Pielonefrite
Cuntenutu
- Chì sò i sintomi?
- Chì sò e cause?
- Ci sò fattori di risicu?
- Pelleonefrite acuta
- Pielonefrite cronica
- Diagnosticu di pielonefrite
- Prove di urina
- Prove di imaging
- Imaghjini radioattivi
- Trattamentu di pielonefrite
- Antibiotici
- Ingressu à l'uspidale
- Chirurgia
- Pielonefrite in donne incinte
- Pielonefrite in i zitelli
- Cumplicazioni putenziali
- Prevenzione di pielonefrite
- Cunsiglii di prevenzione
Capisce a pielonefrite
A pielonefrite acuta hè una infezione renale subita è severa. Provoca u gonfiu di i reni è li pò dannà in permanenza. A pielonefrite pò esse periculosa per a vita.
Quandu si verificanu attacchi ripetuti o persistenti, a cundizione hè chjamata pielonefrite cronica. A forma cronica hè rara, ma accade più spessu in i zitelli o in e persone cù ostruzioni urinarie.
Chì sò i sintomi?
I sintomi apparenze generalmente in dui ghjorni da l'infezzione. I sintomi cumuni includenu:
- una frebba superiore à 102 ° F (38.9 ° C)
- dulore in l'addome, a schiena, u latu, o l'inguine
- urinazione dolorosa o ardente
- urina torbida
- pus o sangue in l'urina
- urinazione urgente o frequente
- urina chì puzza à pesciu
Altri sintomi ponu include:
- scossi o brividi
- nausea
- vomitu
- sintimu generale di dulore o di male
- fatigue
- pelle umida
- cunfusione mentale
I sintomi ponu esse diversi in i zitelli è in l'adulti anziani di quelli chì sò in altre persone. Per esempiu, a cunfusione mentale hè cumuna in adulti maiò è hè spessu u so solu sintomu.
E persone cun pielonefrite cronica ponu sperimentà solu sintomi lievi o ponu ancu mancà sintomi notevoli in tuttu.
Chì sò e cause?
L'infezzione di solitu cumencia in e vie urinarie inferiori cum'è infezioni di e vie urinarie (UTI). I batteri entranu in u corpu per via di l'uretra è cumincianu à multiplicassi è si sparghjenu finu à a vescica. Da quì, i batteri viaghjanu attraversu l'uretere finu à i reni.
Batteri cum'è E. coli spessu causanu l'infezzione. Tuttavia, qualsiasi infezione seria in u sangue pò ancu sparghje in i reni è causà pielonefrite acuta.
Ci sò fattori di risicu?
Pelleonefrite acuta
Ogni prublema chì interrompe u flussu nurmale di l'urina provoca un risicu più grande di pielonefrite acuta. Per esempiu, un trattu urinariu chì hè una dimensione o forma insolita hè più propensu à purtà à pielonefrite acuta.
Inoltre, l'uretre di e donne sò assai più corte di quelle di l'omi, dunque hè più faciule per i batteri di entre in u so corpu. Ciò rende e donne più propensi à l'infezioni renali è li mette à un risicu più elevatu di pielonefrite acuta.
Altre persone chì sò in più risicu includenu:
- chiunque cun pietre renali croniche o altre condizioni di rene o di vescica
- adulti maiò
- e persone cun sistema immunitariu suppressu, cum'è e persone cun diabete, HIV / AIDS, o cancru
- e persone cun reflux vesicoureteral (una cundizione induve una piccula quantità di urina torna da a vejiga in ureteri è reni)
- e persone cun una prostata allargata
Altri fattori chì ponu fà vi vulnerabile à l'infezzione includenu:
- usu di u cateteru
- esaminazione cistoscopica
- cirurgia urinaria
- certi medicazione
- danni di u nervu o di a spina dorsale
Pielonefrite cronica
E forme croniche di a malattia sò più cumuni in e persone cun ostruzzioni urinarie. Queste ponu esse causate da UTI, reflux vesicoureteral, o anomalie anatomiche. A pielonefrite cronica hè più cumuna in i zitelli ch'è in l'adulti.
Diagnosticu di pielonefrite
Prove di urina
Un duttore verificerà a frebba, tenerezza in l'addome, è altri sintomi cumuni. Se suspettanu una infezzjoni di rene, urdineranu un test di urina. Questu li aiuta à verificà per batteri, concentrazione, sangue è pus in l'urina.
Prove di imaging
U duttore pò ancu urdinà un ultrasuone per circà cisti, tumori, o altre ostruzzioni in e vie urinarie.
Per e persone chì ùn rispondenu micca à u trattamentu in 72 ore, una tomografia CT (cù o senza tintura iniettabile) pò esse urdinata. Questa prova pò ancu rilevà ostruzioni in e vie urinarie.
Imaghjini radioattivi
Un test di acidu dimercaptosuccinicu (DMSA) pò esse urdinatu se u vostru duttore suspetta cicatricialmente per via di pielonefrite. Questa hè una tecnica di imaging chì traccia una iniezione di materiale radioattivu.
