Pneumonitis: chì hè, tippi, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A pneumonite da ipersensibilità currisponde à l'infiammazione di i pulmoni per via di reazioni allergiche causate da microorganismi, polvere o agenti chimici, chì porta à tosse, difficoltà à respirà è febbre.
A pneumonite pò esse classificata secondu a so causa in parechji tippi, cum'è:
- Pneumonite chimica, a causa di u quale hè l'inalazione di polvere, sostanze tossiche o contaminate è agenti chimichi aduprati in a produzzione di gomma sintetica è materiali d'imballu, per esempiu;
- Pneumonite infettiva, chì hè causatu da microorganismi, cum'è i funghi per via di l'inalazione di muffa, o batteri è protozoi;
- Pneumonite lupusica, chì accade per via di malatie autoimmune, stu tippu essendu più raru;
- Pulmonite interstiziale, chì hè ancu chjamatu Sindrome Riccu Hamman, chì hè una malatia rara di causa scunnisciuta è chì pò purtà à fallimentu respiratoriu.
Inoltre, a pneumonite pò esse causata da inalazione di aria contaminata cù particelle di fenu muffa, aria condizionata sporca, residui di canna da zucchero, sugheru muffa, orzu o maltu muffa, muffa di furmagliu, crusca di granu infettata è chicchi di caffè contaminati, per esempiu.
Principali sintomi
I sintomi principali di l'infiammazione di i pulmoni sò:
- Tosse;
- Mancanza di respira;
- Frebba;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Difficultà di respirazione;
- Aumentata a frequenza respiratoria, cunnisciuta cum'è tachipnea.
U diagnosticu di pneumonite hè fattu per mezu di una valutazione clinica, in più di i risultati di alcuni testi, cume i raggi X di pulmone, test di laboratorio chì valutanu a funzione pulmonare è a misurazione di alcuni anticorpi in u sangue. Inoltre, a biopsia pulmonare è a bronchoscopia ponu esse richieste da u duttore per chiarisce i dubbi è cunclude a diagnosi. Scuprite à chì serve è cumu si face a bronchoscopia.
Cumu trattà
U trattamentu di a pneumonite hà per scopu di riduce l'esposizione di a persona à l'agenti causativi di a malattia, essendu indicata l'assenza di travagliu in certi casi. In casu di pneumonite infettiva, l'usu di antibiotici, antifungali o agenti antiparassiti pò esse indicatu secondu l'agentu infettivu isolatu.
In certi casi, a malattia rimette in poche ore, dopu alluntanassi da l'agenti causativi, ancu se a cura vene solu dopu à qualchì settimana. Hè cumunu chì, ancu dopu a curazione di a malatia, u paziente si sente cortu di fiatu quandu faci sforzi fisichi, per via di a fibrosi pulmonare chì si pò stallà.
In i casi più severi, pò esse necessariu chì l'individuu sia ammessu in un ospedale per riceve ossigenu è medicazione per cuntrullà a reazione allergica.