Mirra: cosa hè, à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- À chì serve a mirra
- Cumu aduprà a mirra
- Tintura di mirra
- Oliu essenziale di mirra
- Possibili effetti collaterali
- Quale ùn deve micca aduprà
A mirra hè una pianta medicinali di a spezia Commiphora mirra, cunnisciuta ancu cum'è mirra arabica, chì hà proprietà antisettiche, antimicrobiche, antiinfiammatorie, anestetiche è astringenti, è pò esse aduprata per u mal di gola, infiammazione di e gengive, per infezioni cutanee, acne o per u ringiovanimentu di a pelle.
Inoltre, l'oliu essenziale di mirra pò esse adupratu cum'è purificatore d'aria o inalatu in un vaporizatore per prublemi respiratorii postu chì aiuta à eliminà u mucus in eccessu da e vie aeree.
A mirra pò esse aduprata in forma di resina o oliu essenziale chì pò esse acquistatu in farmacie cumposte è in alcuni negozi di alimenti sanitari.
À chì serve a mirra
A mirra hà proprietà antimicrobiche, astringenti, antiinfiammatorie, antisettiche, aromatiche, curative, deodoranti, disinfettanti, anestetiche è rejiminanti è pò esse indicata per aiutà in u trattamentu di varie situazioni, cume:
- Mal di gola;
- Inflammazione in e gengive;
- Ulceri in bocca;
- Ferite di a pelle;
- Prublemi digestivi;
- Colitis ulcerativa intestinali;
- Cuntusione;
- Artrite;
- Tosse;
- Asma;
- Bronchite;
- A grippa.
Inoltre, l'oliu essenziale di mirra, adupratu ogni ghjornu in faccia cum'è parte di a rutina di cura di a pelle, pò aiutà à prevene l'apparizione di rughe è di linee di spressione è di rinnuvellà a pelle invechja o arrugata, ma l'oliu ùn deve esse applicatu puru nantu à a pelle, ma adupratu diluitu in creme idratante, per esempiu.
Malgradu avè assai benefici per a salute, a mirra ùn rimpiazza micca u trattamentu medicu, aiuta solu u trattamentu.
Cumu aduprà a mirra
A mirra si pò truvà in forma di tintura, oliu essenziale o incensu.
Tintura di mirra
A tintura di mirra pò esse aduprata per u mal di gola, tordu, infiammazione di e gengive o ferite in bocca, ma deve esse usata solu per risciacquà o gargare è ùn deve esse ingerita. Sta tintura pò esse acquistata in i negozi di alimenti sani o in drogherie o preparata in casa.
Ingredienti
- 20 g di resina di mirra;
- 100 mL di 70% alcolu.
Modu di preparazione
Sfracicà a resina di mirra è mette in un vasettu di vetru pulitu è seccu cupertu di fogliu d'aluminiu. Aghjunghjite l'alcol è lasciate gode di 10 ghjorni, mesculendu spessu. Dopu stu periodu, pudete aduprà 5 à 10 gocce di tintura di mirra in un bichjeru d'acqua per fà gargare o risciacquà, 2 à 3 volte à ghjornu. Ùn ingerite.
Oliu essenziale di mirra
L'oliu essenziale di mirra pò esse adupratu per ambienti aromatizanti, inalazione in un vaporizzatore per respirà o affrontà prublemi.
- Aromatizatore di ambienti: mette 9 à 10 gocce d'oliu essenziale di mirra in una buttiglia spray cù 250 ml d'acqua è spruzza in i lochi di a vostra scelta o mette 3 à 4 gocce in un aromatizzante elettricu;
- Inalazione per prublemi respiratorii: aghjunghje 2 gocce d'oliu essenziale di mirra à un vaporizatore cù un pocu d'acqua per aiutà à eliminà a flema in casi di bronchite, raffreddori o tosse;
- Per usu topicu in faccia: mette 1 à 3 gocce d'oliu essenziale di mirra in a lozione facciale o in l'idratante è adupratelu ogni ghjornu per aiutà à prumove un apparenza di a pelle rinvivita;
L'oliu essenziale di mirra pò ancu esse adupratu per idratà i capelli, mischjendu 5 gocce di l'oliu essenziale in 1 cucchiaia d'oliu vegetale cume oliu d'amanduli, jojoba o oliu di coccu, è applicendulu à i capelli.
Evite l'applicazione di l'oliu essenziale di mirra à e zone sensibili cume l'ochji è l'arechje, in più di lavà e mani cù sapone è acqua dopu avè manipulatu l'oliu per evità l'esposizione accidentale à e zone delicate.
Possibili effetti collaterali
L'usu di mirra pò causà irritazione di a pelle o allergie quandu adupratu in quantità più grande di quella raccomandata.
Inoltre, quandu ingeritu pò causà diarrea, irritazione di i reni o battiti rapidi di u core.
Quale ùn deve micca aduprà
A mirra ùn deve esse aduprata da e donne incinte, chì pò stimulà u sanguinamentu da l'utru è causà aborti, è ancu da e donne chì allattanu.
Inoltre, a mirra ùn deve esse aduprata da e persone cun prublemi cardiaci, diabete o chì piglianu anticoagulanti cum'è a warfarina, per esempiu.
L'oliu essenziale è a tintura di mirra ùn devenu micca esse ingeriti perchè ponu causà avvelenamentu.
Hè impurtante di aduprà a mirra sottu à a guida di un duttore, erborista o prufessiunale sanitariu cun cunniscenze specifiche di e piante medicinali.