Vita cù Sindrome di Fatiga Cronica: 11 Lezioni da a mo "Suocera"
Cuntenutu
- 1. Campà cù CFS ùn hè micca tuttu male.
- 2. Campà cù a vostra "suocera" vene cun qualchì vantaghju.
- 3. Ùn pudete micca batte a vostra suvra.
- 4. Una piccula gentilezza face una longa strada.
- 5. Ùn, in alcuna circustanza, implicate a vostra suocera in sportivi estremi.
- 6. Qualunque cosa fate: Sceglite e vostre battaglie.
- 7. Ùn vincerete micca ogni battaglia.
- 8. Lancia la un ossu di tantu in tantu.
- 9. U megliu di l'amichi ùn importa micca se MIL tagghia.
- 10. Accetta e cose chì ùn pudete micca cambià.
- 11. Cambiate e cose chì pudete.
Immaginate questu. Andate nantu à a vita felice. Spartite a vostra vita cù l'omu di i vostri sogni. Avete uni pochi di zitelli, un travagliu chì vi piace a maiò parte di u tempu, è passatempi è amichi per tene vi occupatu. Dopu, un ghjornu, a vostra suurra si tramuta.
Ùn site micca sicuru perchè. Ùn l’avete micca invitata, è site sicuru chì u vostru maritu ùn l’hà mancu. Continuate à pensà ch'ella si ne anderà, ma rimarcate chì i so sacchetti sò stati sbulicati à fondu, è ogni volta chì portate a so partenza imminente, cambia u sughjettu.
Ebbè, questu ùn hè micca diversu cumu aghju avutu a sindrome di fatica cronica. Vidite, per mè, cume hè u casu per a maiò parte di e persone cun CFS, u sindrome di fatica cronica hè ghjuntu in forma di ciò chì pensu chì era una semplice influenza stomacu. Cum'è per una visita di cortu sughjornu cù a vostra suurra, aghju preparatu mentalmente per uni pochi di ghjorni di miseria è interruzzioni spiacevoli è aghju presuppostu chì a vita tornerà à a normalità in pochi ghjorni. Ùn era micca u casu. I sintomi, in particulare una fatica schiacciante, piglianu a residenza in u mo corpu, è, cinque anni dopu, pare chì a mo suocera metaforica sia tramutata definitivamente.
Ùn hè micca a situazione ideale, è hè quella chì cuntinueghja à perplessi mi, ma ùn sò micca tutte e cattivi nutizie. L'anni di campà cun "ella" m'anu amparatu unepoche di cose. Avendu issa ricchezza di informazioni avà, pensu chì tutti devenu sapè chì ...
1. Campà cù CFS ùn hè micca tuttu male.
Cum'è qualsiasi relazione rispettabile MIL-DIL, a vita cun fatica cronica hà i so alti è bassi. A volte, ùn pudete micca alzà a testa da u cuscinu per paura di a so ira. Ma altre volte, se camminate leggermente, puderete andà settimane, ancu mesi, senza cunfrontu significativu.
2. Campà cù a vostra "suocera" vene cun qualchì vantaghju.
L'altru ghjornu un amicu m'hà dumandatu s'e vulia raghjunghje cun ella per fà un canvasing in u quartieru vendendu amanduli di cicculata. A risposta hè stata faciule, "Innò. Divertiraghju a mo socera sta sera ". Campà cun st'invitatu di casa menu chè desiderabile ùn vene micca cun assai lati, dunque mi pare di utilizallu cum'è scusa (valida) di tantu in tantu hè giustu.
3. Ùn pudete micca batte a vostra suvra.
Ancu se vulete, ùn pudete micca batte CFS fisicamente o metaforicamente cume alcuni puderanu "batte", o curà, un'altra malattia. Ogni tentativu di luttà, sfidà, o altrimenti scunfighjà lu face solu peghju di campà cun ella. Dittu chistu ...
4. Una piccula gentilezza face una longa strada.
Quandu trattu cun questu residente indesideratu in a mo vita, aghju trovu u megliu per esercità semplicemente a buntà in tutti i modi. Un approcciu nutritivu, pacificu è paziente darà spessu periodi di ciò chì hè cunnisciutu in CFS lingo cum'è "remissione" - un periudu di tempu induve i sintomi si allevanu è si pò aumentà i so livelli di attività.
5. Ùn, in alcuna circustanza, implicate a vostra suocera in sportivi estremi.
