Sindrome manu-pede-bocca: chì hè, sintomi è cumu uttene
Cuntenutu
U sindromu manu-pede-bocca hè una malattia altamente contagiosa chì si verifica più spessu in i zitelli di menu di 5 anni, ma pò ancu accade in adulti, è hè causata da virus in u gruppucoxsackie, Chì pò esse trasmessu da persona à persona o attraversu alimenti o oggetti contaminati.
In generale, i sintomi di u sindromu manu-pede-bocca ùn apparenu micca finu à 3 à 7 ghjorni dopu l'infezzione da u virus è includenu frebba sopra à 38 ° C, mal di gola è appetitu scarsu. Dui ghjorni dopu à l'apparizione di i primi sintomi, un tordu dulurosu apparisce in bocca è vesciche dulurose nantu à e mani, i pedi è à volte in a regione intima, chì pò prurisce.
U trattamentu di a sindrome manu-pedi-bocca deve esse guidatu da un pediatre o da un medicu generale è pò esse fattu cù medicinali per a frebba, antiinflamatori, medicinali per prurite è unguenti per u tordu, per alleviare i sintomi.
Principali sintomi
I sintomi di u sindromu manu-pedi-bocca di solitu apparisce 3 à 7 ghjorni dopu l'infezzione cù u virus è includenu:
- Febbra sopra à 38ºC;
- Mal di gola;
- Assai salivazione;
- Vumitu;
- Malaise;
- Diarrea;
- Mancanza d'appitittu;
- Mal di testa;
In più, dopu à circa 2 à 3 ghjorni hè cumunu chì macchie rosse o vesciche apparischinu nantu à e mani è i pedi, è ancu i cancri in bocca, chì aiutanu à u diagnosticu di a malatia.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di u sindromu manu-pede-bocca hè fattu da u pediatre o da u medicu generale per mezu di a valutazione di i sintomi è di e macchie.
A causa di certi sintomi, stu sindromu pò esse cunfusu cù alcune malatie, cume l'herpangina, chì hè una malattia virale in a quale u zitellu hà una ferita buccale simile à l'herpes, o scarlatina, in cui u zitellu hà sparse macchie rosse attraversu a pelle . Dunque, u duttore pò chiede di fà testi di laboratorio supplementari per chjude u diagnosticu. Capite di più nantu à l'erpangina è amparate ciò chì hè a scarlatina è i sintomi principali.
Cumu uttene
A trasmissione di u sindromu manu-pedi-bocca si face di solitu per tosse, starnuti, saliva è cuntattu direttu cù vesciche chì anu scuppiatu o feci infette, soprattuttu durante i primi 7 ghjorni di a malattia, ma ancu dopu a ripresa, u virus pò sempre esse passatu per u sgabellu per circa 4 settimane.
Dunque, per evità di catturà a malattia o evità di trasmette la à altri zitelli hè impurtante di:
- Ùn esse micca intornu à altri zitelli malati;
- Ùn sparte micca i cultelli o l'ogetti chì sò entrati in cuntattu cù a bocca di i zitelli suspettati d'avè a sindrome;
- Lavate e mani dopu avè tossu, starnutitu o quandu avete bisognu di toccà a vostra faccia.
Inoltre, u virus pò esse trasmessu per mezu di oggetti contaminati o alimenti. Cusì hè impurtante di lavà l'alimentu prima di cunsumallu, cambià u pannolinu di u zitellu cù un guantu è poi lavate e mani è lavate bè e mani dopu avè usatu u bagnu. Vede quandu è cumu lavà e mani currettamente.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a sindrome mani-pedi-bocca deve esse guidatu da un pediatre o da un medicu generale è pò esse fattu cù rimedi per a febbre, cume Paracetamol, antiinfiammatori, cum'è Ibuprofene, rimedi pruriginosi, cume antihistaminici, gel per mughjeru, o lidocaine, per esempiu.
U trattamentu dura circa 7 ghjorni è hè impurtante chì u zitellu ùn và micca à a scola o à a criatura durante stu periodu per evità di cuntaminà l'altri zitelli. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu di u sindromu manu-pede-bocca.