Virosi: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Perchè a virosi hè più cumuna in i zitelli
- Cumu cunfirmà s'ellu hè un virus
- Perchè i duttori ùn ordinanu micca sempre e prove
- Cumu Cure Virosis Più Rapidu
- Segnali di periculu per vultà à u duttore
- Cumu prevene un virus
A virosi hè qualsiasi malattia causata da virus è chì hà una breve durata, chì normalmente ùn supera micca i 10 ghjorni. I so sintomi principali includenu:
- Diarrea, frebba è vomitu;
- Sensazione malata è mancanza di appetitu;
- Dolore musculare è dulore in u ventre;
- Cefalea o daretu à l'ochji;
- Starnututi, secrezione nasale è tossu.
I virus sò più cumuni in i zitelli è i zitelli, ma ponu ancu esse in adulti. I sintomi ponu esse assai varii, postu chì u virus pò esse causatu da parechji tippi di virus, ma hè cumunu chì accadenu soprattuttu in e vie respiratorie o in l'intestinu, pruvucendu chì i raffreddori è a gastroenterite sò spessu chjamate virosi.
Cusì, ancu s'elli sò ancu causati da virus, malatie cum'è u morbillo, a Dengue o u Zika, per esempiu, ponu esse più gravi è inchietanti è, per questa ragione, di solitu ùn sò micca chjamate solu virosi. Scuprite cumu sapè se hè Dengue, Zika o virus.
Quandu u zitellu hà un virus, hè nurmale chì i genitori è i fratelli sianu affettati dinò, postu chì ghjè di solitu cuntagiosu, ma in l'adulti i sintomi sò più lie è duranu menu tempu. Questi sintomi ponu piglià finu à 5 ghjorni per apparì, dopu chì u zitellu abbia i primi sintomi, per via di u periodu d'incubazione di a maggior parte di i virus.
Per questa ragione, ancu se si adopranu e misure necessarie per prevene a trasmissione, u virus pò esse digià ghjuntu à u corpu, u più impurtante hè sempre di seguità cunsiglii per prevene i virus, cume lavassi spessu e mani.
Perchè a virosi hè più cumuna in i zitelli
I sintomi causati da i virus sò più cumuni in i zitelli è i zitelli perchè ùn anu micca sempre tutta a resistenza chì l'adulti anu è u so sistema immune hè sempre in sviluppu.
Cusì, ogni volta chì u zitellu vene in cuntattu cù un microorganismu diversu, finu à chì u so corpu pò pruduce anticorpi contr'à l'invasore, mostrerà sintomi di virus. Tuttavia, hè improbabile chì u zitellu o l'adultu sviluppanu sintomi quandu entranu in cuntattu cù u listessu virus, ma postu chì ci sò parechji virus diversi, quandu vene in cuntattu cù un altru virus, pò presentà sintomi, ancu se pò esse più debuli.
Cumu cunfirmà s'ellu hè un virus
U duttore pò identificà u virus solu in basa di i sintomi, soprattuttu quandu a persona ùn hà altri sintomi è quandu ci sò altre persone interessate, in famiglia, in a stessa scola o in u travagliu, per esempiu.
Hè cumunu chì ci sianu periodi quandu parechji zitelli in u stessu centru di criatura mostranu sintomi d'infezzione virale, allora sì i genitori sanu chì i cumpagni di scola di u so figliolu anu un virus, ci hè a pussibilità chì u so zitellu sia ancu affettatu da a stessa malattia. Per quessa, hè impurtante dì à u duttore chì sintomi avete è se ci sò casi di persone vicinu à voi cù i stessi sintomi.
Per assicurà chì avete un virus, u vostru duttore pò ancu ordinà qualchì volta test specifici, in particulare test di sangue o urina, per esempiu.
Perchè i duttori ùn ordinanu micca sempre e prove
Ùn hè micca sempre necessariu avè testi per scopre s'ellu hè un virus perchè a maiò parte di u tempu ùn hè micca pussibule scopre ciò chì hè u virus per mezu di un semplice analisi di sangue. Inoltre, altri testi classici, cum'è i testi di raggi X o urina, per esempiu, ùn mostranu alcun cambiamentu.
Ma per assicurassi chì ùn si tratta micca di altre malatie, cum'è a rosolia per esempiu, u duttore pò urdinà un test di sangue specificu à quella malattia.
Cumu Cure Virosis Più Rapidu
U trattamentu per un virus hè principalmente per riposà è rinfurzà u corpu, in modu chì u sistema immunitariu sia capace di eliminà u virus più rapidamente. Cusì, e linee guida includenu di solitu bere assai acqua durante u ghjornu, manghjà una dieta equilibrata ricca di nutrienti, oltre à stà in riposu è evità attività più stressanti.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive alcuni antidolorifici, cum'è Paracetamol, per esempiu, per alleviare u dolore è migliurà u cunfortu durante a recuperazione.
Durante u trattamentu di u virus, hè cunsigliatu di cunsumà alimenti leggeri è facilmente digeribili, dendu preferenza à frutti, ligumi è carni magre cotte. Hè ancu cunsigliatu per evità l'alimenti chì sò assai piccanti, grassi, cù gasi o chì sò difficiuli à digerisce.
Per evità a disidratazione, duvete beie almenu a stessa quantità d'acqua persa per vomitu è diarrea. L'acqua pò esse sustituita da u siero casanu perchè hè più efficace contr'à a disidratazione perchè cuntene minerali chì si perdenu in vomitu è diarrea. Scuprite più cunsiglii nantu à ciò chì facenu nantu à cumu curà u vostru virus più veloce.
Segnali di periculu per vultà à u duttore
Hè impurtante di vultà ind'è u duttore quandu avete segni è sintomi di disidratazione, cum'è l'ochji affunditi, pelle assai secca è disidratata, quandu a diarrea s'aggrava o sì avete sangue, è ancu quandu ci hè una tossa peghju o mancanza di fiatu.
Se altri sintomi cum'è macchie nantu à a pelle, a frebba chì ùn cala cù u Paracetamol è u svenimentu deve andà ancu in sala d'urgenza.
Cumu prevene un virus
Una di e migliori misure per evità di catturà un virus, chì deve esse implementatu ogni ghjornu, hè u lavatu frequente di e mani. Quandu hè fatta bè, hè una tecnica simplice chì impedisce l'accumulazione di virus nantu à a pelle è sottu à e unghie, chì pò finisce per ghjunghje facilmente à u corpu, sia per a bocca sia per e vie aeree, per esempiu.
Fighjate u video seguente è amparate à lavà e mani currettamente:
Scuprite altri cunsiglii per evità un virus pussibule.