ETS in donne: sintomi principali, cause è cosa da fà
Cuntenutu
- 1. Arsu o prurito in u vaginu
- 2. Scaricamentu vaginale
- 3. Dolore durante u cuntattu intimu
- 4. Cattivu odore
- 5. Ferite nantu à l'organu genitale
- 6. Dolore in u ventre inferiore
- Altri tipi di sintomi
- Cumu trattà
L'infezioni di trasmissione sessuale (ETS), chjamate prima malatie di trasmissione sessuale (ETS), sò infezioni causate da microorganismi trasmessi durante u cuntattu intimu, dunque devenu esse evitati cù l'usu di preservativi. Queste infezioni causanu sintomi assai scomodi in e donne, cum'è brusgiatura, secrezione vaginale, cattivu odore o l'apparizione di piaghe in a zona intima.
Quandu si osserva unu di questi sintomi, a donna deve andà à u ginecologu per una osservazione clinica approfondita, chì pò indicà a presenza di infezioni cum'è Trichomoniasis, Chlamydia o Gonorrea, per esempiu, o urdinà testi. Dopu un cuntattu senza prutezzione, l'infezzione pò piglià un pocu di tempu per manifestassi, chì pò esse intornu à 5 à 30 ghjorni, chì varieghja secondu ogni microorganisimu. Per amparà di più nantu à ogni tippu d'infezzione è cumu cunfirmalla, verificate tuttu ciò chì riguarda e STI.
Dopu avè identificatu l'agente causativu, u duttore cunfirmerà u diagnosticu è cunsigliarà u trattamentu, chì pò esse fattu cù antibiotici o antifungali, secondu a malatia in questione. Inoltre, hè impurtante sapè chì certe volte, alcuni di i sintomi citati sopra ùn sò micca direttamente ligati à e STI, è ponu esse una infezzione causata da cambiamenti in a flora di u vaginu, cum'è a candidiasi, per esempiu.
Alcuni di i sintomi principali chì ponu sorgere in donne cù ETS sò:
1. Arsu o prurito in u vaginu
A sensazione di brusgiatura, prurito o dolore in a vagina pò nasce sia da irritazione di a pelle per l'infezzione, sia da a furmazione di ferite, è pò esse accumpagnata da rossi in a regione intima. Sti sintomi ponu esse custanti o peghju quandu urinate o durante u cuntattu intimu.
Cause: Alcune ETS responsabili di stu sintumu sò Chlamydia, Gonorrea, VPH, Trichomoniasi o Herpes Genitale, per esempiu.
Questi sintomi ùn indicanu micca sempre STI, chì ponu esse dinò situazioni cum'è allergie o dermatite, per esempiu, allora ogni volta chì si presentanu questi sintomi hè impurtante passà per a valutazione di u ginecologu chì pò fà l'esame clinicu è raccoglie testi per cunfirmà u causa. Scuprite u nostru test rapidu chì aiuta à indicà a causa di prurito vaginale è ciò chì farà.
2. Scaricamentu vaginale
A secrezione vaginale di e STI tende à esse giallastra, verde o marrone, di solitu accumpagnata da altri sintomi cum'è un cattivu odore, bruciore o rossu. Deve esse differenziata da a secrezione fisiologica, cumuna in ogni donna, chì hè chjara è inodore, è appare finu à circa 1 settimana prima di a menstruazione.
Cause: E STI chì di solitu causanu u scaricamentu sò Trichomoniasis, Vaginosis Batterica, Chlamydia, Gonorrea o Candidiasis.
Ogni tippu d'infezzione pò presentà scaricamentu cù e so caratteristiche, chì pò esse giallu-verde in Trichomoniasis, o marrone in Gonorrea, per esempiu. Capite ciò chì ogni culore di secrezione vaginale pò indicà è cumu trattallu.
Inoltre, deve esse ricordatu chì a candidiasi, ancu se pò esse trasmessa sessualmente, hè una infezione chì hè più associata à cambiamenti in u pH è a flora batterica di e donne, soprattuttu quandu apparisce spessu, è chì e conversazioni cù u ginecologu devenu esse fatte circa e cundizioni.manere da evità.
3. Dolore durante u cuntattu intimu
U dulore durante una relazione intima pò indicà una infezzione, chì e STI ponu causà ferite o infjammazione di a mucosa di a vagina. Ancu se ci sò altre cause di stu sintumu, di solitu nasce da cambiamenti in a regione intima, dunque l'assistenza medica deve esse cercata u più prestu pussibule. In l'infezzione, stu sintumu pò esse accumpagnatu da scarica è odore, ma ùn hè micca una regula.
