Chì rimedii ùn ponu esse presi prima di a chirurgia
Cuntenutu
- 1. Antiagreganti piastrinichi
- 2. Anticoagulanti
- 3. Medicinali antiinflamatorii non steroidali
- 4. Terapie ormonali
- 5. Rimedii per a diabetes
- 6. Medicazione di u colesterolu
- 7. Rimedii per e malatie reumatiche
- 8. Fitoterapia
- 9. Diuretici
- Rimedii chì ponu esse mantenuti
Per chì a cirurgia corra cù menu risicu è per a recuperazione per esse più veloce, hè impurtante seguità l'istruzzioni di u duttore in quantu à a continuità di certi trattamenti, postu chì in certi casi, hè necessariu suspende l'usu di certi medicinali, in particulare quelli chì facilitanu u risicu di sanguinamentu o di portà qualchì tippu di decompensazione ormonale, cume hè u casu di l'acidu acetilsalicilicu, clopidogrel, anticoagulanti, antiinflamatori non steroidali o alcuni medicinali per u diabete, per esempiu.
Parechji medicazione devenu ancu esse valutati casu à casu, cume i contraccettivi è l'antidepressivi, chì sò suspesi in e persone à risicu aumentatu di avè una reazione. Altre droghe, cume i farmaci antiipertensivi, l'antibiotici è i corticosteroidi cronici, anu da esse mantenuti è presi ancu u ghjornu di a chirurgia, chì a so interruzzione pò causà picchi ipertensivi o scumpensamentu ormonale durante a chirurgia.
Cusì, hè impurtante chì, prima di a chirurgia, sia fatta una lista di i medicamenti chì a persona piglia, da consegnà à u duttore, cumpresu omeopatichi o altri chì ùn parenu micca impurtanti, affinchì ogni risicu à u mumentu sia evitatu. di a prucedura chirurgica.
Inoltre, altre precauzioni devenu esse aduttate, cume smettere di fumà, evitendu bevande alcoliche è mantenendu una dieta equilibrata, soprattuttu in i ghjorni prima di a chirurgia è in tuttu u periodu postoperatoriu. Vede più dettagli nantu à a cura chì deve esse presa prima è dopu a chirurgia.
1. Antiagreganti piastrinichi
I medicinali antipiastrinichi, cume l'acidu acetilsalicilicu, u clopidogrel, u ticagrelor, u cilostazol è a ticlopidina, cunnisciuti popularmente cum'è droghe "diluenti di sangue", ùn devenu micca esse aduprati prima di a chirurgia, è devenu esse discontinuti 7 à 10 ghjorni nanzu, o secondu l'indicazione di u duttore. L'antiagreganti piastrinichi chì anu un'azione riversibile, ponu esse suspesi secondu a so semi-vita, ciò chì implica a sospensione di u medicamentu circa 72 ore prima di a chirurgia.
2. Anticoagulanti
E persone chì utilizanu anticoagulanti cumarinici, cume Marevan o Coumadin, ponu esse sottoposti à chirurgia solu dopu a so sospensione, richiedendu livelli di coagulazione, valutati da l'esame INR, per esse in limiti normali.
E persone chì utilizanu i novi anticoagulanti, cum'è rivaroxaban, apixaban è dabigatran, ùn anu micca bisognu di suspende u medicamentu per chirurgia minore, cume chirurgia dermatologica, dentale, endoscopia è cataratta. Tuttavia, se sò chirurgie più cumplesse, sti medicamenti ponu esse suspesi per un periodu chì pò varià trà circa 36 ore è 4 ghjorni, secondu a dimensione di a chirurgia è e condizioni di salute di a persona.
Dopu a sospensione di l'anticoagulanti, u duttore pò indicà l'usu di eparina iniettabile, affinchì in u periodu chì a persona sia senza medicazione, ùn ci sia ancu un risicu aumentatu di complicazioni, cum'è a trombosi è l'ictus, per esempiu. Capite ciò chì sò l'indicazioni di eparina è cumu aduprà.
3. Medicinali antiinflamatorii non steroidali
I farmaci antiinflamatori non steroidali ùn devenu micca esse aduprati prima di a chirurgia, postu chì interferiscenu ancu cù a capacità di u coagulu di u sangue è ponu esse aduprati solu finu à un massimu di 3 ghjorni prima di a procedura.
4. Terapie ormonali
I contraccettivi ùn anu micca bisognu di esse fermati prima di una chirurgia minore è in donne chì sò à risicu bassu di avè qualchì tippu di trombosi. Tuttavia, e donne à risicu aumentatu, cume quelle chì anu una storia precedente o familiare di trombosi, per esempiu, anu da smette di aduprà a medicazione circa 6 settimane prima è, durante stu periodu, un altru tipu di metudu contraceptivu deve esse adupratu.
