Respirazione per a bocca: segni è sintomi principali, cause è cume trattà

Cuntenutu
A respirazione in bocca pò accade quandu ci hè un cambiamentu in e vie respiratorie chì impedisce u passaghju currettu di l'aria attraversu i passaghji nasali, cume a deviazione di u settu o di i polipi, o accade in cunsequenza di raffreddori o influenza, sinusite o allergie.
Ancu se respirà per a bocca ùn mette micca a vostra vita in periculu, postu chì cuntinua à permette l'aria di entre in i vostri pulmoni, sta abitudine, cù l'anni, pò causà lievi cambiamenti in l'anatomia di u visu, in particulare in u pusizionamentu di a lingua, labbra è testa, difficultà di cuncentrazione, per via di ossigenu riduttu in u cervellu, cavità o prublemi di gomme, per mancanza di saliva.
Cusì, hè impurtante chì a causa di a respirazione in bocca sia identificata u più prestu pussibule, soprattuttu in i zitelli, per chì l'abitudine sia rotta è e cumplicazioni sianu impedite.

Principali segni è sintomi
U fattu di respirà per a bocca pò purtà à l'apparizione di certi segni è sintomi chì ùn sò micca nurmalmente identificati da a persona chì respira per a bocca, ma da e persone cun quale campanu. Alcuni di i segni è sintomi chì ponu aiutà à identificà una persona chì respira per a bocca sò:
- Labbri spessu spartuti;
- Affundimentu di u labellu inferiore;
- Accumulazione eccessiva di saliva;
- Tosse secca è persistente;
- Bocca secca è cattivu fiatu;
- Diminuitu u sensu di l'olfattu è di u gustu;
- Mancanza di respira;
- Stanchezza faciule quandu si svolge attività fisica;
- Rossu;
- Pigliate parechje pause mentre manghjate.
Nant'à i zitelli, invece, ponu apparisce altri segni d'alarma, cume una crescita più lenta di a nurmale, irritabilità custante, prublemi di cuncentrazione à a scola è difficultà à dorme di notte.
Inoltre, quandu si respira per a bocca diventa frequente è accade ancu dopu u trattamentu di e vie aeree è a rimozione di l'adenoidi, per esempiu, hè pussibule chì a persona sia diagnosticata cù a Sindrome di Breather Breather, in cui si ponu nutà cambiamenti di postura è in a pusizione di i denti è a faccia più stretta è allungata.
Perchè accade
A respirazione in bocca hè cumuna in casi di allergie, rinite, raffreddori è influenza, in cui una secrezione eccessiva impedisce chì a respirazione accada naturalmente per u nasu, rientrendu a respirazione à a norma quandu queste situazioni sò trattate.
Tuttavia, altre situazioni ponu ancu causà a persona à respirà per a bocca, cume tonsille allargate è adenoidi, deviazione di u septum nasale, presenza di polipi nasali, cambiamenti in u prucessu di sviluppu ossu è a presenza di tumori, per esempiu, e situazioni sò identificati è trattati currettamente per evità cunsequenze è complicazioni.
Inoltre, e persone cun cambiamenti in a forma di u nasu o di a mascella anu ancu una tendenza più grande à respirà per a bocca è sviluppà u sindrome di respirazione in bocca. Di solitu, quandu a persona hà sta sindrome, ancu cù u trattamentu di a causa, a persona continua à respirà per a bocca per via di l'abitudine ch'ellu hà creatu.
Cusì, hè impurtante chì a causa di a respirazione per a bocca sia identificata è trattata è, dunque, hè impurtante cunsultà l'otorinolaringologu o pediatra, in casu di u zitellu, affinchì i segni è i sintomi presentati sianu valutati in modu chì u u diagnosticu hè fattu è indicatu u trattamentu più adattu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu hè fattu secondu a causa chì porta à a persona chì respira per a bocca è generalmente implica una squadra multiprofessionale, vale à dì, furmata da medici, dentisti è logopedisti.
S'ellu hè in leia cù cambiamenti in e vie aeree, cum'è settu deviatu o tonsille gonfie, a chirurgia pò esse necessaria per curregge u prublema è permettere à l'aria di passà torna per u nasu.
In i casi induve a persona cumencia à respirà per a bocca per via di un abitudine, hè necessariu identificà se quella abitudine hè causata da stress o ansietà, è sì hè, si consiglia di cunsultà un psicologu o di participà à attività rilassanti chì permettenu di allevà a tensione quandu aiutanu à furmà a respirazione.