Autore: Frank Hunt
Data Di Creazione: 14 Marzu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 13 Febbraiu 2025
Anonim
Lingua bianca: Chì pò esse è chì fà - Salute
Lingua bianca: Chì pò esse è chì fà - Salute

Cuntenutu

A lingua bianca hè di solitu un segnu di una crescita eccessiva di batteri è funghi in bocca, chì provoca a sporcizia è e cellule morte in bocca intrappulate trà e papille infiammate, causendu l'apparizione di placche bianche.

Cusì, a lingua bianca hè più cumuna quandu ci sò cundizioni favurevuli per a crescita di funghi, cum'è in e persone chì ùn anu micca una igiene orale adeguata o chì anu un sistema immunitariu più debule, cum'è in u casu di i zitelli, di l'anziani o di i pazienti cù autoimmune malatie., Per esempiu.

Tuttavia, ci sò altre malatie chì ponu causà l'apparizione di macchie bianche nantu à a lingua, cume:

1. Candidia orale

A candidiasi orale, cunnisciuta ancu cum'è tordu, hè a causa più frequente di l'apparizione di macchie bianche in bocca, in particulare in anziani o in letti à lettu, per via di a crescita eccessiva di funghi. Tuttavia, pò accade ancu in adulti chì ùn anu micca una igiene adeguata di a bocca, chì sò stati trattati cù antibiotici o chì anu malatie autoimmune, cum'è lupus o HIV.


Questa infezzione di levitu pò esse accumpagnata ancu da u respiru cattivu, brusgiu in e regioni affettate è a sensazione di cotone in a bocca. Amparate à identificà a candidiasi orale.

Cosa da fà: Una igiene orale adeguata deve esse effettuata, lavandosi i denti è a lingua almenu duie volte à ghjornu è aduprendu un collutore per prevene u sviluppu di batteri. Sì i sintomi ùn si migliuranu dopu à 1 settimana, duvete cunsultà u vostru duttore generale per cumincià à aduprà antifungali orali, cum'è nistatina.

2. U lichenu pianu

U lichenu pianu hè una malattia autoimmune chì provoca infjammazione di u rivestimentu di a bocca, chì pò generà macchie bianche frequenti nantu à a lingua è ancu in e guance, in più di piccule piaghe dolorose simili à u tordu. Hè ancu cumunu di sente una sensazione di brusgiu in bocca, è dinò una sensibilità eccessiva à l'alimentu caldu, piccante o acidu.

Capite megliu ciò chì hè u lichen planus orale è cumu si face u trattamentu.

Cosa da fà: hè cunsigliatu di cunsultà u medicu generale, perchè ancu se ùn ci hè micca una medicina capace di curà u lichen planus, u duttore pò prescrive l'usu di corticosteroidi, cum'è triamcinolone, per alleviare l'infiammazione è u dolore. Inoltre, aduprà un dentifriciu senza laurilsulfatu di sodiu pò ancu aiutà à prevene l'iniziu di sintomi.


3. Leucoplakia

Si tratta di una malattia cronica chì face cumparisce placche bianche à l'internu di e guance, di e gengive è, in certi casi, nantu à a superficia di a lingua. Stu tipu di placca ùn migliora micca cù u lavu di a lingua è generalmente ùn hè micca dolorosa.

Ancu s'ellu ùn ci hè una causa cunnisciuta per stu disordine, hè più cumunu in i fumatori è pò esse ligata à i primi segni di cancheru in bocca.

Cosa da fà: se dopu à 2 settimane di igiene orale adeguata e placche ùn cumincianu micca à sparì hè impurtante cunsultà un medicu generale o dentistu per valutà u risicu di esse primi segni di cancheru. Se sò placche benigne, u vostru duttore pò raccomandà l'usu di antivirali o avè una chirurgia minore per rimuovere e placche.

4. Sifilide

A sifilide hè una malattia di trasmissione sessuale chì pò influenzà a bocca quandu si face sessu orale senza prutezzione, è i primi sintomi ponu piglià finu à 3 mesi per apparì. In quessi casi, ponu apparisce piaghe in bocca, caratteristiche di a prima tappa di a malatia. Amparate più nantu à i sintomi è e fasi di sifilide.


Cosa da fà: u trattamentu deve esse fattu cù una iniezione di penicillina è, dunque, si deve cunsultà un medicu generale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu. Se u trattamentu ùn hè micca fattu, i sintomi ponu migliurà dopu à 3 settimane, ma a malattia avanzerà versu a so seconda fase, in a quale si pò sparghje in u restu di u corpu.

Quandu andà à u duttore

In a maiò parte di i casi, stu sintomu ùn hè micca un segnu di malatia grave è pò esse trattatu facilmente cù un spazzolamentu currettu di a lingua è assunzione frequente d'acqua.

Fighjate u video seguente è amparate chì fà per pulì currettamente a lingua:

Tuttavia, se a lingua bianca dura più di 2 settimane o apparisce accumpagnata da dolore o brusgiatura, per esempiu, hè cunsigliatu di cunsultà un medicu generale per valutà s'ellu ci hè una malattia è per inizià u trattamentu adattatu, se necessariu.

Per Tè

Cumu trattà u fretu cumunu in casa

Cumu trattà u fretu cumunu in casa

I freddi ò a ai cumuni. Una vi ita à l'uffiziu di u vo tru duttore anitariu ùn hè pe u nece aria, è i raffreddori pe u i migliuranu in 3 à 4 ghjorni. Un tipu di germe...
Cancer di tiroide - carcinoma medulare

Cancer di tiroide - carcinoma medulare

U carcinoma medulare di a tiroide hè u cancheru di a glàndula tiroidea chì principia in e cellule chì liberanu un ormone chjamatu calcitonina. Que te cellule ò chjamate cellul...