Pancreatite
Cuntenutu
Riassuntu
U pancreas hè una grande ghiandola daretu à u stomacu è vicinu à a prima parte di l'intestinu chjucu. Secreta u suchju digestivu in l'intestinu chjucu attraversu un tubu chjamatu canali pancreaticu. U pancreas rilascia ancu l'hormone insulina è glucagonu in u sangue.
A pancreatite hè una infiammazione di u pancreas. Accade quandu l'enzimi digestivi cumincianu à digerisce u pancreas stessu. A pancreatite pò esse acuta o cronica. Ogni forma hè seria è pò purtà à cumplicazioni.
A pancreatite acuta si faci di colpu è di solitu si ne và in pochi ghjorni cù u trattamentu. Hè spessu causatu da i calcoli biliari. I sintomi cumuni sò un dolore severu in l'addome superiore, nausea è vomitu. U trattamentu hè di solitu uni pochi di ghjorni in ospedale per i fluidi intravenosi (IV), antibiotici è medicinali per alleviare u dolore.
A pancreatite cronica ùn guarisce nè migliurà. Aggrava cù u tempu è porta à danni permanenti. A causa più cumuna hè u cunsumu alcolu pisante. Altre cause includenu fibrosi cistica è altri disordini ereditati, alti livelli di calciu o di grassi in u sangue, alcuni medicinali è condizioni autoimmuni. I sintomi includenu nausea, vomitu, perdita di pesu è sgabelli oleosi. U trattamentu pò ancu esse uni pochi di ghjorni in ospedale per i fluidi intravenosi (IV), medicinali per alleviare u dolore è supportu nutrizionale. Dopu questu, pudete bisognu di cumincià à piglià enzimi è manghjà una dieta speciale. Hè ancu impurtante di ùn fumà nè beie alcolu.
NIH: Istitutu Naziunale di Diabete è Malatie Digestive è Rene