Autore: Robert Simon
Data Di Creazione: 17 Ghjugnu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Aprile 2025
Anonim
Tuttu nantu à u Sistema Respiratoriu Umanu - Salute
Tuttu nantu à u Sistema Respiratoriu Umanu - Salute

Cuntenutu

U sistema respiratoriu hè incaricatu di u scambiu di diossidu di carbonu è ossigenu in u corpu umanu. Stu sistema aiuta ancu à rimuovere i prudutti di rifiuti metabolichi è à tene cuntrolli i livelli di pH.

E parti principali di u sistema respiratoriu includenu e vie respiratorie superiori è e vie respiratorie inferiori.

In questu articulu, esploreremu tuttu ciò chì ci hè da sapè nantu à u sistema respiratoriu umanu, cumprese e parti è e funzioni, è ancu e cundizioni cumuni chì ponu influenzallu.

Anatomia è funzione

Tuttu u sistema respiratoriu cuntene duie vie: e vie respiratorie superiori è e vie respiratorie inferiori. Cum'è i nomi implicanu, e vie respiratorie superiori sò cumposte da tuttu sopra i pieghi vocali, è e vie respiratorie inferiori includenu tuttu sottu i pieghi vocali.

Sti dui tratti travaglianu inseme per fà a respirazione, o u prucessu di scambià diossidu di carbonu è ossigenu trà u vostru corpu è l'atmosfera.

Da u nasu à i pulmoni, i vari elementi di e vie respiratorie svolgenu roli altrettantu diversi ma impurtanti in tuttu u prucessu di respirazione.


Strade respiratorie superiori

E vie respiratorie superiori principianu cù i sinus è a cavità nasale, chì sò tramindui in a zona daretu à u nasu.

  • U cavità nasale hè a zona direttamente daretu à u nasu chì permette l'aria esterna in u corpu. Quandu l'aria vene per u nasu, scontra cilia chì riveste a cavità nasale. Queste cilie aiutanu à intrappulà è à eliminà e particelle straniere.
  • U sinus sò spazii d'aria daretu à a parte anteriore di u vostru craniu chì si trovanu da ogni latu di u nasu è longu u fronte. I sinus aiuta à regulà a temperatura di l'aria mentre respira.

Oltre à entrà per a cavità nasale, l'aria pò entrà ancu per a bocca. Una volta chì l'aria entra in u corpu, scorri in a parte inferiore di u sistema respiratoriu superiore cù a faringe è a laringe.

  • U faringe, o gola, permette u passaghju di l'aria da a cavità nasale o a bocca à u laringe è a trachea.
  • U laringe, o casella vocale, cuntene e piega vocale chì sò necessarie per noi di parlà è di fà sunà.

Dopu chì l'aria entri in u laringe, cuntinueghja falendu in e vie respiratorie inferiori, chì principia cù a trachea.


Strade respiratorie inferiori

  • U trachea, o trachea, hè u passaghju chì permette à l'aria di circulà direttamente versu i pulmoni. Stu tubu hè assai rigidu è hè cumpostu da più anelli tracheali. Tuttu ciò chì provoca a stretta di a trachea, cume infiammazione o ostruzione, limiterà u flussu di ossigenu à i pulmoni.

A funzione primaria di i pulmoni hè di scambià ossigenu per diossidu di carbonu. Quandu respiremu, i pulmoni inspiranu ossigenu è espiranu diossidu di carbonu.

  • In i pulmoni, a trachea si ramifica in dui bronchi, o tubi, chì cunducenu in ogni pulmone. Quessi bronchi cuntinueghjanu à ramificassi in più chjucu bronchioli. Infine, sti bronchioli finiscenu in alveoli, o sacchi d'aria, chì sò rispunsevuli di u scambiu di ossigenu è diossidu di carbonu.

U diossidu di carbonu è l'ossigenu sò scambiati in l'alveoli attraversu i seguenti passi:

  1. U core pompa sangue deossigenatu in i pulmoni. Stu sangue deossigenatu cuntene diossidu di carbonu, chì hè un pruduttu secondariu di u nostru metabolismu cellulare d'ogni ghjornu.
  2. Una volta chì u sangue disossigenatu ghjunghje à l'alveoli, rilascia u diossidu di carbonu in cambiu di ossigenu. U sangue hè oramai ossigenatu.
  3. U sangue ossigenatu viaghja dopu da i pulmoni à u core, induve hè liberatu torna in u sistema circulatori.

