Statine è Vitamina D: Ci hè un Link?
Cuntenutu
Sì avete un prublema cù u colesterolu altu, u vostru duttore pò prescrive statine. Questa hè una classa di medicinali chì vi aiutanu à mantene un livellu sanu di colesterolu LDL ("cattivu") alterendu cumu u vostru fegatu produce u colesterolu.
E statine sò cunsiderate sicure per a maiò parte di l'utilizatori, ma e donne, e persone di più di 65 anni, e persone chì beie eccessivamente, è e persone chì anu diabete sò più propensi à sperimentà effetti collaterali. Queste ponu include:
- ferita di fegatu cun risultante
elevazione di l'enzimi liveri - aumentu di zuccaru in sangue o di diabete
- dulore è debule musculare,
qualchì volta severu
Cosa Face A Vitamina D?
A relazione trà statine è vitamina D hè stata studiata per amparà parechje cose. Per esempiu, a supplementazione di vitamina D è una dieta sana sò state dimustrate per riduce u colesterolu in una ricerca limitata. A vitamina D mostra ancu prumessa per migliurà. Mantene l'osse forti aiutendu u vostru corpu à assorbe ancu u calciu. Aiuta i musculi à muvimenti currettamente, è ghjoca un rolu in cume u vostru cervellu comunica cù u restu di u vostru corpu.
Pudete ottene vitamina D attraversu a vostra dieta manghjendu pesci grassi cum'è u salmone è u tonu, è ancu i tuorli d'ova è i prudutti di latte furtificatu. U vostru corpu produce ancu vitamina D quandu a vostra pelle hè esposta à u sole. A maiò parte di l'adulti necessitanu circa 800 IU (unità internaziunali) à ghjornu.
Se ùn avete micca abbastanza vitamina D, i vostri ossi ponu diventà fragili, è, più tardi in a vita, puderete sviluppà l'osteoporosi. E carenze di vitamina D sò state studiate per una probabile associazione cù ipertensione, diabete, aterosclerosi è malattie cardiovascolari, ma sin'à avà i risultati ùn sò micca cunclusivi.
Ciò chì ci dice a scienza di Statins
Hè difficiule da sapè cumu e statine influenzanu i livelli di vitamina D. L'autori di unu suggerenu chì a statina rosuvastatin aumenta a vitamina D. Tuttavia, hè sempre una questione di dibattitu. In fatti, ci hè almenu un altru studiu chì mostra ghjustu u cuntrariu.
sustene chì i livelli di vitamina D di una persona pudessinu cambià per ragioni cumpletamente senza rapportu. Per esempiu, puderanu esse affettati da a quantità di vestiti chì una persona porta, o da a luce di u sole chì una persona riceve in i mesi d'inguernu.
U Takeaway
Se ùn avete micca abbastanza vitamina D, o i vostri livelli di vitamina D in sangue sò carenti, pensate à piglià supplementi se u vostru duttore approva. Dopu avè i vostri livelli verificati regolarmente. Pudete ancu cambià a vostra dieta per include più pesci grassi è ova. Fate solu sì questi cambiamenti sò compatibili cù u mantenimentu di i vostri livelli di colesterolu sani.
Se avete una esposizione à u sole assai limitata, puderete pudè aumentà i vostri livelli di vitamina D passendu più tempu à u sole, ma fate attenzione à a sovraesposizione. Parechje urganisazione sanitarie britanniche anu publicatu una dichjarazione chì suggerisce chì menu di 15 minuti fora à u sole di u meziornu britannicu, mentre ùn porta micca crema solare, hè un limitu sanu. Postu chì u sole britannicu ùn hè micca u più forte, a maiò parte di noi duverebbe ancu menu.