Pranzu di sole hè bonu per tè? Benefici, Effetti Side è Precauzioni
Cuntenutu
- Chì significa piglià u sole
- Benefici per u sole
- U bagnu di sole hè gattivu per voi?
- Finu à quandu pudete piglià u sole?
- U sole pò fà dannu à un criaturu?
- Cunsiglii è precauzioni per piglià u sole
- Alternative à u sole
- Purtà si
Chì significa piglià u sole
Cù tantu discorsu nantu à circà l'ombra è portà SPF - ancu in i ghjorni nuvolosi è in l'invernu - pò esse difficiule à crede chì l'esposizione à u sole, in piccule dosi, pò esse benefica.
Prende u sole, chì hè l'attu di stà o stesi à u sole, à volte cù l'intenzione di bronzià, pò avè qualchì benefiziu per a salute se hè fattu bè.
Ci hè una differenza maiò, per esse sicura, trà andà fora per 10 minuti senza filtru solare è passà regularmente u tempu in un lettu di cuncia.
I rischi di troppu esposizione à u sole sò ben ducumentati. Spende u tempu à u sole senza SPF hè una di e cause di melanoma, trà altre cundizioni.
Tuttavia, alte dosi di vitamina D - quandu sò esposte à a luce solare, a nostra pelle trasforma u colesterolu in vitamina D - sò state dimustrate per aiutà à prevene certe malatie è malatie cumuni.
Benefici per u sole
L'esposizione à u sole aiuta u corpu à fà vitamina D di modu naturale. Questa vitamina hè di primura ma parechje persone ùn ne ne bastanu micca. A carenza di vitamina D hè cumuna è alcune stime dicenu chì e persone in u mondu sanu sò carenti.
A vitamina D pò esse difficiule da ottene solu da l'alimentu. Esiste in certi pesci è tuorli d'uova, ma a maiò parte hè cunsumata per mezu di prudutti furtificati cum'è u latte. I supplementi sò ancu dispunibili. I vantaghji di u sole è di a vitamina D includenu:
- Depressione ridutta. Pocu sintomi di depressione ponu esse segnalati dopu avè passatu u tempu à u sole. A luce solare innesca u cervellu per liberà l'hormone serotonina, chì pò aumentà l'umore è prumove sentimenti di calma. Ancu senza depressione, passà u tempu à u sole probabilmente stimulerà l'umore.
- Megliu dorme. U bagnu di sole pò aiutà à regulà u vostru ritmu circadianu, è u vostru corpu hà da cumincià à dorme in modu fiduciale quandu u sole tramonta.
- Osse più forte. A vitamina D aiuta u corpu à assorbe u calciu, chì porta à ossa più forti è pò aiutà à prevene l'osteoporosi è l'artrite.
- Impulsatu u sistema immunitariu. A vitamina D aiuta u corpu à luttà contr'à e malatie, cumpresi ,, u, è certi.
- Risicu di travagliu preterminu ridottu. A vitamina D pò prutege contra u travagliu prematuru è infezioni assuciate à a nascita.
Tenite à mente: L'Accademia Americana di Dermatologia cunsiglia contra l'usu di l'esposizione à u sole cum'è metudu primariu per ottene vitamina D.
U bagnu di sole hè gattivu per voi?
U sole ùn hè micca senza risichi. Troppu tempu à u sole pò purtà à una pricipitazione solare, qualchì volta chjamata rash termica, chì hè rossa è pruriginosa.
L'esposizione à u sole pò ancu purtà à brusgiole di sole, chì hè dolorosa, pò causà vesciche, è pò influenzà tutte e parti di u corpu, ancu e labbra. E sunburni ponu purtà à u melanoma dopu in a vita.
L'eruzione di luce polimorfa (PMLE), cunnisciuta ancu cum'è avvelenamentu da u sole, pò accade per via di troppu tempu à u sole. Si prisenta cum'è pichjuloni rossi nantu à u pettu, e ghjambe è e bracce.
Finu à quandu pudete piglià u sole?
Alcuni dermatologi credenu chì, fintantu chì ùn avete micca cumplicazioni cù l'esposizione solitaria abituale, pudete piglià u sole senza filtru solare finu à. Per riduce u risicu di sunburni, pò esse megliu per attaccà à 5 à 10 minuti.
Questa variarà secondu cumu vicinu à l'equatore chì vive, a risposta abituale di a vostra pelle à u sole, è a qualità di l'aria. A scarsa qualità di l'aria pò bluccà qualchì luce UV. Alcune ricerche suggerenu chì hè più dannosu uttene assai sole in una volta chì esse lentamente esposti à ellu cù u tempu.
U sole pò fà dannu à un criaturu?
U sole durante a gravidanza hà u putenziale di cunduce à a disidratazione per via di a sudazione in u calore. Sedendu à u sole per periodi prolungati pò ancu elevà a temperatura di u core, chì pò elevà a temperatura di un fetu. mostranu temperature core più alte pò purtà à gravidanze più lunghe.
A vitamina D hè estremamente impurtante durante a gravidanza. chì 4.000 IU di vitamina D ogni ghjornu anu avutu i più grandi benefici. Per evità i risichi sopra, parlate cù u vostru duttore nantu à cumu si pò uttene a bona quantità di vitamina D se site incinta.
Cunsiglii è precauzioni per piglià u sole
Ci hè manere di piglià u sole in modu sicuru.
- Induce SPF 30 o più è applicalu 15 minuti prima di sorte fora. Assicuratevi di copre u vostru corpu in almenu una unza piena di filtru solare. Hè circa quant'è a dimensione di una palla di golf o di un bicchieru à colpu pienu.
- Ùn vi scurdate di aduprà SPF nantu à a cima di a testa s'ellu ùn hè micca prutettu da i capelli, è ancu da e vostre mani, pedi è labbra.
- Evite i letti di cuncia. A parte d'esse periculosi, a maiò parte di i letti di cuncia cuntenenu à pena luce UVB per stimulà a produzzione di vitamina D.
- Fate pause à l'ombra quandu site caldu.
- Bei acqua se stai passendu periudi di tempu prolungati à u sole.
- Manghjate i pumati, chì cuntenenu una grande quantità di licopenu, chì hà trovu aiuta à prevene a rossa di a pelle da i raggi UV.
Alternative à u sole
U sole hè un modu per u vostru corpu à coglie i benefici di u sole, ma ùn hè micca l'unicu modu. Se ùn vulete micca stà à u sole, ma vulete ancu i benefici, pudete:
- esercitassi fora
- vai per una caminata di 30 minuti
- apre e finestre mentre cunduce
- parcheghja più luntanu da u vostru travagliu è cammina
- manghjà un pastu à l'aria aperta
- piglià un supplementu di vitamina D.
- investisce in una lampada UV
- manghjà cibi ricchi di vitamina D
Purtà si
E ricerche mostranu chì ci ponu esse vantaghji per piglià u sole è passà u tempu à u sole. L'esposizione à u sole pò arricchisce l'umore, risultà in un sonnu megliu, è aiuta a produzzione di vitamina D, chì rinforza l'osse è pò aiutà à luttà contr'à certe malatie.
Tuttavia, à causa di i rischi associati à una troppa esposizione à u sole, limitate u vostru tempu di esposizione è portate una protezione solare SPF 30 o superiore. Un bagnu di sole senza prutezzione pò causà eruzioni cutanee, sunburni, è una probabilità più grande di sviluppà melanoma.