuru per l'iniezione da amministrà.
A cura principale chì deve esse pigliata in questu locu hè di fà l'iniezione à più di 1 cm da l'ombelico.
2. Bracciu
U bracciu pò esse un'altra di e regioni aduprate per stu tippu d'iniezione, postu chì cuntene ancu alcuni lochi di cumulazione di grassu, cume a parte posteriore è laterale di a regione chì si trova trà u gomitu è a spalla.
In questa regione, pò esse più difficiule à pieghje senza tene u musculu, dunque ci vole à fà casu à separà i dui tessuti prima di amministrà l'iniezione.
3. Cosci
Infine, l'iniezione pò ancu esse amministrata in e cosce, chì hè un altru di i lochi cù più accumulazione di grassu, soprattuttu in donne. Ancu s'ellu ùn hè micca u situ più adupratu, a coscia pò esse una bona opzione quandu l'abdomen è i bracci sò stati aduprati parechje volte di fila.
Possibili complicazioni
L'iniezione sottocutanea hè abbastanza sicura, tuttavia, cum'è cù qualsiasi tecnica di iniezione di farmaci, ci sò alcune complicazioni chì ponu sorgere, chì includenu:
- Dolore à u situ di iniezione;
- Rossu in a pelle;
- Pocu gonfiu à u puntu;
- Uscita di secrezione.
Queste complicazioni ponu accadere in ogni casu, ma sò più frequenti quandu hè necessariu fà iniezioni sottucutanee per periodi assai lunghi.
Sì qualchissia di sti sintomi apparisce è ùn migliurà micca dopu qualchì ora, hè impurtante d'andà à l'uspidale è vede un duttore.