Cosa hè u reflux vesicoureteral, cumu identificà è trattà
Cuntenutu
U reflux vesicoureteral hè un cambiamentu in cui l'urina chì ghjunghje à a vescica torna in l'uretere, ciò chì aumenta u risicu di sviluppà infezioni di e vie urinarie. Sta situazione hè generalmente identificata in i zitelli, in quale casu hè cunsiderata una alterazione congenita, è accade per via di un fallimentu in u meccanismu chì impedisce u ritornu di l'urina.
Cusì, cum'è l'urina porta ancu microorganismi prisenti in e vie urinarie, hè cumunu per u zitellu sviluppà segni è sintomi di infezioni di e vie urinarie, cume u dolore quandu urina è a febbre, è hè impurtante chì u zitellu faccia testi di imaging per valutà u funziunamentu di u sistema allora hè pussibule di cunclude u diagnosticu è inizià u trattamentu adattatu.
Perchè accade
U reflux vesicoureteral accade in a maiò parte di i casi per via di un fiascu di u meccanisimu chì impedisce u ritornu di l'urina dopu avè ghjuntu à a vescica, chì accade durante u sviluppu di u zitellu durante a gravidanza è, dunque, hè cunsideratu cum'è una alterazione congenita.
Tuttavia, sta situazione pò esse ancu per genetica, malfunzionamentu di a vejiga o ostruzione di u flussu urinariu.
Cumu identificà
Questa alterazione hè di solitu identificata per mezu di esami di imaging cume a vescica è a radiografia uretrale, chì si chjama uretrocistografia annullante. Questa prova hè dumandata da u pediatricu o urologu quandu si vedenu segni è sintomi di infezioni di e vie urinarie o infiammazione di i reni, chjamata pielonefrite. Questu hè chì in certi casi l'urina pò rientre in u rene, resultendu in infezioni è infiammazioni.
Sicondu e caratteristiche osservate in l'esame è i sintomi presentati da a persona, u duttore pò classificà u reflux vesicoureteral in gradi, essendu:
- Grade I, in chì l'urina torna solu à l'uretere è hè dunque cunsiderata cum'è a più chjuca;
- Grade II, in quale ci hè un ritornu à u renu;
- Grade III, in quale ci hè un ritornu à u rene è a dilatazione in l'organu hè verificata;
- Grade IV, in chì per via di u più grande ritornu à a dilatazione di i reni è di l'organi, si ponu vede segni di perdita di funzione;
- Grade V, in chì u ritornu à u rene hè assai più grande, resultendu in una grande dilatazione è alterazione in l'uretere, essendu cunsideratu u più severu gradu di reflux vesicoureteral.
Cusì, secondu u gradu di reflux, segni è sintomi presentati è l'età di a persona, u duttore hè capace di indicà u megliu tipu di trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u reflux vesicoureteral deve esse fattu secondu a raccomandazione di l'urologu o pediatra è pò variare secondu u gradu di reflux. Cusì, in i riflussi da u gradu I à u III, hè cumunu indicà l'usu di l'antibiotici, postu chì hè pussibule riduce i sintomi relativi à l'infezzione batterica, prumove a qualità di vita di a persona. Soprattuttu perchè quandu si verifica in i zitelli di menu di 5 anni, a guarigione spontanea hè frequente.
Tuttavia, in u casu di reflux di qualità IV è V, a chirurgia hè generalmente raccomandata per migliorà u funziunamentu di i reni è diminuisce u ritornu di l'urina. Inoltre, u trattamentu chirurgicu pò esse ancu indicatu per e persone chì ùn anu micca rispostu bè à u trattamentu antibioticu o chì anu avutu infezioni recurrenti.
Hè impurtante chì e persone diagnosticate cun reflux vesicoureteral sò monitorate regolarmente da u duttore, perchè hè cusì pussibule di monitorà a funzione renale, prumove u so funziunamentu currettu.