Sindrome di l'intestione irritabile: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindromu di l'intestione irritabile hè una situazione in cui ci hè una infiammazione di e villi intestinali, causendu sintomi cum'è dolore, gonfiore addominale, gas eccessivu è periodi di stinzia o diarrea. Sti sintomi di solitu peghju per via di varie cause, da situazioni stressanti à l'ingestione di alcuni alimenti.
Cusì, ancu se stu sindromu ùn hà cure, pò esse cuntrullatu cù cambiamenti in a dieta è diminuite i livelli di stress, per esempiu. Hè solu in i casi induve i sintomi ùn si migliuranu cù alcuni cambiamenti in a vita d'ogni ghjornu chì u gastroenterologu pò raccomandà l'usu di droghe per riduce l'infiammazione è alleviare i sintomi.
Sintomi di sindrome di l'intestione irritabile
Pudete esse suspettu di un intestinu irritabile ogni volta chì ci sò cambiamenti costanti in u funziunamentu di l'intestinu, senza causa apparente. Dunque, se pensate chì pudete avè stu prublema, selezziunate i vostri sintomi:
- 1. Dolore addominale o crampi frequenti
- 2. Sensazione di panza gonfia
- 3. Pruduzione eccessiva di gasi intestinali
- 4. Periudi di diarrea, incruciati cù stinzia
- 5. Aumentu di u numeru di evacuazioni per ghjornu
- 6. Feces cù secrezione gelatinosa
Hè pussibule chì micca tutti i sintomi sianu prisenti à tempu, hè cunsigliatu di valutà i sintomi annantu à 3 mesi, per esempiu. Inoltre, ci ponu esse ghjorni quandu i sintomi aggravanu è altri quandu si migliuranu o ancu spariscenu cumpletamente.
Inoltre, i sintomi di u sindromu di l'intestione irritabile ponu apparì senza alcuna causa specifica, tuttavia, in a maiò parte di i casi s'aggravanu à causa di fattori cum'è:
- Ingestione di pane, caffè, cicculata, alcolu, bevande analcoliche, cibi trasfurmati o latte è latticini;
- Manghjate una dieta ricca in proteine o fibre;
- Manghjate assai alimenti o assai alimenti grassi;
- Periudi di grande stress è ansietà;
Inoltre, alcune persone ponu ancu notà sintomi aggravati ogni volta chì viaghjanu, pruvanu novi alimenti o manghjanu assai prestu. Eccu cumu a dieta per u sindromu di l'intestione irritabile.
Cumu hè fattu u diagnosticu
Cum'è questu sindromu ùn causa micca cambiamenti in u rivestimentu di l'intestinu, u diagnosticu hè generalmente fattu osservendu i sintomi è escludendu altre malatie gastrointestinali, cume a colite o a malattia di Crohn, per esempiu. Per questu, u duttore pò indicà a prestazione di testi, cum'è studiu di feci, colonoscopia, tomografia computerizzata o test di sangue.
Cumu hè u trattamentu
A cosa più impurtante quandu si scopre u sindrome di l'intestinu irritabile hè di pruvà à identificà ciò chì s'aggrava o provoca l'apparizione di sintomi, in modu chì i cambiamenti ponu esse fatti in u ghjornu à ghjornu è evità queste situazioni.
In i casi induve i sintomi sò assai forti o ùn migliuranu micca cù i cambiamenti di modu di vita, u gastroenterologu pò prescrive l'usu di droghe per a diarrea, lassativi, se l'individu hè stintu, farmaci antispasmodici o antibiotici, per esempiu. Vede più dettagli nantu à cume si tratta u sindrome di l'intestinu irritabile.
Scuprite più cunsiglii per manghjà u sindrome di l'intestione irritabile guardendu u video seguente: