Sindrome di Evans - Sintomi è Trattamentu
Cuntenutu
U sindrome di Evans, cunnisciutu ancu cum'è sindrome anti-fosfolipidi, hè una malattia autoimmune rara, in cui u corpu produce anticorpi chì distrughjenu u sangue.
Alcuni pazienti cun sta malattia ponu avè solu globuli bianchi distrutti o solu globuli rossi, ma tutta a struttura sanguigna pò esse danneggiata quandu si tratta di Sindrome di Evans.
Più prestu hè fatta a diagnosi curretta di sta sindrome, più faciule sò cuntrullati i sintomi è cusì u paziente hà una qualità di vita migliore.
Chì causa
U fattore chì prumove stu sindrome hè sempre scunnisciutu, è i sintomi è l'evoluzione di sta malatia rara sò assai sfarenti di casu in casu, secondu a parte di u sangue chì hè attaccata da l'anticorpi.
Segnali è sintomi
Quandu i globuli rossi sò danneggiati, riducendu i so livelli sanguini, u paziente sviluppa i sintomi tipici di l'anemia, in i casi in cui e piastrine anu da esse distrutte, u paziente hè più suscettibile à a furmazione di contusioni è di sangu chì in i casi di u traumu di a testa pò causà emorragie cerebrali fatali è quandu hè a parte bianca di u sangue chì hè influenzata u paziente hè più suscettibile à infezioni accumpagnate da più grande difficoltà di recuperu.
Hè cumunu per i pazienti cun sindrome di Evans d'avè altre malatie autoimmune cum'è lupus o artrite reumatoide, per esempiu.
L'evoluzione di a malatia hè inaspettata è in parechji casi l'episodii di grande distruzzione di e cellule sanguine sò seguitate da lunghi periodi di remissione, mentre chì alcuni casi più severi evolvenu continuamente senza periodi di miglioramentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hà per scopu di piantà a produzzione di anticorpi chì distrughjenu u sangue. U trattamentu ùn guarisce micca a malatia, ma aiuta à riduce i so sintomi, cum'è anemia o trombosi.
L'usu di steroidi hè raccomandatu cume sopprimenu u sistema immunitariu è diminuiscenu a produzzione di anticorpi, interrompendu o diminuendu u gradu di distruzzione di e cellule sanguine.
Un'altra opzione hè l'iniezione di immunoglobuline per distrugge l'anticorpu in eccessu produttu da u corpu o ancu a chimioterapia, chì stabilizza u paziente.
In i casi i più gravi, a rimozione di a milza hè una forma di trattamentu, cume a trasfusione di sangue.