Prove di Diffusione Pulmonare
Cuntenutu
- Cosa hè a diffusione pulmonare?
- Chì ghjè u scopu di a prova di diffusione pulmonare?
- Cume mi devu preparà per un test di diffusione pulmonare?
- Cosa devu aspettà durante un test di diffusione pulmonare?
- Ci hè risichi associati à un test di diffusione pulmonare?
- Chì significanu i mo risultati di test?
- Chì causa i risultati di test anormali?
- Chì altri testi di funzione pulmonaria ponu esse effettuati?
Cosa hè a prova di diffusione pulmonare?
Da l'asma à a malatia pulmonaria ostruttiva cronica (BPCO), ci sò una varietà di condizioni chì ponu influenzà i pulmoni. U respiru sibilante o mancanza di fiatu generale pò esse segni chì i pulmoni ùn funzionanu micca esattamente cumu si deve esse. Se avete segni di prublemi pulmonari, u vostru duttore pò urdinà testi per valutà a funzione pulmonare.
Unu di sti testi hè un test di diffusione pulmonare. Un test di diffusione pulmonare hè adupratu per esaminà cume i vostri pulmoni trattanu l'aria. Insemi cù altri testi, pò aiutà u vostru duttore à determinà se u vostru sistema respiratoriu funziona currettamente è efficacemente. Pò esse ancu cunnisciutu cum'è una capacità diffusa di u pulmone per a prova di monossidu di carbonu (DLCO).
Cosa hè a diffusione pulmonare?
U test di diffusione pulmonare hè destinatu à testà quantu i vostri pulmoni permettenu à l'ossigenu è u diossidu di carbonu di passà in u sangue è in ellu. Stu prucessu hè chjamatu diffusione.
Quandu respira, inspirate aria chì cuntene ossigenu per u nasu è a bocca. Questu aria viaghja per a vostra trachea, o trachea, è in i vostri pulmoni.Una volta in i pulmoni, l'aria viaghja per una seria di strutture sempre più chjuche chjamate bronchioli. Finalmente ghjunghje à sacchi minusculi chjamati alveoli.
Da l'alveoli, l'ossigenu di l'aria chì respira entre in u sangue in i vini sanguini vicini. Questu hè un prucessu chjamatu diffusione di ossigenu. Una volta chì u vostru sangue hè ossigenatu, porta l'ossigenu in tuttu u vostru corpu.
Un'altra forma di diffusione si faci quandu u sangue chì cuntene diossidu di carbonu viaghja ind'i vostri pulmoni. U diossidu di carbonu si move da u sangue à i vostri alveoli. Dopu hè espulsu per via di l'exhalazione. Questu hè un prucessu chjamatu diffusione di diossidu di carbonu.
E prove di diffusione pulmonare ponu esse aduprate per analisi sia di ossigenu sia di diffusione di diossidu di carbonu.
Chì ghjè u scopu di a prova di diffusione pulmonare?
I duttori adupranu tipicamente prove di diffusione pulmonare per valutà e persone chì anu malatie pulmonari o per aiutà à diagnosticà tali malatie. A valutazione è u diagnosticu adeguati sò essenziali per furnisce u trattamentu ottimale.
Se mostrate sintomi di malatie pulmonari, i testi di diffusione pulmonare ponu esse aduprati per analizzà u funziunamentu di i vostri pulmoni. Inoltre, sè sottupostu trattamentu per e malatie pulmonari, u vostru duttore pò urdinà sta prova di tantu in tantu per monitorà u prugressu di a malattia è quantu funziona u vostru trattamentu.
Cume mi devu preparà per un test di diffusione pulmonare?
Prima di u test, u vostru duttore pò dumandà di piglià certi passi per preparà un test di diffusione pulmonare. Pudete esse dumandatu à:
- evite micca aduprà un broncodilatatore o altri medicamenti inalati prima di testà
- evite di manghjà una grande quantità di alimentu prima di u test
- evite di fumà per parechje ore prima di u test
Cosa devu aspettà durante un test di diffusione pulmonare?
In a maiò parte di i casi, un test di diffusione pulmonare implica i seguenti passi:
- Un bocchinu serà messu intornu à a to bocca. Ci si adatta bè. U vostru duttore vi mette clip in u nasu per impedisce di respirà per e narici.
