Gestisce l'effetti secondari di a malattia di Parkinson
Cuntenutu
- Depressione
- Difficultà à dorme
- Stipsi è Problemi Digestivi
- Prublemi urinarii
- Difficultà à Manghjà
- Diminuta Gamma di Muvimentu
- Aumentata di Cascate è Perdita di Equilibriu
- Problemi sessuali
- Allucinazioni
- Dolore
A malatia di Parkinson hè una malatia prugressiva. Cumencia pianu pianu, spessu cù un tremulu minore. Ma cù u tempu, a malattia hà da influenzà tuttu da u vostru discorsu à a vostra andatura finu à e vostre capacità cognitive. Mentre i trattamenti sò di più in più avanzati, ùn ci hè ancu nisuna cura per a malatia. Una parte impurtante di un successu pianu di trattamentu di Parkinson hè di ricunnosce è di gestisce i sintomi secondarii - quelli chì influenzanu a vostra vita d'ogni ghjornu.
Eccu alcuni di i sintomi secondarii più cumuni è ciò chì pudete fà per aiutà à gestì li.
Depressione
A depressione trà e persone cun a malattia di Parkinson hè abbastanza cumuna. In fattu, da alcune stime almenu 50 per centu di e persone cun a malattia di Parkinson sperimenteranu depressione. Di fronte à a realtà chì u vostru corpu è a vostra vita ùn seranu mai listesse pò piglià un pesu à a vostra salute mentale è emotiva. I sintomi di depressione includenu sentimenti di tristezza, preoccupazione, o perdita di interessu.
Hè imperativu chì parli cun un duttore o un psicologu autorizatu se pensate chì pudete luttà cù a depressione. A depressione pò generalmente esse trattata cù successu cù farmaci antidepressivi.
Difficultà à dorme
Più di 75 per centu di e persone cun a malattia di Parkinson riportanu prublemi di sonnu. Pudete sperimentà un sonnu inquietu, induve si sveglia spessu durante a notte. Pudete ancu sperimentà attacchi di sonnu, o episodi di apparizione improvvisa di sonnu, durante u ghjornu. Parlate cù u vostru duttore nantu à piglià un aiutu per u sonnu senza prescrizione o prescrittu per aiutà à regulà u vostru sonnu.
Stipsi è Problemi Digestivi
Quandu a malatia di Parkinson avanza, u vostru trattu digestivu ralentisce è funziona menu efficiente. Questa mancanza di muvimentu pò purtà à una irritabilità intestinale aumentata è stinzia.
Inoltre, certi medicazione spessu prescritti à i pazienti cù a malattia di Parkinson, cume l'anticolinergichi, ponu causà stinimentu. Manghjà una dieta ben equilibrata cù assai ligumi, frutti è cereali integrali hè un bonu rimediu di primu passu. I prudutti freschi è i grani integrali cuntenenu ancu una grande quantità di fibre, chì ponu aiutà à prevene a stinimentu. I supplementi di fibra è e polveri sò ancu una opzione per parechji pazienti di Parkinson.
Assicuratevi di dumandà à u vostru duttore cumu aghjunghje gradualmente a polvere di fibra à a vostra dieta. Questu vi assicurerà chì ùn avete micca troppu troppu rapidamente è aggraverà a vostra stinzia.
Prublemi urinarii
Cum'è u vostru trattu digestivu pò diventà più debule, cusì ponu ancu i musculi di u vostru sistema urinariu. A malattia di Parkinson è i medicamenti prescritti per u trattamentu ponu fà chì u vostru sistema nervosu autonomicu smette di funziunà currettamente. Quandu accade, pudete cumincià à sperimentà incontinenza urinaria o difficoltà à urinare.
