Cumu migliurà a diczione cù esercizii
Cuntenutu
- Esercizii per migliurà a diczione
- 1. Esercizii per rilassate è rinfurzà i musculi facciali
- 2. Parlate cù a ghjunta chjusa
- 3. Parlà torci di lingua
- 4. Lettura di e vucale
- 5. Gargare cù l'acqua
A diczione hè a manera chì e parolle sò articulate è pronunziate è devenu esse chjare è precise, è devenu esse furmate, currette è perfezionate.
Per avè una bona diczione hè necessariu avè una respirazione adeguata è riscaldà i musculi di a faccia è di a lingua, ciò chì si pò uttene fendu alcuni esercizii. Queste esercitazioni, oltre à migliurà a diczione ogni ghjornu, migliuranu ancu a capacità per quelli chì volenu cantà più chjaramente.
Esercizii per migliurà a diczione
Ci sò qualchi esercizii chì aiutanu à migliurà a diczione, chì pò esse fattu solu in casa o cù l'aiutu di un logopedu.
1. Esercizii per rilassate è rinfurzà i musculi facciali
Alcune persone anu difficiule à articulà e parolle perchè anu musculi facciali assai stretti, cum'è e labbre, a lingua è e guance, chì hè induve si trova u musculu buccinatore.
Per rilassà questi musculi, pudete fà smorfie, sbadigli, apre è chjude a bocca cù a mascella sciolta, lanciate a lingua fora è giralla in bocca cù e labbre chjuse è vibrà e labbre è a lingua.
2. Parlate cù a ghjunta chjusa
Un bon eserciziu per migliurà l'articulazione di e parolle nantu à una basa di ogni ghjornu hè di parlà cun l'articulu di a mascella chjusu. Per fà questu, duvete chjude a bocca è i denti è leghje un testu da un ghjurnale o un libru, muvendu solu e labbre è a lingua.
3. Parlà torci di lingua
Un altru modu per migliurà a diczione hè di parlà torcitori di lingua, cume:
- "In un nidu di mafagafos ci sò sette mafagafinhos. Quandu mafagafa gafa, i sette mafagafinhos gafa"
- "A strada di ciottuli hè cumpletamente acciulita."
- "Sapendu ciò chì socu è sapendu ciò chì sapete è ciò chì ùn sapete è ciò chì ùn sapemu, sapemu tramindui sì simu saggi, saggi o semplicemente sì simu saggi."
Per furmà queste è altre torce lingua, l'ideale hè di cumincià à dilli lentamente è dopu aumentà a velocità, pruvendu sempre à dì e parolle currettamente è senza mischjà li.
St'eserciziu pò ancu esse fattu tenendu una matita o un tappu trà i denti.
4. Lettura di e vucale
Per avè una bona diczione hè impurtante di rispettà ogni sonu chì hè emessu, fendu una attenzione particulare à e vucale. Per quessa, duvete sceglie un testu o i testi di una canzone è leghje solu e vucali, mantenendu a sillaba accentuata di e parolle:
’UtirEhiO Pau nO gUtO tô tô
MUs O gUtO tô tô
Nà u mOrrèu rèu rèu
DOnU ChiçU çá
UdmirOu-sè sè
DO BèrrO, dO BèrrO chìèO gUtO deiu:
Miau!’
À principiu si pò cumincià pianu è po leghje o cantà sempre più veloci è pudete ancu aumentà u gradu di difficultà di i testi.
5. Gargare cù l'acqua
Quandu si gargarizeghja cù acqua o un elisir orale, hè pussibule di travaglià nantu à a faringe, a basa di a lingua è u tettu di a bocca, chì sò cumunimenti usati punti articulatori. Cù questu eserciziu, i muvimenti di "ão", "cane", "gão", "uma" sò ancu scatenati, pruvucendu chì u sonu esca di più da a parte inferiore di a bocca, perfezziunendu a pronuncia di e parolle.
Un altru modu per migliurà a diczione hè di curregge a vostra voce nasale, aprendu a bocca di più per parlà, fendu esercizii per rinfurzà i musculi è abbassà a lingua di più mentre parlate. Vede di più nantu à cume corregge a voce nasale.