Un prufessiunale sanitariu injecta u materiale attraversu una vena in u bracciu. U materiale viaghja dopu à i reni. L'imaghjini pigliate mentre u materiale radioattivu passa per i reni mostranu zone infette o cicatriciali.
Trattamentu di pielonefrite
Antibiotici
L'antibiotici sò u primu cursu d'azzione contr'à a pielonefrite acuta. Tuttavia, u tippu di antibioticu chì u vostru medicu sceglie dipende da se i batteri ponu esse identificati o micca. Se no, un antibioticu à spettru largu hè adupratu.
Ancu se e droghe ponu curà l'infezzione in 2 à 3 ghjorni, a medicazione deve esse presa per tuttu u periodu di prescrizione (di solitu 10 à 14 ghjorni). Questu hè veru ancu se vi sentite megliu.
L'opzioni antibiotici sò:
- levofloxacina
- ciprofloxacinu
- co-trimoxazole
- ampicillina
Ingressu à l'uspidale
In certi casi, a terapia farmacologica hè ineffettiva. Per una infezione severa di rene, u vostru duttore pò ammette à l'uspidale. A durata di u vostru sughjornu dipende da a gravità di a vostra situazione è da quantu risponde à u trattamentu.
U trattamentu pò include idratazione intravenosa è antibiotici per 24 à 48 ore. Mentre site in l'uspidale, i duttori monitoreranu u vostru sangue è l'urina per seguità l'infezzione. Probabilmente riceverete 10 à 14 ghjorni di antibiotici orali da piglià dopu à esse liberatu da l'uspidale.
Chirurgia
Infezzioni renali recurrenti ponu esse da un prublema medicu sottostante. In questi casi, a chirurgia pò esse necessaria per rimuovere qualsiasi ostruzzioni o per correggere eventuali prublemi strutturali in i reni. A chirurgia pò ancu esse necessaria per drenà un ascessu chì ùn risponde micca à l'antibiotici.
In casi d'infezzione grave, una nefrectomia pò esse necessaria. In questa procedura, un chirurgu elimina una parte di u rene.
Pielonefrite in donne incinte
A gravidanza causa assai cambiamenti tempuranei in u corpu, cumpresi cambiamenti fisiulogichi in e vie urinarie. A crescita di progesterone è pressione aumentata nantu à l'uretere pò dà un risicu aumentatu di pielonefrite.
A pielonefrite in e donne incinte richiede tipicamente l'ingressu in ospedale. Pò minaccià a vita di a mamma è di u zitellu. Pò dinò aumentà u risicu di consegna prematura. E donne incinte sò trattate cù antibiotici beta-lactam per almenu 24 ore finu à chì i so sintomi migliuranu.
Per prevene a pielonefrite in donne incinte, una cultura urinaria deve esse realizata trà e 12e è 16e settimane di gravidanza. Un UTI chì ùn hà micca sintomi pò purtà à u sviluppu di pielonefrite. A rilevazione precoce di l'UTI pò prevene l'infezioni renali.
Pielonefrite in i zitelli
Sicondu l'Associazione Urologica Americana, in i Stati Uniti, più di un milione di viaghji à u pediatricu sò fatti ogni annu per UTI pediatrici. E zitelle sò in più risicu se anu più di un annu. I masci sò in più risicu se sottu unu, soprattuttu s'ellu ùn hè micca circuncisu.
I zitelli cun UTI anu spessu febbre, dolore è sintomi relativi à e vie urinarie. Un duttore deve trattà questi sintomi immediatamente prima ch'elli ponu sviluppà in pielonefrite.
A maiò parte di i zitelli ponu esse trattati cù antibiotici orali in modu ambulatoriale. Amparate più nantu à UTI in i zitelli.
Cumplicazioni putenziali
Una pussibule complicazione di a pielonefrite acuta hè a malatia renale cronica. Se l'infezzione cuntene, i reni ponu esse danneggiati permanentemente. Ancu se rara, hè ancu pussibule per l'infezzione di entre in u sangue. Questu pò esse in una infezzione potenzialmente mortale chjamata sepsis.
Altre complicazioni includenu:
- infezioni renali recurrenti
- l'infezzione chì si sparghje in e zone intornu à i reni
- fallimentu renale acutu
- ascessu di rene
Prevenzione di pielonefrite
A pielonefrite pò esse una cundizione seria. Cuntattate u vostru duttore appena suspettate chì avete pielonefrite o una UTI. Sta cundizione richiede una pronta assistenza medica, dunque prima cuminciate u trattamentu, megliu serà.
Cunsiglii di prevenzione
- Bei assai liquidi per aumentà a minzione è rimuovere i batteri da l'uretra.
- Urinate dopu u sessu per aiutà à lavà i batteri.
- Pulisci da davanti à daretu.
- Evite aduprà prudutti chì ponu irrità l'uretra, cum'è douches o spray femminili.