Stent: Perchè è Cumu sò aduprati
Cuntenutu
- Perchè averaghju bisognu di un stent?
- Cumu mi preparu per un stent?
- Cumu hè realizatu un stent?
- Chì sò e complicazioni associate à l'inserimentu di un stent?
- Chì succede dopu un inserimentu di stent?
Chì hè un stent?
Un stent hè un tubu chjucu chì u vostru duttore pò inserisce in un passaghju bluccatu per mantene apertu. U stent restaura u flussu di sangue o altri fluidi, secondu induve hè piazzatu.
I stent sò fatti di metallo o di plastica. Stent greffi sò stent più grandi usati per arterie più grandi. Pò esse fatti di un tessutu specializatu. I stent pò ancu esse ricoperti di medicazione per aiutà à mantene una arteria bluccata da a chjusura.
Perchè averaghju bisognu di un stent?
I stent sò generalmente necessarii quandu a placca blocca un vasu di sangue. A placca hè fatta di colesterolu è d'altre sostanze chì si attaccanu à i muri di un vasu.
Pudete avè bisognu di un stent durante una procedura d'urgenza. Una prucedura d'urgenza hè più cumuna se un'arteria di u core chjamata arteria coronaria hè bluccata. U vostru duttore mette prima un cateteru in l'arteria coronaria bluccata. Questu li permetterà di fà una angioplastia in pallone per apre u bloccu. Puderanu dopu un stent in l'arteria per mantene u vasu apertu.
I stent pò ancu esse utili per prevene l'aneurismi da a rottura in u vostru cervellu, aorta, o altri vini sanguini.
Oltre à i vini sanguini, i stent pò aprire unu di i seguenti passaghji:
- canali biliari, chì sò tubi chì portanu a bile da è da l'organi digestivi
- bronchi, chì sò piccule vie aeree in i pulmoni
- ureteri, chì sò tubi chì portanu l'urina da i reni à a vescica
Questi tubi ponu diventà bloccati o danneggiati cum'è i vini sanguini ponu.
Cumu mi preparu per un stent?
A preparazione per un stent dipende da u tippu di stent adupratu. Per un stent piazzatu in un vasu di sangue, di solitu si preparerà pigliendu questi passi:
- Dìite à u vostru duttore nantu à qualsiasi droga, erbe, o supplementi chì pigliate.
- Ùn pigliate alcuna droga chì renda più difficiule per u coagulu di u vostru sangue, cum'è l'aspirina, u clopidogrel, l'ibuprofene è u naproxenu.
- Seguitate l'istruzzioni di u vostru duttore nantu à qualsiasi altra droga chì duverebbe smette di piglià.
- Smette di fumà se fumate.
- Informate u vostru duttore di qualsiasi malatie, cumpresu un friddu cumunu o influenza.
- Ùn beie micca acqua o altri fluidi a notte nanzu à a to chirurgia.
- Pigliate qualsiasi medicazione chì u vostru duttore prescrive.
- Arrivate à l'uspidale cù assai tempu per preparà a cirurgia.
- Seguite qualsiasi altre struzzioni chì u vostru duttore vi dà.
Riceverete una medicina numbosa in u situ di l'incisione. Puderete ancu medicazione intravenosa (IV) per aiutà à rilassate durante a procedura.
Cumu hè realizatu un stent?
Ci hè parechje manere di inserisce un stent.
U vostru duttore di solitu inserisce un stent cù una procedura minimamente invasiva. Faceranu una piccula incisione è usanu un cateteru per guidà strumenti specializati attraversu i vostri vini sanguini per ghjunghje à a zona chì necessita un stent. Questa incisione hè di solitu in l'inguina o in u bracciu. Unu di sti strumenti pò avè una fotocamera à a fine per aiutà u vostru duttore à guidà u stent.
Durante a prucedura, u vostru duttore pò ancu aduprà una tecnica di imaging chjamata angiogramma per aiutà à guidà u stent attraversu u bastimentu.
Utilizendu l'utili necessarii, u vostru duttore localizerà a nave rotta o bluccata è installerà u stent. Allora rimuoveranu i strumenti da u vostru corpu è chjuderanu l'incisione.
Chì sò e complicazioni associate à l'inserimentu di un stent?
Ogni prucedura chirurgica comporta rischi. L'inserimentu di un stent pò richiede l'accessu à l'arterie di u core o di u cervellu. Questu porta à un risicu aumentatu di effetti avversi.
I risichi associati à u stenting includenu:
- una reazione allergica à i medicazione o à i tinturi aduprati in a prucedura
- prublemi di respirazione per l'anestesia o l'usu di un stent in i bronchi
- sanguinante
- un bloccu di l'arteria
- coaguli di sangue
- un attaccu di core
- una infizzione di u bastimentu
- calculi renali per via di l'usu di un stent in l'uretere
- un restringimentu di l'arteria
L'effetti secundarii rari includenu colpi è attacchi.
Pochi cumplicazioni sò state segnalate cù i stent, ma ci hè una piccula probabilità chì u corpu rifiutessi u stent. Stu risicu deve esse discuttu cù u vostru duttore. I stent anu cumpunenti metallichi, è alcune persone sò allergiche o sensibili à i metalli. I fabricanti di stent raccomandanu chì, se qualchissia hà una sensibilità à u metallu, ùn devenu micca riceve un stent. Parlate cù u vostru duttore per più infurmazione.
Se avete prublemi di sanguinamentu, duverete esse valutatu da u vostru duttore. In generale, duvete discute questi prublemi cù u vostru duttore. Puderanu dà l'infurmazioni più attuali in relazione à e vostre preoccupazioni persunali.
Più à spessu, i risichi di ùn avè micca un stent supereghjanu i risichi associati à ottene unu. U flussu di sangue limitatu o i navi bluccati ponu creà cunsequenze gravi è murtali.
Chì succede dopu un inserimentu di stent?
Pudete sente un pocu di dulore à u situ di incisione. L'analgistri dolci ponu trattà questu. U vostru duttore probabilmente prescriverà medicazione anticoagulante per prevene a coagulazione.
U vostru duttore vulete tipicamente chì resti in ospedale per a notte. Questu aiuta à assicurà chì ùn ci sò micca complicazioni. Puderete bisognu di stà ancu di più sè avete bisognu di u stent per via di un evenimentu coronariu, cum'è un attaccu di core o un colpu.
Quandu vultate in casa, bevete assai liquidi è limitate l'attività fisica per qualchì tempu. Assicuratevi di seguità tutte l'istruzzioni di u vostru duttore.