Insemi cù u scambiu di minerali in i reni, questu scambiu di diossidu di carbonu in i pulmoni hè ancu rispunsevule per aiutà à mantene u equilibriu di u pH di u sangue.


Cundizioni cumuni

I batteri, i virus, è ancu e condizioni autoimmuni ponu causà malatie di u sistema respiratoriu. Alcune malatie è condizioni respiratorie affettanu solu e vie superiori, mentre altri influenzanu principalmente e vie inferiori.

Cundizioni di e vie respiratorie superiori

  • Allergii. Ci sò parechji tippi di allergie, cumprese allergie à l'alimentu, allergie staggionali, è ancu allergie à a pelle, chì ponu influenzà e vie respiratorie superiori. Alcune allergie causanu sintomi lievi, cum'è nasu seculu, congestione, o prurito in a gola. Allergii più serii ponu purtà à l'anafilassi è a chjusura di e vie aeree.
  • U fretu cumunu. U fretu cumunu hè una infezzione di e vie respiratorie superiori chì pò esse scatenata da più di 200 virus. I sintomi di u fretu cumunu includenu nasu seculu o affunditu, congestione, pressione in i seni, mal di gola, è ancu di più.
  • Laringite. A Laringitis hè una cundizione chì accade quandu u laringe o e corde vocali si infiammanu. Sta cundizione pò esse causata da irritazione, infezioni, o eccessu. I sintomi i più cumuni perdenu a voce è l'irritazione di a gola.
  • Faringite. Cunnisciuta ancu cum'è mal di gola, a faringite hè una infiammazione di a faringe causata da infezioni batteriche o virali. Una gola secca, graffiosa è secca hè u sintomu primariu di a faringite. Questu pò ancu esse accumpagnatu da sintomi di raffreddore o influenza cum'è nasu chì cola, tosse o sibilante.
  • Sinusitis. A sinusitis pò esse sia acuta sia cronica. Sta cundizione hè caratterizata da membrane gonfie, infiammate in a cavità nasale è in i sinus. I sintomi includenu congestione, pressione sinusale, drenaggiu di mucus, è ancu di più.

Cundizioni di e vie respiratorie inferiori

  • Astma. L'asma hè una cundizione infiammatoria cronica chì affetta e vie aeree. Questa infiammazione face chì e vie aeree si restringenu, chì a so volta provoca difficoltà à respirà. I sintomi d'asma ponu include mancanza di respiru, tosse è sibilante. Sì sti sintomi diventanu abbastanza severi, ponu diventà un attaccu d'asma.
  • Bronchite. A bronchite hè una cundizione caratterizata da l'inflamazione di i tubi bronchiali. I sintomi di sta cundizione di solitu si sentenu cum'è sintomi di fretu à u primu, è poi si trasformanu in una tosse chì produce mucus. A bronchite pò esse acuta (menu di 10 ghjorni) o cronica (parechje settimane è recurrente).
  • Malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO). A BPCO hè un termine ombrella per un gruppu di malatie pulmonari croniche è prugressive, u più cumunu hè a bronchite è l'enfisema. Cù u tempu, queste cundizioni ponu purtà à u deterioramentu di e vie aeree è di i pulmoni. Se ùn sò micca trattati, ponu causà altre malatie respiratorie croniche. I sintomi di a BPCO include:
    • mancanza di fiatu
    • pettu strettu
    • sibilante
    • tossu
    • frequenti infezioni respiratorii
  • Emfisema. L'Enfisema hè una cundizione chì danneghja l'alveoli di i pulmoni è provoca una diminuzione di a quantità di ossigenu in circulazione. L'Enfisema hè una cundizione cronica, inalterabile. I sintomi più cumuni sò stanchezza, perdita di pesu, è frequenza cardiaca aumentata.
  • Cancru di pulmone. U cancheru pulmonariu hè un tipu di cancheru situatu in i pulmoni. U cancheru di u pulmone differisce secondu induve si trova u cancheru, cum'è in l'alveoli o in e vie aeree. I sintomi di u cancheru di u pulmone includenu mancanza di respiru è respiru sibilante, accumpagnati da dolore toracicu, tosse persistente cù sangue è perdita di pesu senza spiegazione.
  • Puntura. A pneumonia hè una infizzione chì face chì l'alveoli s'inflamessinu cù pus è fluidi. SARS, o sindrome respiratorju acutu severu, è COVID-19 causanu entrambi sintomi simili à pneumonia, chì sò tramindui causati da u coronavirus. Sta famiglia di hè stata ligata à altre infezioni respiratorii severi. Se ùn hè trattatu, a pneumonia pò esse fatale. I sintomi includenu mancanza di respiru, dolore toracicu, tosse cù mucus, è ancu di più.

