Cosa hè sty, sintomi, cause è chì fà
Cuntenutu
U sty, ancu cunnisciutu cum'è l'ordeolu, hè una infiammazione in una piccula glàndula in a palpebra chì accade principalmente per via di l'infezzione da batteri, chì porta à l'apparizione di un picculu gonfiore, rossi, disconfort è prurito in u situ.
Malgradu esse scomodu, u stye sparisce di solitu dopu à 3 à 5 ghjorni senza a necessità di un trattamentu specificu, tuttavia per alleviare i sintomi hè interessante di fà cumpresse calde per aiutà a sbuffassi è allevia u disagiu.
Tuttavia, quandu u stye ùn sparisce micca dopu 8 ghjorni, ancu cù compresse, hè impurtante chì l'oftalmologu sia cunsultatu, postu chì hè pussibule chì a stye sia evoluta in chalazion, in u quale u trattamentu si faci cù una piccula procedura chirurgica.
Sintomi di Stye
U sty pò esse percepitu principalmente attraversu l'apparizione di un gonfiore in a palpebra chì causa disconfort principalmente quandu palpebre l'ochji. Altri sintomi di sty sò:
- Sensibilizazione, sensazione di polvere in l'ochju, pruritu è dolore à u bordu di a palpebra;
- Emergenza di una piccula zona tondula, dulurosa è gonfia, cù un picculu puntu giallu in u centru;
- Aumentazione di a temperatura in a regione;
- Sensibilità à a luce è à l'ochji acquosi.
U stye sparisce di solitu dopu à uni pochi di ghjorni, ma s'ellu hè persistente, hè ancu pussibule chì ci sia stata una infiammazione in e ghiandole chì si trovanu vicinu à e radiche di e ciglia, dendu origine à chalazion, chì hè un nodulu chì ùn causa micca sintomi, ma hè abbastanza scomudu è chì deve esse cacciatu cù una piccula procedura chirurgica. Amparate più nantu à u chalazion è cumu identificallu.
Cause principali
U sty si verifica principalmente per l'infezzione da microorganismi, u più spessu, batteri, chì prumove l'infiammazione locale è portanu à l'apparizione di segni è sintomi. Tuttavia, pò accade ancu per via di seborrea, acne o blefarite cronica, chì hè un'alterazione caratterizata da un'infiammazione à u bordu di e palpebre chì porta à l'apparizione di croste eccessive è di pitture. Capite ciò chì hè a blefarite cronica.
Inoltre, u stye hè più cumunu in l'adulescenti, per via di a deregulazione di l'ormoni, in l'anziani, è ancu in e persone chì anu eccessu d'oliu nantu à a so pelle o chì anu un'altra infiammazione di a palpebra.
Cosa da fà per trattà i sty
U sty, di solitu, ùn hà micca bisognu di medicinali per curà è, dunque, u trattamentu pò esse fattu in casa, seguendu alcune raccomandazioni, cume:
- Pulite a zona intornu à l'ochji, è ùn permettenu micca troppu secrezione di accumulà;
- Applica cumpressi caldi à l'area affettata per 10 à 15 minuti, 3 o 4 volte à ghjornu;
- Ùn sprime micca o move a zona troppu, perchè pò peghju l'infiammazione;
- Ùn portate micca trucculu o lenti à cuntattu, smettite di ùn sparghje a lesione, diventendu più grande, è ùn falla durà più.
U stye di solitu disinfetta o drena da solu in circa 5 ghjorni, è di solitu ùn dura più di 1 settimana. I segni di miglioramentu sò una riduzione di gonfiore, dolore è rossu. Alcuni casi, tuttavia, sò più gravi, è ponu durà più è peghju l'infezzione, dunque, si deve prestà attenzione à i segni è cercà cura da un oculistu o dermatologu.
Vede cumu duverebbe esse u trattamentu di u stye in casa.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante d'andà à u duttore se si trova chì l'ochji sò assai rossi è irritati, ci hè statu un cambiamentu di visione, u stye ùn sparisce micca in 7 ghjorni o quandu l'infiammazione si sparghje nantu à a faccia, purtendu à l'apparizione di una zona rossa, calda è dolorosa.
Dopu a valutazione, u duttore pò prescrive un unguentu antibioticu o una goccia d'ochji è, in certi casi, hè ancu necessariu aduprà antibiotici per via orale. Ci hè ancu pochi casi più gravi in i quali una chirurgia minore pò esse necessaria per drenà u pus sty.