Cause: alcune cause possibili includenu, in più di e ferite causate da Chlamydia, Gonorrea, Candidiasi, in più di e ferite causate da Sifilide, Cancer di Mole, Herpes Genitale o Donovanosi, per esempiu.
Oltre à l'infezzione, altre cause possibili di dolore in cuntattu intimu sò a mancanza di lubrificazione, cambiamenti ormonali o vaginismu. Amparate più nantu à e cause di u dolore durante u cuntattu intimu è cumu trattallu.
4. Cattivu odore
U cattivu odore in a regione vaginale di solitu nasce durante e infezioni, è sò ancu associati à una povera igiene intima.
Cause: E STI chì ponu causà un cattivu odore sò generalmente causate da batteri, cum'è in a vaginosi batterica, causata da Gardnerella vaginalis o altre batterie. Questa infezzione provoca un odore caratteristicu di i pesci putri.
Capite più nantu à ciò chì hè, i risichi è cumu trattà a vaginosi batterica.
5. Ferite nantu à l'organu genitale
E ferite, ulcere o verruche genitali sò ancu caratteristiche di certe IST, chì ponu esse visibili in a regione di a vulva o ponu esse piatte in a vagina o u cervice. Queste ferite ùn causanu micca sempre sintomi, ponu peghju cù u tempu, è in certi casi ancu aumentanu u risicu di u cancheru di u collu di l'utru, dunque hè cunsigliatu una valutazione periodica cun u ginecologu per rilevà stu cambiamentu prestu.
Cause: L'ulcere genitali sò generalmente causate da Sifilide, Cancer Mole, Donovanosi o Herpes Genitale, invece chì e verruche sò generalmente causate da u virus HPV.
6. Dolore in u ventre inferiore
U dulore in u ventre inferiore pò ancu indicà una STI, chì l'infezzione pò ghjunghje micca solu à a vagina è u cervice, ma pò sparghje per l'internu di l'utru, i tubi è ancu l'ovariu, causendu una endometrite o una malattia infiammatoria.
Cause: Stu tipu di sintumu pò esse causatu in infezioni da Chlamydia, Gonorrea, Micoplasma, Trichomoniasi, Herpes Genitale, Vaginosi Batterica o infezioni da batteri chì ponu influenzà a regione.
Amparate più nantu à a preoccupante malattia infiammatoria pelvica, è i so rischi per a salute di e donne.
Fighjate a seguita video induve Nutrizionista Tatiana Zanin è Dr. Drauzio Varella parlanu di STI è discute modi per prevene è / o curà l'infezzione:
Altri tipi di sintomi
Hè impurtante di ricurdà chì ci sò altre STI, cum'è l'infezione da HIV, chì ùn causanu sintomi genitali, è ponu sviluppà cù sintomi variati, cum'è febbre, malessere è mal di testa, o epatite, chì provoca febbre, malessere, stanchezza, addominale dulore, dulore articulare è eruzioni cutanee.
Siccomu queste malatie ponu aggravassi in silenziu, finu à chì ghjunghjenu à e condizioni severe chì ponenu a vita di a persona in periculu, hè impurtante chì a donna sia sottoposta periodicamente à test di screening per stu tippu di infezione, parlendu cun un ginecologu.
Bisogna à ramintà chì u modu principale per evità di esse malati hè di aduprà i preservativi, è chì altri metudi contraccettivi ùn prutegenu micca contr'à queste infezioni. In più di u preservativu maschile, ci hè u preservativu femminile, chì furnisce ancu una bona prutezzione contr'à e STI. Fate e dumande è amparate à aduprà u preservativu femminile.
Cumu trattà
In presenza di sintomi chì indicanu una STI, hè assai impurtante d'andà à a cunsultazione cù u ginecologu, per cunfirmà s'ellu hè una infezzione, dopu esame clinicu o testi, è indicà u trattamentu adattatu.
Ancu se a maiò parte di e STI ponu esse curabili, u trattamentu implica l'usu di medicinali cum'è antibiotici, antifungali è antivirali, in unguenti, compresse o iniezioni, secondu u tippu è u microorganismu chì causa l'infezzione, in certi casi, cum'è HIV, epatite è HPV , una cura ùn hè micca sempre pussibule. Scuprite cumu trattà e STI principali.
Inoltre, in parechji casi, u cumpagnu hà ancu bisognu di trattà per evità a reinfezione. Sapete identificà, ancu, i sintomi di ETS in l'omi.