Limfociti: chì sò è perchè ponu esse alterati
Cuntenutu
I linfociti sò un tipu di cellula di difesa in u corpu, cunnisciuta ancu cum'è globuli bianchi, chì sò produtti in quantità più grande quandu ci hè una infezione, è sò dunque un bon indicatore di u statu di salute di u paziente.
Di solitu, u numeru di limfociti pò esse valutatu per analisi di sangue, è quandu sò ingrandati, hè di solitu un segnu di infezione è, dunque, si consiglia di cunsultà un medicu generale per diagnosticà u prublema è iniziare u trattamentu adeguatu.
Limfociti alterati
I valori di riferenza nurmali per i linfociti sò trà 1000 à 5000 linfociti per mm³ di sangue, chì raprisenta da 20 à 50% in u numeru parente, è ponu varià secondu u laburatoriu induve si faci u test. Quandu i valori sò sopra o sottu u valore di riferenza, una maghjina di linfocitosi o di limfopenia hè caratterizata, rispettivamente.
1. Limfociti alti
U numaru di limfociti sopra i valori di riferenza hè chjamatu limfocitosi è hè generalmente legatu à prucessi infettivi. Cusì, e cause principali di limfociti alti sò:
- Infezzioni acute, cum'è mononucleosi, polio, morbillo, rubella, dengue o tosse convulsa, per esempiu;
- Infezioni cronichi, cum'è a tuberculosi, a malaria;
- Epatite virali;
- Ipertiroidismu;
- Anemia perniciosa, chì hè caratterizata da una carenza di acidu folicu è di vitamina B12;
- Avvelenamentu da benzene è metalli pesanti;
- Diabetes;
- Obesità;
- Allergia.
Inoltre, l'aumentu di u numeru di limfociti pò accade dinò per via di situazioni fisiulogiche, cume e donne incinte è i zitelli, in più di carenze nutrizionali, cum'è vitamina C, D o carenza di calciu.
2. Limfociti bassi
U numaru di limfociti sottu i valori di riferenza hè chjamatu limfopenia è hè generalmente legatu à situazioni chì implicanu a medula ossea, cum'è anemia aplastica o leucemia, per esempiu. Inoltre, a linfopenia pò ancu esse un segnu di malatie autoimmune, in chì u corpu stessu agisce contr'à u sistema di difesa immunitariu, cum'è u lupus eritematosu sistemicu, per esempiu (LES).
A linfopenia pò accade sempre per via di u SIDA, di a terapia immunosuppressiva di droghe o di a chimioterapia o di u trattamentu di radioterapia, di malatie genetiche rare, o esse una cunsequenza di situazioni stressanti, cum'è u postoperatoriu è u sovraccaricu corpu, per esempiu.
Tipi di linfòciti
Ci hè 2 tippi principali di linfociti in u corpu, i linfociti B, chì sò cellule immature prodotte in a midula ossea è rilasciate in u sangue per pruduce anticorpi contr'à batteri, virus è funghi, è linfociti T, chì sò produtti in a midula ossea. ma chì sò poi sviluppati in u timu finu à ch'elli sianu divisi in 3 gruppi:
- Linfociti T CD4: aiutanu i linfociti B à eliminà e infezioni, essendu a prima alerta di u sistema immunitariu. Queste sò di solitu e prime cellule à esse affette da u virus HIV, è in i pazienti infetti u test di sangue indica un valore inferiore à 100 / mm³.
- Linfociti CD8 T: diminuisce l'attività di altri tippi di linfociti è, dunque, sò aumentati in casi di HIV;
- Linfociti T citotossici: distrugge e cellule anormali è infettate da virus o batteri.
Tuttavia, i test di u tipu di linfociti, in particulare di u tippu CD4 o CD8, devenu sempre esse interpretati da un duttore per valutà s'ellu ci hè u risicu di avè HIV, per esempiu, postu chì altre malatie ponu ancu causà u listessu tipu di alterazioni.
Dunque, se ci hè un dubbitu circa esse infettatu da HIV, hè consigliabile fà un test di laboratorio chì cerca u virus in e cellule di u corpu. Amparate più nantu à i test di HIV.
Chì sò i linfociti atipichi?
I linfociti atipichi sò i linfociti chì presentanu una forma variata è cumpariscenu nurmalmente quandu ci sò infezioni, principalmente infezioni virali, cume a mononucleosi, l'herpes, u SIDA, a rosolia è a varicella. In più di l'apparizione in infezioni virali, i linfociti atipichi ponu esse identificati in u conte di sangue quandu ci hè una infezione batterica, cume a tubercolosi è a sifilide, l'infezione da protozoi, cume a toxoplasmosi, quandu ci hè ipersensibilità à i farmaci o in malattie autoimmuni, cum'è in lupus.
Di solitu u numeru di sti linfociti torna à u normale (u valore di riferenza per i linfociti atipichi hè 0%) quandu l'agente chì causa l'infezzione hè eliminatu.
Questi limfociti sò cunsiderati cum'è linfociti T attivati chì sò produtti in risposta à i linfociti di tip B infetti è svolgenu e stesse funzioni di i linfociti tipici in a risposta immunitaria. I linfociti atipichi sò generalmente più grandi di i linfociti normali è varienu di forma.