Sindrome di Shy-Drager: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di Shy-Drager, chjamatu ancu "atrofia di sistema multiplu cù ipotensione ortostatica" o "MSA" hè una causa rara, seria è scunnisciuta, caratterizata da a degenerazione di e cellule in u sistema nervosu centrale è autonomicu, chì cuntrolla e funzioni cambiamenti involuntarii in u corpu.
U sintomu chì hè presente in tutti i casi, hè a calata di a pressione sanguigna quandu a persona si alza o si chjina, tuttavia altri ponu esse implicati è per questa ragione hè divisa in 3 tippi, e differenze di e quali sò:
- Sindrome di Parkinsonian shy-drager: presenta i sintomi di a malattia di Parkinson, cume, induve movimenti lenti, rigidità musculare è tremori;
- Sindrome cerebellare timido-drager: indebulita coordinazione motoria, difficoltà à bilancià è à marchjà, cuncintrendu nantu à a visione, ingujata è parlendu;
- Sindrome cumminatu di timido-drager: copre e forme parkinsoniane è cerebellari, essendu u più severu di tutti.
Ancu se e cause sò scunnisciute, ci hè un suspettu chì u sindrome di timido-drager hè ereditatu.
Principali sintomi
I sintomi principali di u sindrome di Shy-Drager sò:
- Diminuzione di a quantità di sudore, lacrime è saliva;
- Difficultà per vede;
- Difficultà à urinate;
- Stinzia;
- Impotenza sessuale;
- Intolleranza à u calore;
- Un sonnu inquietu.
Stu sindromu hè più cumunu in l'omi dopu à l'età di 50 anni. È perchè ùn hà micca sintomi specifici, pò piglià anni per ghjunghje à u diagnosticu currettu, ritardendu dunque un trattamentu currettu, chì, malgradu micca guarì, aiuta à migliurà a qualità di vita di a persona.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U sindromu hè generalmente cunfirmatu da una scansione MRI per vede ciò chì cambia u cervellu pò sperimentà. Tuttavia, altri testi ponu esse fatti per valutà e funzioni involuntarie di u corpu, cume misurà a pressione sanguigna stesa è in piedi, test di sudore per valutà a sudazione, a vescica è l'intestinu, in più di l'elettrocardiograma per traccia i segnali elettrichi da u core.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di u sindrome di Shy-Drager cunsiste à alleviare i sintomi presentati, chì questu sindromu ùn hà cure. Di solitu include l'usu di medicazione cum'è seleginin, per diminuisce a produzzione di dopamina è fludrocortisone per aumentà a pressione sanguigna, è ancu psicoterapia affinchì a persona possa trattà megliu a diagnosi è e sessioni di fisioterapia, per evità a perdita musculare.
Oltre à aiutà à alleviare i sintomi, ponu esse indicate e seguenti precauzioni:
- Suspensione di l'usu di diuretici;
- Alzate u capu di u lettu;
- Pusizione à pusà à dorme;
- Aumentatu u cunsumu di sale;
- Aduprate bande elastiche nantu à i membri inferiori è l'addome, riducendu u disagiu causatu da i tremuli.
Hè impurtante nutà chì u trattamentu per a Sindrome di Shy-Drager hè cusì chì a persona pò avè un cunfortu più grande, perchè ùn impedisce micca a prugressione di a malatia.
Perchè hè una malattia chì hè difficiule da curà è di natura progressiva, hè cumunu chì a morte sia causata da prublemi cardiaci o respiratori, da 7 à 10 anni dopu à l'iniziu di i sintomi.