- Puderete piglià un soffiu d'aria. Questu aria cuntene una quantità minima è sicura di monossidu di carbonu.
- Mantenerete questu aria per un conte di 10 o cusì.
- Scuprerete rapidamente l'aria chì tenite in i vostri pulmoni.
- Questu aria serà raccolta è analizzata.
Ci hè risichi associati à un test di diffusione pulmonare?
U test di diffusione pulmonare hè una prucedura assai sicura è diretta. Un test di diffusione pulmonare ùn comporta alcun risicu seriu. Hè una prucedura rapida è ùn deve micca causà à a maiò parte di a ghjente un dolore o un cunfortu significativu.
Probabilmente, ùn sperimenterete micca effetti collaterali negativi dopu a prova hè finita.
Chì significanu i mo risultati di test?
Questa prova guarda quantu di un certu gasu inalate è quantu hè presente in l'aria chì espirate. Di solitu, u laburatoriu aduprà monossidu di carbonu, o un altru gasu "tracer", per determinà a capacità di i vostri pulmoni di diffusà i gasi.
U laburatoriu hà da cunsiderà duie cose à determinà i risultati di a prova: A quantità di monossidu di carbonu chì avete inizialmente inalatu è a quantità chì avete espiratu.
Se ci hè assai menu monossidu di carbonu in u campionu espiratu, indica chì una grande quantità di gas hè stata diffusa da i to pulmoni in u sangue. Questu hè un segnu di robusta funzione pulmonaria. Se a quantità in i dui campioni hè simile, a capacità diffusa di i vostri pulmoni hè limitata.
I risultati di i testi sò variabili, è ciò chì hè cunsideratu "nurmale" varierà da persona à persona. U vostru duttore duverà cunsiderà una serie di fattori per decide se i risultati di i vostri testi suggerenu prublemi cù a funzione pulmonaria, cumprese:
- sì avete o no enfisema
- sì tù sì un omu o una donna
- a to età
- a to razza
- a vostra altezza
- a quantità di emoglobina in u vostru sangue
In generale parlendu, u vostru duttore paragunerà quantu monossidu di carbonu aspettanu chì espuliate à a quantità di monossidu di carbonu chì in realtà espirate.
Se espirate da ogni locu da u 75 à u 140 per centu di a quantità chì anu previstu chì avete, i risultati di i vostri testi ponu esse cunsiderati normali. Se espirate trà 60 à 79 per centu di a quantità prevista, a vostra funzione pulmonaria pò esse cunsiderata leggermente ridotta. Un risultatu di test sottu à u 40 per centu hè un segnu di funzione pulmonale assai ridutta, cun un risultatu sottu à u 30 per centu chì vi face eligibile per prestazioni d'invalidità di a Sicurezza Suciale.
Chì causa i risultati di test anormali?
Se u vostru duttore determina chì i vostri pulmoni ùn diffusenu micca u gasu à u livellu duv'elli duverebbenu esse, pò esse parechje cause. E cundizioni seguenti ponu purtà à risultati anormali:
- asma
- enfisema
- ipertensione pulmonaria, o pressione sanguigna alta in l'arterie di i pulmoni
- sarcoidosi, o infjammazione di i pulmoni
- perdita di tessuti pulmonari o cicatrici gravi
- corpu straneru chì obstruisce una via aeree
- prublemi cù u flussu di sangue arteriale
- emboli pulmonari (PE), o una arteria bluccata in u pulmone
- emorragia in u pulmone
Chì altri testi di funzione pulmonaria ponu esse effettuati?
Se u vostru duttore suspetta chì i vostri pulmoni ùn funzionanu micca bè, ponu urdinà parechje prove in più di u test di diffusione pulmonare. Un tali test hè a spirometria. Questa misura a quantità di aria chì pigliate è a rapidità chì pudete esalà. Un altru test, a misurazione di u vulume pulmonale, determina a dimensione è a capacità pulmonare. Hè ancu chjamatu un test di pletismografia pulmonare.
I risultati cumbinati di sti testi ponu aiutà u vostru duttore à capì ciò chì ùn va è ciò chì passi ponu esse presi per alleviare i vostri sintomi.