Difficultà à Manghjà
In e fasi più tardi di a malattia, i musculi in gola è bocca ponu travaglià menu efficacemente. Questu pò rende difficiule a masticazione è a deglutizione. Pò ancu aumentà a probabilità di sbavà o di soffocà mentre manghjate. A paura di soffocà è di altri prublemi alimentarii pò mette in risicu a nutrizione inadeguata. Tuttavia, travaglià cun un terapeuta occupazionale o logopedista pò aiutavvi à ripiglià un pocu di cuntrollu di i vostri musculi facciali.
Diminuta Gamma di Muvimentu
L'eserciziu hè impurtante per tutti, ma hè particularmente impurtante per e persone cun a malatia di Parkinson. A fisioterapia o l'eserciziu pò aiutà à migliurà a mobilità, u tonu musculare è a gamma di muvimentu.
Aumentà è mantene a forza musculare pò esse utile chì u tonu musculu si perde. In certi casi, a forza musculare pò agisce cum'è un buffer, cuntrastendu alcuni di l'effetti più dannosi di a malattia. Inoltre, u massaggio pò aiutà à riduce u stress musculare è rilassate.
Aumentata di Cascate è Perdita di Equilibriu
A malattia di Parkinson pò alterà u vostru sensu di equilibriu è fà chì travagli simplici cum'è camminà sembrinu più periculosi. Quandu camminate, assicuratevi di movesi lentamente per chì u vostru corpu pò riequilibrassi. Eccu alcuni altri suggerimenti per evità di perde u vostru equilibriu:
- Ùn pruvate micca à vultà girendu nantu à u vostru pede. Invece, giratevi viaghjendu in un mudellu U-turn.
- Evite di portà cose mentre cammina. E vostre mani aiutanu u vostru equilibriu di u corpu.
- Preparate a vostra casa è eliminate i periculi di caduta disponiendu mobuli cù spazii larghi trà ogni pezzu. I spazii larghi vi daranu una larga stanza per camminà. Piazzate i mobuli è l'illuminazione in modo chì ùn sia necessariu un allungamentu è installate i corrimani in i corridoi, l'entrate, i scalini, è longu i muri.
Problemi sessuali
Un altru sintomu secundariu cumunu di a malattia di Parkinson hè a libido diminuita. I duttori ùn sò micca sicuri di ciò chì a causa, ma una cumbinazione di fattori fisichi è psiculogichi ponu cuntribuisce à a calata di u desideriu sessuale. Tuttavia, u prublema hè spessu trattabile cù medicinali è cunsiglii.
Allucinazioni
I medicinali prescritti per trattà a malattia di Parkinson ponu causà visioni insoliti, sogni vivi, o ancu allucinazioni. Sì questi effetti collaterali ùn si migliuranu o si ne vanu cù un cambiamentu di prescription, u vostru duttore pò prescrive un medicamentu antipsicoticu.
Dolore
A mancanza di u muvimentu nurmale assuciatu à a malattia di Parkinson pò aumentà u risicu di musculi è articulazioni doloranti. Pò dinò cunduce à un dolore prolungatu. U trattamentu di droga da prescrizione pò aiutà à alleviare un pocu di u dolore. L'eserciziu hè statu ancu trovu per aiutà à allevà a rigidità musculare è u dolore.
I Medicazioni prescritti per trattà a malattia di Parkinson ponu avè effetti collaterali addiziunali. Questi includenu movimenti involuntarii (o discinesia), nausea, ipersessualità, ghjocu compulsivu, è manghjà eccessivu compulsivu. Parechji di questi effetti collaterali ponu esse risolti cun una correzione di dose o cambiamentu in medicina. Tuttavia, ùn hè micca sempre pussibule di eliminà l'effetti secundarii è trattà sempre a malatia di Parkinson in modu efficace. Ùn smette micca di piglià o autoadattà i medicamenti senza parlà prima cù u vostru duttore.
Mentre a malattia di Parkinson pò esse micca faciule da vive, pò esse gestita. Parlate cù u vostru duttore, caregiver, o gruppu di supportu per truvà modi per aiutà à gestisce è vive cun Parkinson.