Cumu sceglie i migliori scarpi da corsa
Cuntenutu
U vestitu di scarpi da corsa adatti aiuta à prevene ferite articulare, fratture di l'osse, tendinite è a furmazione di calli è vesciche à i pedi, chì ponu rende scumudà a corsa. Per sceglie i scarpi più boni, hè impurtante piglià in contu e cundizioni di l'ambiente induve a corsa serà realizata, u clima, u tippu di passu è a dimensione di u pede è di a scarpa.
L'ideale per a corsa hè chì e scarpe sianu leggere, confortevoli è cun un sistema di ventilazione è ammortizazione, permettendu à a persona di fà bè è di evità e ferite.
I fattori principali chì devenu esse cunsiderati quandu sceglite una scarpa adatta per a furmazione di corsa sò:
1. Tipu di passu
Hè impurtante cunnosce u tippu di passu per chì e scarpe da tennis più adatte sianu scelte è, cusì, hè pussibule di riduce u risicu di ferite è di usure à e articulazioni durante l'eserciziu. U passu currisponde à u modu chì i pedi scalanu in terra, è pò esse divisu in 3 tippi:
- Passu neutru: hè u tippu u più cumunu è cù u più bassu risicu di ferita, postu chì provoca un usura uniforme nantu à a sola di a scarpa;
- Passu pronunziatu: u pede tocca u tarrenu principalmente cù a parte interna, aduprendu u grossu ditu per avè impulsu, ciò chì aumenta u risicu di ferita à i ghjinochji è l'anche;
- Supinate stomp: a parte esterna di u pede hè a più aduprata, è u dettu chjucu hè quellu chì dà l'impulsu per u prossimu passu.
Per sapè u tippu di passu, una prova simplice pò esse fatta bagnendu u pede è simulendu un passu nantu à un fogliu di carta. Dopu, cù u pede sempre nantu à a foglia, duverete spiegà a forma di u pede cun una penna, è valutà chì latu di u pede hà toccu u fogliu u più.
A raccomandazione hè chì e persone chì anu pronatu battistrada danu preferenza à e scarpe chì neutralizeghjanu u battistrada à u mumentu di u passu, aiutendu à evità ferite à l'articuli.
2. Cundizioni ambientali
L'ambiente induve si svolgerà a corsa hà una influenza diretta nantu à u tippu di scarpe da tennis da purtà. In casu di corsa nantu à terreni irregulari o cù e petre, l'ideale hè chì e scarpe abbianu un sistema di ammortizzamentu rinfurzatu, una più grande aderenza di a suola à u terrenu è una alta alta, per prutege e caviglie.
Inoltre, se u situ di a corsa hè umidu, hà pozzanghere d'acqua o s'ella hè fatta à l'aria aperta ancu i ghjorni di pioggia, hè ancu impurtante di circà scarpe cù materiale impermeabile, per impedisce chì l'acqua entre in a scarpa, chì aumenta u pesu di i pedi è provoca prublemi cum'è chilblains.
3. Dimensione
Dopu avè sceltu u mudellu, ci vole à fà casu à a taglia di i scarpi è u so cunfortu in u pede, perchè a taglia sbagliata pò fà scumudà a corsa. A sneaker deve esse abbastanza stretta chì u calcagnu ùn scivulassi mentre cammina o corre, ma nisuna parte di u pede ùn deve esse strinta.
Inoltre, a parte anteriore di a scarpa deve permette u muvimentu di e dite è ci deve esse un picculu spaziu per accoglie u gonfiu di i pedi chì si faci nurmalmente durante a corsa.