U veru kicker di CFS hè una piccula cosa brutta chjamata. In poche parole, questu hè u tuttu-terribile chì si sente da 24 à 48 ore dopu avè participatu à una rigorosa attività fisica. Dunque, mentre a vostra suocera pò parè gode di u so tempu nantu à a pista BMX, ùn fate micca sbagliu, vi farà pagà dopu. Ùn ci serà micca dettu chì ferite pò piglià è quantu duverete sente parlà di elli.
6. Qualunque cosa fate: Sceglite e vostre battaglie.
U sindromu di fatica cronica ùn manca mai a pussibilità di esse intesu quandu, per esempiu, avete una notte tarda cù l'amichi o pruvate à fà un pocu di giardinaghju intensu. Sapendu què, andaraghju à a lotta cù sta malatia solu quandu vale a pena. Per mè, questu significa dì micca à cose cum'è l'uffiziu suciale o vuluntarii per a PTA. Ma un cuncertu di Garth Brooks? INFERA IÈ!
7. Ùn vincerete micca ogni battaglia.
A mo suocera metaforica hè un caratteru formidabile. Ci seranu sicuramente tempi cattivi chì in CFS-speak chjamemu "recidiva". Quandu accade questu, ùn possu micca sottulineà abbastanza u putere di accettà a disfatta cum'è u primu passu versu a ripresa. Per contu meiu, adupru sti tempi per beie assai tè cù u MIL, rassicurallu chì tuttu andarà bè, è cunvince la di fighjà Downton Abbey cun mè finu à ch'ella sia pronta à intarrà a cappella.
8. Lancia la un ossu di tantu in tantu.
Puderia sente chì u vostru MIL hè bisognosu à volte. Ella vole ripusassi, ùn vole micca scavà l'erbaccia oghje, u travagliu hè troppu stressante per ella, vole esse in lettu à u più tardu à 8 ore di sera. ... A lista continua è continua. Per amore di Diu, lampate u so ossu di tantu in tantu! Innò Scratch that. Lanciate tutti l'ossi ch'ella vole è po qualchì. Vi prumettu chì u pagamentu in quantu à a vostra salute valerà a pena.
9. U megliu di l'amichi ùn importa micca se MIL tagghia.
Aghju sempre avutu boni amici, ma ùn l'aghju mai apprezzati più chè in l'ultimi cinque anni. Sò boni è fideli è ùn si dispiacenu micca se a mo suocera decide di rallentassi in una surtita - o ancu s'ella insiste chì noi tutti stemu in casa invece!
10. Accetta e cose chì ùn pudete micca cambià.
Ùn sò micca d'accordu per tuttu stu sistemu di vita. Aghju pricatu è pregatu per u mo MIL di piglià a residenza in altrò. Aghju ancu lasciatu e so cose à a porta di casa, sperendu ch'ella averia avutu l'indicazione, ma senza risultatu. Sembra ch'ella sia quì per stà, è megliu per ...
11. Cambiate e cose chì pudete.
Nisun dubbitu, quandu una malattia chjappa in a vostra vita senza prevene è si mette in residenza, pò lascià vi sente arrabbiatu, scunfittu è impotente. Per mè, hè ghjuntu un puntu, però, induve questi sentimenti avianu bisognu à piglià un postu di daretu à un focus più costruttivu nantu à e cose chì puderia cambià. Per esempiu, puderia esse mamma. Puderia piglià u tai chi, è puderia seguità una nova carriera in scrittura. Queste sò cose chì trovu piacevuli, soddisfacenti, è, u megliu di tutti, a mo "suocera" li trova ancu abbastanza piacevuli!
Sì una cosa hè diventata chjara nantu à u mo viaghju cù sta malatia, hè chì simu tutti chjamati à fà u megliu di e nostre situazioni di vita. Quale hè chì sà? Un ghjornu mi puderebbe svegliare è a mo stanza di stanza metaforica pò avè trovu altri alloggi. Ma, sicuramente à dì, ùn mi trattene u fiatu. Per oghje, sò felice di fà u megliu è di piglià e lezioni mentre venenu. Cumu trattate u sindrome di fatica cronica? Sparte e vostre sperienze cun mè!
Adele Paul hè un editore per FamilyFunCanada.com, scrittore è mamma. L'unicu ciò chì ama più di una data di colazione cù i so besties hè 8:00 pm cuddle time in a so casa in Saskatoon, Canada. Truvatela à http://www.tuesdaysisters.com/.