Sintomi di anemia perniciosa
Cuntenutu
Unu di i sintomi principali di l'anemia perniciosa, causata da una mancanza di vitamina B12, hè a sensazione di esse in mezu à una nebbia, essendu una sensazione difficiule da spiegà in a quale si sente una mancanza di concentrazione è di chiarezza in tuttu ciò chì accade intornu à tè.
Questa sensazione hè spessu descritta cum'è in mezu à una nebbia assai pesante in cui u corpu hà difficoltà à risponde à ciò chì si vole fà.
Inoltre, altri sintomi assai cumuni ponu appare, cum'è:
- Stanchezza eccessiva è difficiule da spiegà;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Lingua gonfia;
- Sensazione di stomacu pienu;
- Pallore;
- Unghie debule chì si rompenu faciule;
- Irritabilità, impazienza o cambiamenti improvvisi di umore;
- Diminuzione di a libido.
Un altru sintomu assai cumunu hè u desideriu di manghjà qualcosa fora di l'urdinariu, cum'è a terra o e foglie, per esempiu. Stu cambiamentu di l'appetite hè cunnisciutu cum'è pica è di solitu accade quandu u corpu hà bisognu di vitamine è minerali.
In i casi più avanzati di anemia perniciosa, pò esse dannu nervu, causendu una sensazione di zingara in varie parti di u corpu, in particulare e mani è i pedi.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di l'anemia perniciosa pò esse fattu per mezu di l'esame fisica è di a valutazione di a storia di famiglia, postu chì stu tipu d'anemia hè cumunu in parechji membri di a stessa famiglia. Inoltre, un test di sangue pò esse necessariu per valutà a quantità di globuli rossi in u sangue, chì si riduce in anemia.
Inoltre, u duttore pò ancu urdinà un test di urina per valutà a quantità di vitamina B12 in u corpu, chì a diminuzione di globuli rossi indica solu anemia, chì pò accadere ancu per altri motivi. Vede chì sò i principali tipi di anemia.
In certi casi, u duttore pò diagnosticà l'anemia è cunsigliare supplementazione cù ferru senza valutà i livelli di B12. Hè perchè l'anemia da carenza di ferru hè a più cumuna, tuttavia, quandu l'anemia ùn guarisce, ancu cù supplementazione, u duttore pò cumincià à suspettà altri tippi d'anemia è urdinà altri test.
Cumu nasce l'anemia perniciosa
L'anemia perniciosa si presenta quandu ci hè una mancanza di vitamina B12 in u corpu, chì sta vitamina hè assai impurtante per a produzzione di globuli rossi sani chì portanu ossigenu in u sangue.
Tuttavia, sta diminuzione in a quantità di vitamina B12 pò avè parechje cause cume:
- Dieta bassa in vitamina B12: hè più cumunu in i vegetariani perchè l'alimenti i più ricchi in vitamina B12 sò carne, latte, ova è furmagliu, per esempiu;
- Riduzzione di stomacu, cum'è in u casu di l'operazioni bariatriche: stu tippu di prucedura diminuisce a capacità di u stomacu di assorbe alcune vitamine è minerali;
- Infiammazione cronica di u stomacu, cum'è in gastrite o ulceri: u revestimentu infiammatu di u stomacu riduce l'assorbimentu di vitamine;
- Mancanza di fattore intrinsicu: hè una proteina chì aiuta u stomacu à assorbe più facilmente a vitamina B12 è chì pò esse ridutta in certe persone.
Ancu se hè un prublema chì causa parechji sintomi, l'anemia perniciosa pò esse facilmente trattata in circa 1 mese cù una supplementazione adatta di vitamina B12. Amparate più nantu à u trattamentu di stu tipu d'anemia.
Per cancellà tutti i dubbi, fighjate stu video da u nostru nutrizziunistu: