Isoflavone: chì hè, per chì serve è cumu piglià
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Principali vantaghji
- 1. Diminuisce i sintomi di a menopausa
- 2. Diminuisce i sintomi PMS
- 3. Prutegge da e malatie cardiovascolari
- 4. Prevenite l'osteoporosi
- 5. Cuntrolla u glucosiu in sangue
- Cumu piglià
- Alimenti cù isoflavoni
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
L'isoflavoni sò cumposti naturali chì si trovanu assai in a soia di a spezia Glicina max è in u trifogliu rossu di a spezia Trifolium pratense, è menu in luzerna.
Questi cumposti sò cunsiderati un estrogenu naturale è ponu esse aduprati in a so forma naturale o in supplementi per alleviare i sintomi di a menopausa, cume e vampate di calore, quantità aumentate di sudore o disturbi di u sonnu. Inoltre, l'isoflavoni ponu diminuisce i sintomi PMS è prevene l'osteoporosi è e malatie cardiovascolari.
Ancu se l'isoflavoni anu parechji vantaghji per a ménopause, sti cumposti ùn devenu micca esse aduprati da e donne chì anu o anu avutu u cancheru di u senu, o da e donne incinte o chì allattanu.
Isoflavoni ponu esse cunsumati in alimenti o acquistati in forma di supplementazione in negozi di alimenti sanitari, cumposti farmacie è farmacie. Hè impurtante di fà una valutazione cù u ginecologu prima di inizià u trattamentu cù questi cumposti.
Per chì ghjè
Isoflavoni sò indicati per riduce a frequenza è l'intensità di i sintomi di a menopausa cum'è sudore di notte, vampate di calore è insonnia. Inoltre, ponu esse aduprati per alleviare i sintomi PMS, calà u colesterolu male o prevene l'osteoporosi postmenopausale.
Principali vantaghji
I vantaghji principali di l'isoflavoni sò:
1. Diminuisce i sintomi di a menopausa
Alcuni studii mostranu chì l'isoflavoni anu una struttura simile à l'estrogeni, un ormone pruduttu da l'ovari è chì durante a menopausa smette di esse produttu. Questi cumposti ponu esse un trattamentu alternativu per i sintomi di a menopausa chì includenu sudazione eccessiva di notte, vampate di calore o vampate di calore è insonnia. Amparate altri rimedii per a ménopause.
2. Diminuisce i sintomi PMS
L'isoflavoni ponu esse aduprati per diminuisce i sintomi PMS cum'è irritabilità, nervosità o dolore di u senu chì si verificanu per via di cambiamenti ormonali in tuttu u ciclu mestruale. Questi cumposti ponu regulà i livelli di estrogeni, aiutendu à riduce a PMS. Verificate altri modi per alleviare i sintomi PMS.
3. Prutegge da e malatie cardiovascolari
L'isoflavoni ponu abbassà i livelli di colesterolu cattivu è trigliceridi è dunque prevene malatie cardiovascolari cume pressione alta è malatie coronarie. Tuttavia, i medicamenti per u colesterolu altu, a pressione sanguigna alta è e malatie coronarie devenu esse presi regolarmente è l'isoflavoni di soia ponu esse aduprati per cumplementà questi trattamenti.
4. Prevenite l'osteoporosi
L'osteoporosi hè una malattia cumuna in a post-menopausa per via di cambiamenti ormonali chì si verificanu in questa fasa, chì pò causà fratture bone, riducendu a qualità di vita di a donna. Isoflavoni ponu esse aduprati per prevene è trattà l'osteoporosi, in particulare per e donne chì anu una contraindicazione per a terapia di sostituzione ormonale cù contraccettivi. Vede altre opzioni di trattamentu di l'osteoporosi.
5. Cuntrolla u glucosiu in sangue
Alcuni studii mostranu chì i cumposti fenolici presenti in isoflavoni ponu riduce l'assorbimentu di carboidrati da l'intestinu, riducendu i livelli di zuccheru in sangue. Inoltre, l'isoflavoni ponu aumentà a sensibilità di u corpu à l'insulina, è ponu esse un alliatu impurtante per prevene u diabete. Amparate 5 cunsiglii simplici per cuntrullà a diabetes.
Cumu piglià
U modu più pupulare per aduprà isoflavoni hè in forma di supplementi è u modu d'usu varieghja secondu u tippu di sostanza contenuta in i supplementi, e linee guida generali sò:
Capsule di estrattu seccu di Glicina max(Soyfemme): a dosa hè di 150 mg una volta à ghjornu. A capsula deve esse sempre presa à listessu tempu cù un pocu d'acqua;
Compresse secche di estratti idroalcolichi di Glicina max (Isoflavina): a dosa varia da 75 à 150 mg una volta à ghjornu, o pò esse aumentata secondu a valutazione medica. A tavuletta deve esse presa cù un bichjeru d'acqua, sempre à listessu tempu;
Compressa di estrattu seccu di Trifolium pratense (Climadil, Promensil o Climatrix): pudete piglià 1 tableta di 40 mg una volta à ghjornu cù un pastu. A dosa pò esse aumentata finu à 4 compresse à ghjornu, secondu a valutazione medica.
Ancu se l'isoflavoni anu parechji vantaghji è aiutanu à allevà i sintomi di a menopausa, hè impurtante cunsultà un ginecologu prima di cumincià à aduprà ste sostanze, affinchì a dosa sia adattata individualmente secondu i bisogni di a donna.
Alimenti cù isoflavoni
Isoflavoni ponu ancu esse cunsumati ogni ghjornu per mezu di alimenti cum'è:
Soia: l'isoflavoni sò più prevalenti in l'alimenti à base di soia è ponu esse cunsumati in forma di granu è farina, per esempiu. Inoltre, a soia si pò truvà ancu in oliu è tofu;
Trifoglio rossu: sta pianta hè una bona surghjente di isoflavoni è e so foglie ponu esse manghjate cotte è aduprate in insalate, per esempiu, o pudete aduprà fiori secchi per fà u tè;
Alfalfa: e foglie è e radiche di sta pianta ponu esse manghjate in zuppe, insalate o tè, è u germoglio di luzerna deve esse manghjatu crudu in insalate, per esempiu.
L'isoflavoni si ponu truvà ancu in quantità assai chjuche in legumi cum'è piselli, ceci, fasgioli lima, fasgioli è lenticchie, in più di arachidi è semi di lino.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii principali di l'isoflavoni sò l'intestini attaccati, una formazione di gas intestinali aumentata è nausea.
Quale ùn deve micca aduprà
L'isoflavoni ùn devenu micca esse aduprati da i zitelli, e donne incinte o chì allattanu, e donne chì anu o anu avutu u cancheru di u senu è da e persone chì sò allergiche à a soia o à qualsiasi altra pianta chì hè a fonte di u supplementu.
Inoltre, l'isoflavoni ponu interagisce cù:
Medicinali Tiroidi cum'è a levotiroxina: l'isoflavoni riducenu l'efficacezza di e droghe per a tiroide, richiedendu un adattamentu di a dose è un monitoru frequente di ormoni tiroidiali;
Antibiotici: l'antibiotici in generale riducenu l'azzione di l'isoflavoni;
Tamoxifenu: u tamoxifenu hè un medicamentu adupratu per curà u cancheru di u senu. L'isoflavoni riducenu l'azzione di tamoxifene è dunque ùn devenu micca esse aduprati à tempu.
Hè impurtante d'informà u duttore è u farmacistu di tutti i medicazione chì sò aduprati per prevene l'interazzione è u trattamentu per esse efficace.