Cosa hè u Doping in u sport, e sostanze principali è cumu si face u doping

Cuntenutu
U doping in u sport currisponde à l'usu di sustanzi pruibiti chì stimulanu a crescita musculare o migliuranu e prestazioni è a resistenza fisica di l'atleta, in modu artificiale è tempurale, uttenendu risultati megliu in u sport ch'ellu pratica.
A causa di u fattu chì e sostanze aumentanu temporaneamente e prestazioni di l'atleta à breve tempu, hè cunsiderata una pratica disonesta, in modu chì l'atleti chì sò pusitivi per u doping sò eliminati da a cumpetizione.
U doping hè più frequente per esse rilevatu durante e competizioni sportive, cum'è l'Olimpiadi è a Cuppa di u Mondu. Per questa ragione, hè cumunu per atleti ad alte prestazioni sottumessi à un test di doping per verificà a presenza di sostanze proibite in u corpu.

Sostanze più aduprate
E sostanze più usate chì sò cunsiderate doping sò quelle chì aumentanu a forza è a resistenza musculare, diminuiscenu u dolore è a sensazione di fatica. Alcune di e sostanze principali aduprate sò:
- Eritropoietina (EPO): aiuta à aumentà e cellule chì portanu ossigenu in u sangue, migliurendu e prestazioni;
- Furosemide: diureticu putente chì aiuta à riduce u pesu rapidamente, adupratu principalmente da atleti chì si battenu cù categurie di pesu. Aiuta ancu à diluce è piattà altre sostanze pruibite in l'urina;
- Bevande energetiche: aumentà l'attenzione è a disposizione, riducendu a sensazione di stanchezza;
- Anabolichi: ormoni aduprati per aumentà a forza è a massa musculare.
Inoltre, l'atleti è a so squadra ricevenu un elencu di raccomandazioni è medicamenti chì ùn ponu micca esse aduprati durante a furmazione perchè cuntenenu sostanze considerate illegali in u sport. Cusì, hè necessariu esse attenti ancu durante i trattamenti di malatie cumune cum'è a grippa è u colesterolu altu, è prublemi di a pelle, perchè ancu senza l'intenzione di doping, l'atleta pò esse eliminatu da a cumpetizione.
Cumu hè fattu u test di doping
L'esame antidoping hè sempre fattu in cumpetizioni per verificà s'ellu ci hè stata froda è chì pò avè interferitu cù u risultatu finale, chì pò esse fattu prima, durante o dopu a cumpetizione. Tipicamente, i vincitori anu bisognu di fà u test di doping per dimostrà chì ùn anu micca adupratu sostanze o metodi cunsiderati doping. Inoltre, l'esami ponu ancu esse presi fora di u periodu di cumpetizione è senza preavvisu, cù l'atleti scelti per sorte.
L'esame pò esse fattu raccogliendu è analizendu un campione di sangue o urina, chì sò valutati cù u scopu di identificà a presenza o l'assenza di sostanze proibite. Indipendentemente da a quantità di a sostanza, se una sostanza proibita chì circula in u corpu o prudutti di u so metabolismu hè identificata, hè cunsiderata doping è l'atleta hè penalizatu.
Hè ancu cunsideratu doping, secondu l'Autorità di Cuntrollu Doping Brasile (ABCD), a fuga o u rifiutu di fà a raccolta di campioni, u pussessu di una sostanza o metudu proibitu è frode o tentativu di frode in ogni tappa di u prucessu di doping.
Perchè u doping aiuta l'atleti
Aduprà chimichi chì ùn sò micca naturali per u corpu aiuta à migliurà a prestazione generale di l'atleta, purtendu vantaghji cum'è:
- Aumenta a concentrazione è migliora a capacità fisica;
- Allevia u dulore di l'eserciziu è riduce a fatigue musculare;
- Aumenta a massa musculare è a forza;
- Relaxà u corpu è migliurà a cuncentrazione;
- Aiutate à perde u pesu rapidamente.
- Cusì, piglià ste sostanze face chì l'atleta abbia risultati più rapidi è megliu chè quellu chì otteneria solu per mezu di a furmazione è di a dieta, è hè per quessa chì sò pruibiti in u sport.
Tuttavia, ancu cù a pruibizione, assai atleti usanu abitualmente queste sostanze da 3 à 6 mesi prima di a cumpetizione ufficiale, durante a so furmazione per aumentà u so successu, dopu suspende u so usu per lascià à u corpu u tempu di eliminà e sostanze è l'esame hè negativu. Tuttavia, sta pratica pò esse periculosa, postu chì i testi anti-doping ponu esse effettuati senza avvisu.