Cosa hè a Cassa Scavata, perchè accade è cumu risolve

Cuntenutu
U pettu scavatu, cunnisciutu scientificamente cum'è pectus excavatum, hè una malformazione congenita in cui l'ossu di u sternu provoca una depressione in u centru di u pettu, in a regione trà e coste, causendu un cambiamentu di l'immagine di u corpu chì, ancu se ùn mette in periculu a vita, pò impedisce u sviluppu di l'autoestima o causanu cambiamenti psicologichi in u zitellu.
U pettu scavatu pò purtà à cumplicazioni gravi, cum'è a cumpressione di l'organi in a regione, chì prumove u sviluppu di infezioni di e vie respiratorie è difficultà à respirà, rendendu difficiule a pratica di l'eserciziu fisicu è causendu u dulore. Questa malformazione si pò vede in cundizioni cum'è u sindrome di Marfan, u sindrome di Noonan, u sindrome di a Polonia è l'osteogenesi imperfetta, per esempiu.
Ancu se u prublema pò esse identificatu subitu dopu à a nascita, in parechji casi s'aggrava cù a crescita di l'adulescenza è, dunque, u trattamentu hè di solitu indicatu solu dopu à stu periodu, per riduce u risicu di u prublema chì si ripresenta. In casi più rari, u trattamentu pò ancu esse fattu in adulti, ma hè più cumplicatu è richiede tempu.
L'unicu modu per curregge definitivamente u pettu scavatu hè di fà una chirurgia per rende l'osse in u locu currettu, dunque, sta prucedura hè indicata principalmente in i casi induve i sintomi si presentanu.

Cumu hè fatta a cirurgia
A cirurgia per curregge u pettu scavatu pò esse fatta in dui modi diversi, secondu a gravità è l'età di u paziente. Tuttavia, in i dui casi si face in anestesia generale è hè necessariu stà in l'uspidale per circa 1 settimana.
E duie forme di chirurgia sò:
- Chirurgia aperta o Ravitch: hè adupratu in adulti, in casi moderate à severi, chì u pettu hè rigidu è assai asimmetricu è dura trà 4 à 6 ore. In questa tecnica, un tagliu orizzontale hè fattu in u pettu per rimuovere u cartilagine anormale chì cunnessa e costole à l'ossu di u sternu, permettendu à l'ossu di ritornà à a so posizione curretta. Dopu sò messi materiali chirurgichi per mantene u pettu in a pusizione curretta;
- Chirurgia minimamente invasiva o Nuss: si face di solitu in i zitelli è in casi lesti à muderati è dura da 1 à 2 ore. In sta tecnica, dui picculi tagli sò fatti sottu à l'ascella è dopu una barra metallica hè inserita trà un tagliu è l'altru, per spinghje u sternu fora à a pusizione curretta.
Si tratta di una chirurgia assai dulurosa è, dunque, dopu a chirurgia, hè necessariu stà in ospedale soprattuttu per fà analgesici direttamente in a vena è migliurà u cunfortu, essendu scaricatu appena u dulore diminuisce è ùn ci sò più cumplicazioni.
Cumu hè a recuperazione
In u periodu dopu à a dimissione, hè necessariu andà à consultazioni frequenti cù u duttore per fà raggi X o tomografia computerizzata per valutà se u sternu hè sempre in a pusizione curretta. Cù queste valutazioni hè ancu pussibule determinà u megliu tempu per rimuovere u materiale chirurgicu o a barra metallica lasciata durante a chirurgia.
In casu di chirurgia aperta, u materiale hè generalmente eliminatu dopu à 6 à 12 mesi, mentre chì a barra di chirurgia minimamente invasiva hè rimossa solu dopu à 2 o 3 anni.
Durante questu periodu hè ancu impurtante di esse cuscenti di segni d'infezzione o di rigettu di u materiale chirurgicu lasciatu in u corpu, cume gonfiore o rossu in u locu di e tagliere, febbre sopra i 38 ° C o stanchezza eccessiva, per esempiu.
L'attività sportiva, invece, deve esse iniziata solu cù l'accunsentu di u duttore, evitendu quelli chì anu u più grande impattu è risicu di ferite, cum'è u football, u basket o l'arti marziali.
Chì sò e cause principali
A causa di l'apparizione di u pettu cavu ùn hè micca cunnisciuta, tuttavia, hè più cumuna in i masci è in e persone chì anu una storia di famiglia di a malformazione.
Ancu s'ellu ùn pone alcun risicu per a vita di u zitellu, u pettu cavu pò manifestassi finu à l'adolescenza è causà sintomi cum'è palpitazioni, tosse, sensazione di pressione in u pettu è infezioni respiratorie.