Spot mongolu: chì hè è cumu si cura di a pelle di u zitellu
Cuntenutu
- Cumu sapè se sò macchie mongole
- Quandu spariscenu
- E patch mongole ponu trasformassi in cancru?
- Cumu cura di a pelle
E macchie viole di u zitellu ùn raprisentanu di solitu alcun prublema di salute è ùn sò micca u risultatu di un traumu, sparendu versu l'età di 2 anni, senza a necessità di trattamentu. Sti patch sò chjamati patch Mongolian è ponu esse turchinu, grisgiu o pocu verduzzu, ovale è longu circa 10 cm, è ponu esse truvati in u fondu o u fondu di u neonatu.
I lochi mongoli ùn sò micca un prublema di salute, però hè impurtante tene u zitellu prutettu da u sole cù l'usu di u filtru solare per prevene i prublemi è a pelle è scurisce u locu.
Cumu sapè se sò macchie mongole
U duttore è i genitori ponu identificà i lochi mongoli appena a nascita di u zitellu, hè cumunu per elli esse situati nantu à u spinu, u ventre, u pettu, e spalle è a regione gluteali è di solitu ùn hè micca necessariu fà un esame specificu per ghjunghje à u so diagnosticu.
Se a macchia hè situata in altre zone di u corpu di u zitellu, ùn hè micca tantu estesa o apparisce da a notte à a notte, si pò suspettà un contusione, chì si verifica per colpu, trauma o iniezione. Se a viulenza contru u zitellu hè suspettata, i genitori o l'autorità devenu esse notificate.
Quandu spariscenu
Benchì in a maiò parte di i casi i lochi mongoli smariscinu finu à l'età di 2 anni, ponu persiste finu à l'età adulta, in questu casu hè chjamatu Spot Mongol Mongol Persistente, è pò influenzà altre zone di u corpu cum'è a faccia, e bracce, e mani è u pede.
E macchie mongole spariscenu gradualmente, diventendu più chjare à misura chì u zitellu cresce. Alcune zone ponu schjarisce più veloce di altre, ma una volta chì hè più chjaru, ùn serà più bughju.
I genitori è i pediatri ponu piglià ritratti in lochi assai luminosi per valutà u culore di a tinta nantu à a pelle di u zitellu annantu à i mesi. A maiò parte di i genitori custattanu chì a tacca hè sparita cumpletamente da i 16 o 18 mesi di u zitellu.
E patch mongole ponu trasformassi in cancru?
E macchie mongole ùn sò micca un prublema di pelle è ùn si trasformanu micca in cancheru. Tuttavia, un casu hè statu segnalatu solu da un paziente chì avia macchie mongole persistenti è chì era statu diagnosticatu cun melanoma malignu, ma a leia trà u cancheru è e macchie mongole ùn hè stata cunfirmata.
Cumu cura di a pelle
Siccomu u culore di a pelle hè più scuru, naturalmente ci hè una prutezzione maiò di u sole in e zone cuperte da macchie mongole. Tuttavia, hè sempre impurtante di prutege a pelle di u to zitellu cù una crema solare ogni volta ch'ellu hè espostu à u sole. Vede cumu espone u vostru zitellu à u sole senza risichi per a salute.
Malgradu questu, tutti i zitelli anu bisognu à piglià u sole, essendu esposti à u sole da circa 15 à 20 minuti, prima di a mattina, finu à 10 ore, senza alcun tippu di prutezzione solare in modu chì u so corpu possa assorbe a vitamina D, chì hè impurtante per a crescita è u rinfurzamentu di l'osse.
Durante stu breve bagnu di sole, u zitellu ùn deve esse solu, nè cù assai vestiti, postu chì pò fà assai caldu. Idealmente, a faccia, i bracci è e gambe di u zitellu sò esposte à u sole. Se pensate chì u zitellu sia caldu o fretu, verificate sempre a so temperatura mettendu una manu nantu à u collu è u ritornu di u zitellu.