Principali sintomi di endometriosi in l'intestinu, a vescica è l'ovari
Cuntenutu
- 1. Endometriosi intestinali
- 2. Endometriosi in l'ovari
- 3. Endometriosi in a vejiga
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
L'endometriosi hè un sindromu assai dulurosu in u quale u tessutu chì riveste l'utru, cunnisciutu cum'è endometriu, cresce in altri lochi in l'addome, cume l'ovari, a vescica o l'intestinu, per esempiu, generendu sintomi cum'è dolore pelvicu severu, menstruazione assai pesante è ancu infertilità.
Se pensate chì pudete avè endometriosi, selezziunate i vostri sintomi:
- 1. Dolore severu in a zona pelvica è peghju durante a menstruazione
- 2. Menstruazione abbundante
- 3. Cramps durante u rapportu sessuale
- 4. Dolore quandu urina o defeca
- 5. Diarrea o stinzia
- 6. Stanchezza è stanchezza eccessiva
- 7. Difficultà à stà incinta
Inoltre, secondu a situazione chì hè affettata da a crescita di u tessutu in l'utru, ci sò diversi tipi di endometriosi cù sintomi chì varienu:
1. Endometriosi intestinali
Stu tipu d'endometriosi si verifica quandu u tessutu di l'utru si sviluppa in l'intestinu è, in questi casi, alcuni sintomi più specifici includenu:
- Stipsi cù crampi assai forti;
- Sangue in e feci;
- Dolore chì s'aggrava quandu si defeca;
- Sensazione di u ventre assai gonfiu;
- Dolore persistente in u rectu.
Spessu, una donna pò cumincià à suspettà una malattia in l'intestinu, cum'è l'intestinu irritabile, u sindrome di Crohn o a colite, tuttavia, dopu una ulteriore valutazione da un gastroenterologu, si pò cumincià à suspettà l'endometriosi, è pò esse necessariu cunsultà un duttore. ginecologu.
Verificate tutti i sintomi chì ponu indicà l'endometriosi intestinale è chì opzioni di trattamentu sò dispunibili.
2. Endometriosi in l'ovari
L'endometriosi ovarica, cunnisciuta ancu cum'è endometrioma, hè caratterizata da a crescita di l'endometriu intornu à l'ovari è, in questi casi, i sintomi sò guasi sempre i più generichi, cume u dolore intensu in a regione pelvica, sanguinamentu menstruale eccessivu è dolore durante i rapporti sessuali .
Dunque, a diagnosi cun un ginecologu hè assai impurtante per identificà induve cresce u tessutu è se l'ovari sò affettati. Per questu, u duttore faci generalmente una laparoscopia cù anestesia generale, induve inserisce un tubu finu cù una camera à a fine attraversu un tagliu in a pelle è osserva l'organi in a cavità addominale. Megliu capisce cumu sta tecnica funziona.
3. Endometriosi in a vejiga
In u casu di l'endometriosi chì apparisce in a vescica, i sintomi più specifici chì ponu sorgere sò:
- Dolore pelvicu chì s'aggrava quandu urina;
- Presenza di pus o sangue in l'urina;
- Dolore severu durante u cuntattu intimu;
- Desideriu frequente di urinare è sensazione di vescica piena.
Alcune donne ponu avè solu unu o dui di sti sintomi più specifici è, dunque, in certi casi, l'endometriosi di a vescica pò piglià tempu per esse identificata currettamente, chì u primu diagnosticu hè di solitu una infezzione di e vie urinarie. Tuttavia, i sintomi ùn sembranu micca migliurà cù l'usu di antibiotici.
Vede altri sintomi pussibuli di stu tipu d'endometriosi è cumu si face u trattamentu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
Di solitu, u ginecologu pò esse suspettu di endometriosi solu cù a valutazione di i sintomi descritti da a donna. Tuttavia, hè necessariu fà un ultrasu pelvicu per cunfirmà u diagnosticu è scartà altre opzioni cum'è i cisti ovariani, per esempiu.
Inoltre, u duttore pò ancu urdinà una biopsia tissutale, chì hè di solitu fatta cù una chirurgia minore in cui un picculu tubu cù una fotocamera à a fine hè inseritu attraversu un tagliu in a pelle, chì vi permette di osservà a zona pelvica da l'internu. è raccoglie tessuti chì saranu analizzati in laboratorio.