Prosopagnosia - Cecità chì ùn permette micca di ricunnosce e caratteristiche
Cuntenutu
A Prosopagnosia hè una malattia chì impedisce a ricunniscenza di e caratteristiche facciali, chì ponu ancu esse cunnisciute cum'è "cecità facciale". Stu disordine, chì affetta u sistema cugnitivu visuale, si traduce in l'incapacità di ricurdà e facce di l'amichi, di a famiglia o di i cunniscenti.
In questu modu, e caratteristiche di u visu ùn furniscenu alcun tipu d'infurmazioni per queste persone postu chì ùn ci hè micca capacità di associà i visi cù ogni persona. Dunque, hè necessariu ricorrere à altre caratteristiche per identificà l'amichi è a famiglia cum'è acconciatura, voce, altezza, accessori, vestiti o postura, per esempiu.
Principali sintomi di Prosopagnosia
Alcuni di i sintomi principali di sta malattia includenu:
- Incapacità di ricunnosce e caratteristiche facciali;
- Difficultà à ricunnosce amichi, famiglia o cunniscenze, soprattuttu in situazioni induve u scontru hè inaspettatu;
- Tendenza à evità u cuntattu visuale;
- Difficultà à seguità serie o filmi, postu chì ùn ci hè micca ricunniscenza di e faccia di i persunagi.
In i zitelli, sta malatia pò esse cunfusa cù l'autismu, per via di a so tendenza à evità u cuntattu visuale. Inoltre, e persone cun sta malattia tendenu à custattà più faciule è riparanu e caratteristiche di i so amichi, famiglia è culleghi, cum'è vestiti, prufumi, camminate o tagli di capelli per esempiu.
Cause di Prosopagnosia
A malattia chì impedisce a ricunniscenza di e caratteristiche facciali pò avè parechje cause, tra cui:
- Congenitali, hà una origine genetica è a persona hà trattatu sta difficultà dapoi a nascita, ùn avendu mai pussutu associà una faccia à una persona;
- Acquistu, cumu pò cumparisce più tardi per via di danni cerebrali causati da attaccu di core, danni cerebrali o colpu, per esempiu.
Quandu sta malattia hà una origine genetica, i zitelli mostranu difficoltà à ricunnosce i genitori stretti è i membri di a famiglia, è aduprendu queste informazioni u duttore puderà diagnosticà u prublema eseguendu testi chì valutanu u sistema cognitivo visuale.
D'altra parte, quandu sta malattia hè acquistata, u so diagnosticu hè di solitu fattu in l'uspidale, postu chì nasce per via di danni cerebrali.
Cumu trattà cù u zitellu cù Prosopagnosia
Per i zitelli cun Prosopagnosia, ci sò qualchi suggerimenti chì ponu esse preziosi durante u so sviluppu, chì includenu:
- Incolla e fotò di l'amichi è di a famiglia intornu à a casa, è identifica tutte e fotò cù u nome rispettivu di a persona (e);
- Aiutate u zitellu à assucià e persone cù caratteristiche specifiche cum'è culore è lunghezza di i capelli, vestiti, postura, accessori, voce, prufume, frà altri;
- Chiedi à tutti i prufessori di evità di tuccà u culore o u tagliu di capelli durante u primu mese di classi, è se hè pussibule, assicurassi chì portanu sempre un oggettu persunale chì li identifica più facilmente, cume occhiali, un orologio o orecchini, per esempiu;
- Dumandate à l'amichi è i cunniscenti d'identificassi quandu avvicinanu u zitellu in situazioni d'ogni ghjornu, soprattuttu quandu i genitori ùn sò micca presenti per aiutà à identificà a persona;
- Assicuratevi chì u zitellu participi à attività dopu à a scola, cum'è u football, ballu, ghjochi o altri ghjochi, cumu aiutanu à sviluppà a so capacità d'identificà è memorizà e voce è altre caratteristiche.
Alcuni di sti suggerimenti ponu ancu esse utili per l'adulti, in particulare per quelli chì soffrenu di Prosopagnosia è chì stanu sempre amparendu à trattà a malattia. Ùn ci hè micca rimediu per a Prosopagnosia, è u megliu modu per trattà a malatia hè cù l'usu di tecniche, cunsiglii è trucchi chì facilitanu a ricunniscenza di e persone.