Cosa hè a Ritenzione Urinaria è cumu si face u trattamentu
Cuntenutu
A ritenzione urinaria accade quandu a vescica ùn si svacca micca cumpletamente, lascendu à a persona una voglia frequente di urinare.
A ritenzione urinaria pò esse acuta o cronica è pò influenzà entrambi i sessi, essendu più cumuna in l'omi, generendu sintomi cume urge costante di urinare, dolore è disagiu in l'addome.
U trattamentu pò esse realizatu attraversu u piazzamentu di un cateteru o un stent, amministrazione di mediazioni è in casi più severi, pò esse necessariu di fà una chirurgia.
Chì sò i sintomi
Generalmente, a ritenzione urinaria causa sintomi cum'è urge frequente di urinare, dolore è disconfort in l'abdomen.
Se a ritenzione urinaria hè acuta, i sintomi parenu di colpu è a persona ùn hè micca capace di urinare, è deve esse assistita immediatamente, se hè cronica, i sintomi parenu lentamente è a persona hè capace di urinare, ma hè incapace di svuotà a vescica cumpletamente. . Inoltre, a persona pò ancu avè difficoltà quandu cumincia à urinare, u flussu di urina pò esse micca continuu è l'incontinenza urinaria pò accade. Chjarate tutti i dubbi nantu à l'incontinenza urinaria.
Cause pussibili
A ritenzione urinaria pò esse causata da:
- Ostruzzioni, chì pò accade per via di a presenza di pietre in e vie urinarie, di stinzione di l'uretra, di tumore in a regione, di stinzia severa o d'infiammazione di l'uretra;
- Usu di medicazione chì pò alterà u funziunamentu di u sfintere urinariu, cum'è antihistaminici, rilassanti musculari, medicinali per l'incontinenza urinaria, alcuni antipsicotici è antidepressivi, frà altri;
- Problemi neurologichi, cum'è colpu, ferite cerebrali o medulare, sclerosi multipla o malattia di Parkinson;
- Infezzione di e vie urinarie;
- Alcuni tipi di chirurgia.
In l'omi, ci sò altri fattori chì ponu causà a ritenzione urinaria, cum'è l'ostruzzione da fimosi, l'iperplasia prostatica benigna o u cancheru di prostata. Scuprite chì malatie ponu influenzà a prutata.
In e donne, a ritenzione urinaria pò ancu esse causata da u cancheru di l'utru, da u prolapsu uterinu è da a vulvovaginite.
Chì ghjè u diagnosticu
U diagnosticu cunsiste in l'analisi di campioni d'urina, a determinazione di u volumu residuale di urina è a realizazione di testi cum'è ultrasuoni, tomografia computerizzata, test urodinamichi è elettromiografia.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a ritenzione urinaria acuta cunsiste à mette un cateteru in a vescica per eliminà l'urina è alleviare i sintomi à u mumentu, allora a causa chì hà causatu u prublema deve esse trattata.
Per trattà a ritenzione urinaria cronica, u duttore pò mette un cateteru o un stent in a vescica, rimuovere l'agente causativu da l'ostruzzione, prescrivere antibiotici in casu di infezzione o medicamenti chì prumove u rilassamentu di i musculi lisci di a prostata è di l'uretra.
Se u trattamentu ùn hè micca efficace per alleviare i sintomi, a chirurgia pò esse necessaria.