Ci sò altre cundizioni è malatie chì ponu influenzà u sistema respiratoriu, ma e cundizioni più cumuni sò elencate sopra.

Trattamenti

U trattamentu per e condizioni respiratorie differisce secondu u tippu di malattia.

Infezioni batteriali

Infezioni batteriche chì portanu à e condizioni respiratorie richiedenu antibiotici per u trattamentu. L'antibiotici ponu esse presi cum'è pillule, capsule o liquidi.

Quandu si piglia antibiotici, sò efficaci immediatamente. Ancu se cuminciate à sentite megliu, duvete sempre piglià u corsu sanu di antibiotici prescritti per voi.

Infezioni batteriche ponu include:

  • laringitis
  • faringite
  • sinusitis
  • bronchite
  • puntura

Infezzioni virali

A cuntrariu di e infezioni batteriche, ùn ci hè generalmente un trattamentu per e malatie respiratorie virali. Invece, duvete aspittà chì u vostru corpu per luttà contr'à l'infezione virale da solu. I medicazione senza prescrizione (OTC) ponu furnisce un pocu di sollievu da i sintomi è permettenu à u vostru corpu di ripusà.

U laringitis cumunu è virale, faringite, sinusite, bronchite, o pneumonia pò piglià più di parechje settimane per recuperà cumpletamente.

Cundizioni cronichi

Alcune cundizioni di u sistema respiratoriu sò croniche è intrattabili. Per queste condizioni, u focus hè di gestisce i sintomi di a malattia.

  • Per allergii lievi, I medicazione allergii OTC ponu aiutà à riduce i sintomi.
  • Per l'asma, un inalatore è cambiamenti di stile di vita ponu aiutà à riduce i sintomi è i flare-ups.
  • Per a BPCO, i trattamenti implicanu medicazione è macchine chì ponu aiutà i pulmoni à respirà più faciule.
  • Per u cancheru di pulmone, a cirurgia, a radiazione è a chimioterapia sò tutte opzioni di trattamentu.

Quandu per vede un duttore

Sì avete qualchì sintomi di infezioni respiratorie batteriche, virali o croniche, visitate u vostru duttore. Puderanu verificà i segni in u nasu è a bocca, ascoltà i soni in e vostre vie aeree, è fà più testi diagnostichi per determinà sì avete qualchì tippu di malattia respiratoria.

U fondu

U sistema respiratoriu umanu hè incaricatu di aiutà à furnisce l'ossigenu à e cellule, caccià u diossidu di carbonu da u corpu, è equilibrà u pH di u sangue.

E vie respiratorie superiori è e vie respiratorie inferiori tramindui ghjocanu un rolu cruciale in u scambiu di ossigenu è di diossidu di carbonu.

Quandu i virus è i batteri entranu in u corpu, ponu causà malatie è condizioni chì portanu à l'infiammazione di e vie respiratorie.

Sè site preoccupatu chì avete una malatia respiratoria, visitate subitu u vostru duttore per un diagnosticu formale è un trattamentu.

Per Tè

H méningite influenzae

H méningite influenzae

A meningite hè una infezzione di e membrane chì coprenu u cervellu è a medula pinale. Que ta copertura hè chjamata meninge .I batteri ò un tipu di germe chì pò cau &...
Iniezione di ossitocina

Iniezione di ossitocina

L'o itocina ùn deve micca e e u ata per induce u travagliu (per aiutà à inizià u pruce u di na cita in una donna incinta), a menu chì ci ia una ragione medica valida. Parl...