A tenuta di pipì pò esse periculosa?
Cuntenutu
Tuttu u mondu hà tenutu a pipì à un certu puntu, sia perchè avianu bisognu di fighjà un filmu finu à a fine, perchè eranu in una riunione impurtante, o semplicemente perchè si sentianu pigri per andà à u bagnu in quellu mumentu.
À u cuntrariu di a cridenza pupulare, tene pipì ùn deve micca esse un'attività periculosa, è ùn andà in bagnu ogni volta chì sorgenu piccule urgenze pò ancu impedisce u sviluppu di una vescica pigra, chì ti forza à andà in bagnu ogni 20 minuti.
Ancu se in a maiò parte di i casi ùn ci hè micca prublema cù a tenuta di u pipì, ci sò alcune cumplicazioni, cum'è l'infezzione di e vie urinarie, chì ponu nasce in quelli chì tenenu u pipì parechje volte è per un bellu pezzu.
Cumplicazioni principali
E cumplicazioni di tene u pipì sò più frequenti trà cunduttori di camiò, cunduttori, venditori è insegnanti, chì sò professioni chì rendenu difficiuli i viaghji regulari in bagnu. Cumplicazioni include:
- Infezzione urinaria: nurmalmente l'urina pulisce l'uretra, eliminendu i batteri è i microorganismi chì ponu causà infezioni. Cusì, quandu ùn fate micca pisci per un bellu pezzu, sti batteri si sviluppanu in più numeri è ponu ancu ghjunghje à a vescica è causà cistite. Amparate più nantu à ciò chì hè una cistite.
- Ritenimentu urinariu: accade quandu i musculi di a vescica perden una certa forza perchè sò sempre dilatati. In questi casi, diventa più difficiule di cuntrae tutta a vescica quandu si face pipì è, dunque, ci hè sempre un pocu d'urina chì ferma in a vescica, causendu una sensazione di pesantezza ancu dopu urinà;
- Pietre di rene: Ancu se hè più raru, e persone cun tendenza à sviluppà calcoli renali chì tenenu pipì spessu, ponu sperimentà un numeru più grande di crisi o aggravà i sintomi di e pietre esistenti.
À u cuntrariu di a cridenza pupulare, hè raru chì a vescica scoppi, postu chì u cervellu forza u sfintere di a vescica per rilassassi, impedendu ch'ellu si riempia abbastanza per chì accada. Ma, questu pò accade se site sottu l'influenza di l'alcol o di e droghe, per esempiu, chì u signale da u cervellu pò esse interruttu da e sostanze, permettendu à a vescica di cuntinuà à riempie.
Perchè u desideriu di urinare
A vejiga hè un musculu in forma di sacchetta chì si allarga quandu si riempie d'urina. Cusì, per ùn dilatassi eccessivamente, a vescica hà picculi sensori nantu à e so pareti chì indicanu à u cervellu quandu ci hè dighjà una grande quantità di urina, chì accade di solitu intornu à 200 ml.
Quantu pò esse tenutu u pipì
Benchì a voglia di urinà nasci intornu à 200 ml, a vescica hè capace di tene finu à circa 500 ml di urina è, dunque, hè pussibule di tene a pipì qualchì tempu dopu à a prima voglia di urinare. Questu tempu varieghja da persona à persona, secondu a dimensione di a vescica è a quantità di urina furmata per ora, ma di solitu hè pussibule durà trà 3 à 6 ore.
Per avè un flussu di urina sana, hè impurtante di beie a quantità necessaria d'acqua. Eccu alcune tecniche per assicurassi di beie tanta acqua quantu avete bisognu durante a ghjurnata.