Pressoterapia: cosa hè, à chì serve è vantaghji

Cuntenutu
A pressoterapia hè un tipu di drenaggiu linfaticu aduprendu un dispositivu chì sembra grandi stivali chì coprenu tutta a gamba, l'addome è e bracce. In questu equipagiu, l'aria riempie questi 'stivali', chì pressanu e gambe è l'addome in modu ritmicu, chì permette di mubilizà a linfa, sbuffendu a regione.
E sessioni di pressoterapia duranu una media di 40 minuti è ponu esse tenute in cliniche di estetica o fisioterapia, fintantu chì sò cun un prufessiunale furmatu. Malgradu esse una prucedura sicura è cù parechji vantaghji, ùn hè micca cunsigliatu per e persone chì anu una infezione attiva in u locu induve u drenaje serà effettuatu o per e persone chì anu una trombosi venosa profonda.

À chì serve è cumu fà
A pressoterapia hè un trattamentu eccellente per eliminà i fluidi in eccessu da u corpu, essendu particularmente utile da fà:
- Dopu una cirurgia plastica o un trattamentu esteticu cum'è lipocavitazione;
- Per luttà contr'à a cellulite;
- Per sbuffà a regione addominale, è malgradu ùn caccià micca u grassu, aiuta à diminuisce e misurazioni è dunque «perde pesu»;
- Per trattà u linfedema in u bracciu dopu a rimozione di u senu;
- Per quelli chì anu ragni vascolari, varice chjuche à medie, o soffrenu di ritenzione di fluidi è e so zampe sò gonfie cù una sensazione di pesantezza è dolore;
- In casu di insufficenza venosa cronica, induve i sintomi cum'è gonfiore, scurazione di a pelle o eczema cumpariscenu, chì causanu dolore, fatigue è una sensazione di pesantezza in e gambe;
- Durante a gravidanza perchè elimina cumpletamente e gambe è i pedi gonfi, prumove a salute è u benessere di a donna incinta, ma ùn deve micca esse adupratu nantu à u ventre per evità u disagiu.
Ogni sessione dura da 30 à 40 minuti è pò esse eseguita ogni ghjornu, se necessariu. Per migliurà l'efficienza di u trattamentu, un cuscinu pò esse postu sottu à e gambe di a persona, affinch'elli sianu più alti di u core, ciò chì facilita ancu u ritornu venoso.
Avvanzi è svantaghji
A principale differenza di pressoterapia in relazione à u drenu linfaticu manuale hè chì l'attrezzatura mette sempre a stessa pressione nantu à u corpu, è dunque, ancu se aiuta, u drenaje linfaticu manuale pò esse più efficiente perchè u corpu hè travagliatu da parti è u terapeuta pudete stà più longu in una zona chì hà bisognu di più. Inoltre, in u drenaghju manuale, tuttu u liquidu hè direttu da e sessioni, mentre chì in pressoterapia, a pressione pneumatica si faci nantu à tuttu u membru à a volta.
Cusì, per chì a pressoterapia abbia risultati megliu, hè necessariu fà circa 10 minuti di drenaje linfaticu manuale vicinu à u collu è in i nodi linfatichi di i ghjinochji è di l'inguernu, affinchì a prucedura si svolga di manera più efficiente. Sì sta cura ùn hè micca presa, l'efficacità di a pressoterapia hè ridutta.
Cù questu si pò cunclude chì fà pressoterapia da sola ùn hè micca cusì efficace cum'è fà una sessione di drenaje linfaticu manuale, ma chì eseguendu almenu u svuotamentu di i linfonodi manualmente prima di inizià a pressoterapia, aumenta digià a so efficacità.
Quandu ùn si deve micca fà
Malgradu esse cunsideratu una prucedura sicura, a pressoterapia ùn hè micca raccomandata in alcune situazioni, cume:
- Frebba;
- Infezzione o ferita in a zona da trattà;
- Varicesi di grande calibru;
- Cambiamenti cardiaci cum'è fallimentu di u core o arritmia;
- Sensazione di zingara in i lochi trattati;
- Trombosi venosa prufonda chì si manifesta cun intensu dulore in u vitellu;
- Nantu à u ventre durante a gravidanza;
- Cancru è e so cumplicazioni, cum'è u linfedema (ma u drenaje linfaticu pò esse permessu);
- E persone chì utilizanu un pacemaker cardiacu;
- Infezzione di i nodi linfatichi;
- Erisipela;
- Frattura micca ancu cunsulidata in u situ da trattà.
In questi casi, a pressoterapia puderia esse dannosa per a salute, dunque hè contraindicata.