Chì hè a Mucopolysaccharidosis è cumu si tratta

Cuntenutu
- Tipi di mucopolisaccaridosi
- Cause pussibili
- Chì sò i sintomi
- Chì ghjè u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
A mucopolisaccaridosi hè caratterizata da un gruppu di malatie ereditate chì risultanu da l'assenza di un enzima, chì hà a funzione di digerisce un zuccheru chjamatu mucopolisaccaride, ancu cunnisciutu cum'è glucosaminoglicanu.
Si tratta di una malattia rara è difficiule da diagnosticà, perchè presenta sintomi assai simili à altre malatie, cume fegatu ingrossu è milza, deformità di l'osse è di l'articuli, disturbi visivi è prublemi respiratorii, per esempiu.
A mucopolisaccaridosi ùn hà cure, ma un trattamentu pò esse realizatu chì rallenta l'evoluzione di a malatia è furnisce una qualità di vita megliu per a persona. U trattamentu dipende da u tippu di mucopolisaccaridosi è pò esse fattu cun rimpiazzamentu di enzimi, trapianti di midollo osseu, terapia fisica o medicazione per esempiu.

Tipi di mucopolisaccaridosi
A mucopolisaccaridosi pò esse di parechji tippi, chì sò in leia cù l'enzima chì u corpu hè incapace di pruduce, manifestendu cusì diversi sintomi per ogni malatia. I sfarenti tippi di mucopolisaccaridosi sò:
- Tipu 1: Hurler, Hurler-Schele o sindrome di Schele;
- Tipu 2: Sindrome di Hunter;
- Tipu 3: Sindrome di Sanfilippo;
- Tipu 4: Sindrome di Morquio. Amparate più nantu à a mucopolisaccaridosi di tippu 4;
- Tipu 6: Sindrome di Maroteux-Lamy;
- Tipu 7: Sindrome astutu.
Cause pussibili
A mucopolisaccaridosi hè una malatia genetica ereditata, chì significa chì passa da genitori à zitelli è hè una malatia autosomica recessiva, eccettu u tippu II. Sta malatia hè carattarizata da l'incapacità di u corpu di pruduce un certu enzima chì degrada i mucopolisaccaridi.
I Mucopolisaccaridi sò zucaroli à catena longa, impurtanti per a furmazione di varie strutture di u corpu, cum'è a pelle, l'osse, u cartilagine è i tendini, chì s'accumulanu in sti tessuti, ma chì devenu esse rinuvati. Per questu, l'enzimi sò necessarii per scumparteli, in modu da pudè poi esse rimossi è rimpiazzati da novi mucopolisaccaridi.
Tuttavia, in e persone cun mucopolysaccharidosis, alcuni di sti enzimi ponu micca esse presenti per a ripartizione di u mucopolysaccharide, causendu l'interruzzione di u ciclu di rinnovu, chì porta à l'accumulazione di questi zuccheri in i lisosomi di e cellule di u corpu, compromettendu u so funziunamentu è dendu alzà si à altre malatie è malformazioni.
Chì sò i sintomi
I sintomi di mucopolisaccaridosi dipendenu da u tippu di malatia chì a persona hà è sò progressivi, ciò chì significa chì aggravanu mentre a malattia progredisce. Alcuni di i segni è sintomi sò:
- Fegatu è milza ingrandati;
- Deformazioni ossi;
- Prublemi articulari è di mobilità;
- Cortu;
- Infezioni respiratorii;
- Hernia ombelicale o inguinale;
- Disturbi respiratorii è cardiovascular;
- Problemi uditivi è visivi;
- Apnea di u sonnu;
- Cambiamenti in u Sistema Nervosu Centrale;
- Testa ingrandata.
Inoltre, a maiò parte di e persone chì soffrenu di sta malatia anu ancu una morfologia facciale caratteristica.
Chì ghjè u diagnosticu
Generalmente, a diagnosi di mucopolisaccaridosi consiste in una valutazione di segni è sintomi è testi di laboratorio.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu dipende da u tippu di mucopolisaccaridosi chì a persona hà, da u statu di a malattia è da e cumplicazioni chì si presentanu è duveranu esse fatte u più prestu pussibule.
U duttore pò raccomandà una terapia di sostituzione enzimatica, un trapianto di midollo osseu o sessioni di fisioterapia, per esempiu. Inoltre, e cumplicazioni causate da a malatia devenu ancu esse trattate.