Sindrome Antifosfolipidu: Cosa hè, Cause è Trattamentu
Cuntenutu
- Principali segni è sintomi
- Chì causa a sindrome
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu durante a gravidanza
Sindrome di Anticorpi Antifosfolipidi, cunnisciutu ancu cum'è Hughes o solu SAF o SAAF, hè una malattia autoimmune rara caratterizata da a facilità in a furmazione di trombi in e vene è arterie chì interferiscenu cù a coagulazione di u sangue, chì pò causà mal di testa, difficoltà à respirà è attaccu di core, per esempiu.
Sicondu a causa, SAF pò esse classificatu in trè tippi principali:
- Primariu, in u quale ùn ci hè una causa specifica;
- Secondariu, chì accade in cunsequenza di un'altra malattia, è hè generalmente legatu à Lupus Eritematosu Sistèmicu. APS Secundaria pò accade ancu, ancu s'ellu hè più raru, assuciatu cù altre malatie autoimmune, cum'è a sclerodermia è l'artrite reumatoide, per esempiu;
- Catastroficu, chì hè u tippu più severu di APS in chì i trombi sò furmati in almenu 3 siti diversi in menu di 1 settimana.
APS pò accade à ogni età è in i dui sessi, però hè più frequente in donne trà 20 è 50 anni. U trattamentu deve esse stabilitu da u medicu generale o da u reumatologu è hà per scopu di prevene a furmazione di trombi è prevene complicazioni, soprattuttu quandu a donna hè incinta.
Principali segni è sintomi
I segni è sintomi principali di l'APS sò relativi à i cambiamenti in u prucessu di coagulazione è l'occorrenza di trombosi, i principali sò:
- Dolore di pettu;
- Difficultà à respirà;
- Mal di testa;
- Nausea;
- Gonfiore di i membri superiori o inferiori;
- Diminuzione di a quantità di piastrine;
- Aborti spontanii successivi o cambiamenti in a placenta, senza alcuna causa apparente.
Inoltre, e persone cun diagnosi di APS sò più propensi à avè prublemi renali, attaccu di core o colpu, per esempiu, per via di a furmazione di trombi chì interferiscenu cù a circulazione sanguigna, cambiendu a quantità di sangue chì righjunghji l'organi. Capite ciò chì hè a trombosi.
Chì causa a sindrome
A Sindrome d'Anticorpi Antifosfolipidi hè una cundizione autoimmune, chì significa chì u sistema immunitariu stessu attacca e cellule di u corpu. In questu casu, u corpu produce anticorpi antifosfolipidi chì attaccanu i fosfolipidi presenti in e cellule di grassu, ciò chì facilita a coagulazione di u sangue è a furmazione di trombi.
A ragione specifica perchè u sistema immunitariu produce stu tipu d'anticorpi ùn hè ancu cunnisciuta, ma si sà chì hè una cundizione più frequente in e persone cù altre malatie autoimmune, cum'è u lupus, per esempiu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a Sindrome di Anticorpi Antifosfolipidi hè definitu da a presenza di almenu un criteriu clinicu è di laboratorio, vale à dì, a presenza di un sintomu di a malattia è a rilevazione di almenu un autoanticorpu in u sangue.
Trà i criteri clinichi cunsiderati da u duttore ci sò episodi di trombosi arteriale o venosa, occorrenza di l'abortu, nascita prematura, malatie autoimmune è a presenza di fattori di risicu per a trombosi. Questi criteri clinichi devenu esse dimustrati per mezu di testi di imaging o di laboratorio.
In quantu à i criteri di laburatoriu sò a presenza di almenu un tippu di anticorpi antifosfolipidi, cume:
- Lupus anticoagulante (AL);
- Anticardiolipin;
- Anti beta2-glicoproteina 1.
Questi anticorpi devenu esse valutati in dui tempi diffirenti, cun un intervallu di almenu 2 mesi.
Per chì u diagnosticu sia pusitivu per APS, hè necessariu chì entrambi i criteri sianu cunfirmati per mezu di esami realizati duie volte cù un intervallu di almenu 3 mesi.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ancu s'ellu ùn ci hè nisun trattamentu capaci di curà l'APS, hè pussibule di riduce u risicu di furmazione di coaguli è, di cunsiguenza, l'apparizione di cumplicazioni cum'è trombosi o infartu, per mezu di l'usu frequente di farmaci anticoagulanti, cum'è Warfarin, chì hè per via orale. usu, o Eparina, chì hè per usu intravenu.
A maiò parte di u tempu, e persone cun APS chì sò sottumessi à u trattamentu cù anticoagulanti sò capaci di cunduce una vita cumpletamente normale, hè solu impurtante avè appuntamenti regulari cù u duttore per adattà e dosi di medicazione, ogni volta chì hè necessariu.
Tuttavia, per assicurà u successu di u trattamentu, hè sempre impurtante evità alcuni cumpurtamenti chì ponu compromettà l'effetti di l'anticoagulanti, cume hè u casu di manghjà cibi cù vitamina K, cume spinaci, cavuli o broccoli, per esempiu. Verificate altre precauzioni chì duvete piglià quandu si utilizanu anticoagulanti.
Trattamentu durante a gravidanza
In certi casi più specifici, cum'è durante a gravidanza, u duttore pò raccomandà chì u trattamentu sia fattu cù Eparina iniettabile assuciata à l'Aspirina o una Immunoglobulina endovenosa, per prevene l'occorrenza di complicazioni cum'è l'abortu, per esempiu.
Cù un trattamentu currettu, ci hè una grande probabilità chì a donna incinta di APS averà una gravidanza normale, tuttavia hè necessariu ch'ella sia attentamente monitorata da l'ostetricu, postu chì hè in più risicu di aborto spontaneu, nascita prematura o pre-eclampsia. Amparate à ricunnosce i sintomi di preeclampsia.