Capisce a Stanchezza Post-Virale
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi di fatica post-virale?
- Chì causa a fatica post-virale?
- Cumu hè diagnosticata a fatica post-virale?
- Cumu si tratta a fatica post-virale?
- Quantu dura a fatica post-virale?
- U fondu
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Cosa hè a fatica post-virale?
A fatigue hè un sintimu generale di stanchezza o stanchezza. Hè cumpletamente nurmale di sperimentalla di tantu in tantu. Ma à le volte pò durà parechje settimane o mesi dopu à esse statu malatu cun una infezzione virale, cum'è a grippa. Questu hè cunnisciutu cum'è fatica post-virale.
Leghjite per amparà di più nantu à i sintomi di fatica post-virale è ciò chì pudete fà per gestisce.
Chì sò i sintomi di fatica post-virale?
U sintomu principale di fatigue post-virale hè una mancanza significativa di energia. Puderete ancu sentite esauritu, ancu sè vo avete dormitu assai è ripusatu.
Altri sintomi chì ponu accumpagnà a fatica post-virale includenu:
- prublemi di cuncentrazione o di memoria
- mal di gola
- mal di testa
- ganglioni gonfii gonfi
- dolore musculare o articulare senza spiegazione
Chì causa a fatica post-virale?
A fatigue post-virale pare esse scatenata da una infezione virale. In a cunniscenza di a vostra situazione, pudete truvà informazioni nantu à u sindrome di fatica cronica (CFS). Questa hè una cundizione cumplessa chì provoca stanchezza estrema senza ragione chjara. Mentre chì alcuni consideranu CFS è fatica post-virale per esse a stessa cosa, a fatica post-virale hà una causa sottostante identificabile (una infezione virale).
I virus chì parenu à volte causanu fatigue post-virale includenu:
- Virus Epstein-Barr
- Virus di l'herpes umanu 6
- virus di l'immunodeficienza umana
- enterovirus
- rubeola
- Virus di u Nilu Occidentale
- Virus di u fiume Ross
L'esperti ùn sò micca sicuri perchè alcuni virus portanu à una fatica post-virale, ma pò esse ligatu à:
- una risposta inusuale à i virus chì ponu stà latenti in u vostru corpu
- livelli aumentati di citochine proinflamatorie, chì prumove l'infiammazione
- infjammazione di u tissutu nervosu
Amparate più nantu à a cunnessione tra u vostru sistema immune è l'infiammazione.
Cumu hè diagnosticata a fatica post-virale?
A fatica post-virale hè spessu difficiule da diagnosticà perchè a fatica hè un sintomu di parechje altre cundizioni. Pò piglià qualchì tempu per escludere altre cause putenziali di a vostra fatica. Prima di vede un duttore, pruvate à scrive una cronologia di i vostri sintomi. Fate una nota di qualsiasi malatie recenti, quandu i vostri altri sintomi si ne sò andati, è quantu tempu vi sentite stancu. Se vedi un duttore, assicuratevi di dà li sta infurmazione.
Probabilmente cuminceranu dendu un esame fisicu approfonditu è dumandendu nantu à i vostri sintomi. Tenite à mente chì puderebbenu ancu dumandà circa qualsiasi sintomi di salute mentale chì avete, cumprese quelli di depressione o ansietà. A fatica permanente hè qualchì volta un sintimu di queste.
Un test di sangue è urina pò aiutà à scartà fonti cumuni di fatigue, cumpresu l'ipotiroïdismu, u diabete o l'anemia.
Altri testi chì ponu aiutà à diagnosticà a fatica post-virale includenu:
- un test di stress di eserciziu per escludere e cundizioni cardiovascolari o respiratorii
- un studiu di u sonnu per escludere i disordini di u sonnu, cum'è l'insomnia o l'apnea di u sonnu, chì puderebbenu influenzà a qualità di u vostru sonnu
Cumu si tratta a fatica post-virale?
I sperti ùn capiscenu micca bè perchè a fatica post-virale accade, dunque ùn ci hè micca trattamenti chjari. Invece, u trattamentu di solitu si concentra nantu à a gestione di i vostri sintomi.
A gestione di i sintomi di fatica post-virale include spessu:
- piglià analgesici senza prescrizzione, cum'è ibuprofene (Advil), per aiutà cù qualsiasi dolore persistente
- aduprendu un calendariu o urganizatore per aiutà cù prublemi di memoria o di cuncentrazione
- riduzzione di l'attività cutidiana per cunservà l'energia
- tecniche energizanti di rilassamentu, cum'è yoga, meditazione, massoterapia è agopuntura
A fatigue post-virale pò esse estremamente frustrante, soprattuttu se avete dighjà trattatu una infezione virale. Questu, cumbinatu cù l'infurmazioni limitate nantu à a situazione, pò fà vi sentite isolatu o senza speranza. Pensate à unisce à un gruppu di altri chì sperimentanu sintomi simili, sia in a vostra zona lucale sia in linea.
L'Encefalomielite Myalgica Americana è a Sindrome di Fatigue Cronica offre una varietà di risorse nantu à u so situ web, cumprese elenchi di gruppi di supportu è cunsiglii nantu à cumu parlà cù u vostru duttore nantu à a vostra situazione. U Solve ME / CFS hà ancu assai risorse.
Quantu dura a fatica post-virale?
A recuperazione da a fatica post-virale varieghja da una persona à l'altra, è ùn ci hè micca una timeline chjara. Certi si recuperanu finu à u puntu induve ponu turnà à tutte e so attività quotidiane dopu à un mese o dui, mentre altri continuanu à avè sintomi da anni.
Sicondu un picculu studiu 2017 in Norvegia, uttene un diagnosi precoce pò migliorà a recuperazione. Un pronosticu megliu hè spessu per e persone chì ricevenu un diagnosi precoce. I tassi di recuperu più bassi sò cun persone chì anu avutu a cundizione per un periodu più longu.
Se pensate chì pudete avè fatica post-virale, pruvate à vede un duttore u più prestu pussibule. Se avete un accessu limitatu à l'assistenza sanitaria è vive in i Stati Uniti, pudete truvà centri di salute gratuiti o à pocu costu quì.
U fondu
A fatica post-virale si riferisce à sensazioni persistenti di stanchezza estrema dopu à una malatia virale. Hè una cundizione cumplessa chì l'esperti ùn capiscenu micca cumpletamente, chì pò rende difficile u diagnosticu è u trattamentu. Tuttavia, ci sò parechje cose chì ponu aiutà à gestisce i vostri sintomi. Puderete avè da pruvà uni pochi di cose prima di truvà qualcosa chì funziona.