A terapia di rimpiazzamentu ormonale cun tamoxifene o raloxifene, deve esse ritirata in tutte e donne, 4 settimane prima di a procedura chirurgica, chì i so livelli ormonali sò più alti, causendu dunque un risicu più grande di trombosi.
5. Rimedii per a diabetes
I medicinali per compresse per i diabeti di vari tippi, cume glimepiride, gliclazide, liraglutide è acarbose, per esempiu, devenu esse interrotti u ghjornu prima di a chirurgia. A metformina, d'altra parte, deve esse interrotta 48 ore prima di a chirurgia, perchè presenta un risicu di scatenà un'acidosi in u sangue durante a chirurgia. In u periodu dopu a retirazzione di a droga, hè impurtante chì u glucosiu in sangue sia monitoratu è, in casu di glicemia aumentata, l'insulina deve esse usata.
In i casi induve a persona usa insulina, deve esse continuata, eccettu per insuline à longu andà, cume glargine è NPH, in cui u duttore pò riduce a dose à metà o 1/3, in modu chì u risicu sia riduttu di l'ipoglicemia durante a chirurgia .
6. Medicazione di u colesterolu
I medicinali per u colesterolu devenu esse interrotti 1 ghjornu prima di a chirurgia, è solu e droghe di tip statina, cum'è simvastatin, pravastatin o atorvastatin, per esempiu, ponu esse mantenute, chì ùn causanu micca rischi durante a procedura.
7. Rimedii per e malatie reumatiche
I medicinali cum'è allopurinol o colchicina, indicati per e malatie cum'è a gotta, per esempiu, devenu esse suspesi a mane di a chirurgia.
In quantu à e droghe aduprate per trattà malatie cum'è l'osteoporosi o l'artrite reumatoide, a maiò parte d'elle devenu esse suspesi u ghjornu nanzu a chirurgia, tuttavia, in certi casi, pò esse necessariu di suspende u trattamentu circa una settimana prima di a chirurgia, in i rimedii cum'è sulfasalazina è penicillamina.
8. Fitoterapia
I medicinali à base di erbe sò cunsiderati, da a pupulazione in generale, più sicuri in quantu à i rimedii alopatichi, essendu assai frequenti u so usu, è ancu l'omissione di u so usu davanti à u duttore. Tuttavia, sò droghe chì ponu ancu causà effetti collaterali, è assai di elli mancanu di prova scientifica di efficacia, è ponu interferisce seriamente cù a chirurgia, perciò devenu sempre esse suspesi.
I medicinali à base di erbe cum'è Ginkgo biloba, Ginseng, Arnica, Valeriana, Kava-kava o erba di San Giovanni o tè à l'agliu, per esempiu, ponu causà effetti collaterali durante a chirurgia, cume aumentà u risicu di sanguinamentu, purtendu à prublemi cardiovascolari o ancu aumentendu u effettu sedativu di l'anestetichi, dunque, secondu a medicina erbale in quistione, devenu esse suspesi trà 24 ore à 7 ghjorni prima di a prucedura.
9. Diuretici
I diuretici devenu esse interrotti ogni volta chì a chirurgia implica un risicu o quandu hè prevista a perdita di sangue, chì queste droghe ponu alterà a capacità di i reni di cuncentrazione di urina, chì pò compromettere e risposte à l'ipovolemia.
Inoltre, bevande è supplementi ricchi di caffeina, cume u caffè, u tè verde è u tè neru, devenu ancu esse evitati in a settimana prima di a chirurgia.
Dopu a procedura chirurgica, u trattamentu pò esse ripresu, secondu l'indicazione medica, secondu a recuperazione è a riduzione di i rischi di effetti collaterali. Sapete ancu chì sò e precauzioni principali da piglià per recuperà più rapidamente da a chirurgia.
Rimedii chì ponu esse mantenuti
I medicamenti chì devenu esse tenuti, ancu u ghjornu di a chirurgia è durante u digiunu, sò:
- Droghe antiipertensive è antiaritmiche, cum'è carvedilol, losartan, enalapril o amiodarone, per esempiu;
- Steroidi cronichi, cum'è prednisone o prednisolone, per esempiu;
- Rimedi Asma, cum'è salbutamol, salmeterol o fluticasone, per esempiu;
- Trattamentu di a malatia tiroidea, cù levothyroxine, propylthiouracil o methimazole, per esempiu;
- Rimedii per gastrite è reflux, cum'è omeprazole, pantoprazole, ranitidina è domperidone, per esempiu;
- Trattamentu per infezioni, cù antibiotici, ùn si pò piantà;
Inoltre, alcuni medicazione ponu esse mantenuti cun prudenza, cume ansiolitici, antidepressivi è anticonvulsivanti, perchè ancu se ùn sò micca contraindicati prima di a chirurgia, u so usu deve esse discuttu cù u chirurgu è l'anestesista, chì ponu interferisce cù alcuni tipi di anestesia è, in certi casi, aumentanu u risicu di cumplicazioni.