Cosa hè l'osteoporosi, cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
L'osteoporosi hè una malattia in cui ci hè una diminuzione di a massa ossea, chì rende l'osse più fragili, aumentendu u risicu di frattura. In a maiò parte di i casi, l'osteoporosi ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, cù u diagnosticu fattu dopu à l'occorrenza di fratture, per esempiu.
L'osteoporosi hè assai assuciata à l'anzianu, postu chì cù l'anni u corpu perde gradualmente a so capacità di metabolizà è assorbe u calciu, per esempiu. Tuttavia, alcune abitudini di vita ponu ancu influenzà l'occorrenza di l'osteoporosi, cume l'inattività fisica, a malnutrizione è u cunsumu di bevande alcoliche.
Ancu se sta malatia ùn hà micca cura, u trattamentu pò esse fattu cù u scopu di migliurà a qualità di vita di a persona è di diminuisce u risicu di fratture è di malatie associate. Hè impurtante chì a persona abbia un stilu di vita sanu, cù a pratica di esercizii fisichi regulari, è pò ancu esse raccomandatu da u duttore di aduprà supplementi o medicamenti chì aiutanu in u prucessu di riassorbimentu di calciu è di furmazione di massa ossea.
I sintomi di l'osteoporosi
L'osteoporosi hè a maiò parte di u tempu asintomatica è, per questa ragione, hè generalmente identificata per mezu di una frattura di qualchì ossu dopu un ligeru impattu, per esempiu. Inoltre, a diminuzione di l'altezza di 2 o 3 centimetri è a presenza di spalle cadute o incurvate ponu esse indicative di l'osteoporosi. Amparate à identificà l'osteoporosi.
Da a valutazione di i sintomi, u duttore pò indicà a prestazione di un esame di immagine chì indica a perdita di massa ossea, densitometria ossea. Questu esame pò esse effettuatu ogni annu o ogni 2 anni dopu a diagnosi di osteoporosi per adattà a dose di u medicamentu.
Cause principali
L'osteoporosi hè una malattia assai ligata à l'anzianu, essendu più cumuna in donne dopu à 50 anni di età per via di a ménopause. Altre cause chì ponu favurisce u sviluppu di l'osteoporosi sò:
- Disfunzione tiroidea;
- Malatie autoimmune;
- Carenza di calciu;
- Stile di vita sedentariu;
- Alimentazione nutrizionale povera;
- Fumà;
- Alcoolisimu;
- Carenza di vitamina D.
Queste situazioni facenu chì l'organisimu ùn funziona micca bè, cù un sbilanciu trà a furmazione è a distruzzione di l'osse, rendendu l'osse fragili è più propensi à fratturassi. Dunque, e persone chì sò state diagnosticate cun qualsiasi di sti cambiamenti devenu esse monitorati da u duttore per prevene u sviluppu di l'osteoporosi.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'osteoporosi deve esse fattu secondu a guida di u medicu generale o ortopedista, cù l'usu di droghe chì stimulanu a produzzione di massa ossea, chì aiuta à prevene e fratture, di solitu esse indicatu.
Inoltre, u cunsumu di quantità adeguate di calciu è di vitamina D o l'usu di supplementazione, in più di l'attività fisica regulare, cume a spassighjata, u ballu è l'aerobica in acqua, per esempiu, pò ancu aiutà à alleviare i sintomi di l'osteoporosi. Capite cumu deve esse u trattamentu per l'osteoporosi.
Cumu prevene
Per riduce u risicu di l'osteoporosi, hè impurtante chì a persona adopri boni abitudini alimentarii è di vita, per avè una dieta ricca in calciu è vitamina D, cum'è latte è derivati, ovu è pesci grassi, per esempiu, postu chì u calciu hè un minerale fundamentale per u prucessu di furmazione scheletricu, in più di assicurà a forza ossea è participà à a cuntrazione musculare, a liberazione ormonale è i prucessi di coagulazione di u sangue.
Inoltre, hè indicatu per esse espostu à u sole per circa 15 à 20 minuti in l'ore di menu calore, senza aduprà crema solare, in modu chì una quantità più grande di vitamina D sia prodotta da u corpu, interferendu direttamente in a salute di u osse, postu chì a vitamina D participeghja à u prucessu di assorbimentu di calciu in u corpu.
Questa cura aiuta à mantene l'osse forti è à ritardà a perdita di massa ossea, prevenendu l'iniziu di l'osteoporosi, chì hè generalmente più frequente dopu l'età di 50 anni è hè caratterizata da una diminuzione di a massa ossea, chì si traduce in una maggiore fragilità di u ossi è risicu aumentatu di fratture.
A prevenzione di l'osteoporosi deve esse fatta per tutta a vita, cumincendu da a zitiddina attraversu l'adopzione di abitudini semplici, cume:
- Praticà attività fisiche, cume marchjà o corre, postu chì u stilu di vita sedentariu favurisce a perdita di massa ossea. Esercizii à grande impattu, cume a corsa, u saltu, u ballu è a scalata di scale, per esempiu, aiutanu à rinfurzà i musculi, ligamenti è articulazioni, migliurendu a densità ossea. Inoltre, esercitazioni di sollevamentu di pesi o in macchine di pesu, prumove l'usu di a forza musculare, causendu a forza di i tendini nantu à l'osse per aumentà a forza di l'ossu;
- Evite fumà, perchè l'abitudine di fumà hè assuciata cun un risicu aumentatu di osteoporosi;
- Diminuisce u cunsumu di bevande alcoliche, postu chì u cunsumu d'alcol hè in relazione cù a diminuzione di calciu da u corpu.
In u casu di e persone anziane, hè impurtante chì a casa sia sicura per evità cascate è riduce u risicu di fratture, postu chì hè normale chì a perdita ossea accada durante u prucessu di invecchiamento. Cusì, hè cunsigliatu di ùn avè tappeti in casa è in bagnu per mette pavimenti antiscivoli è barre di prutezzione.
Scuprite u video seguente per più cunsiglii per avè ossa più forti è, cusì, riduce u risicu di l'osteoporosi: