Quandu u Gonfia di Gravidanza Diventa Cuncernente
Cuntenutu
- Chì provoca gonfiore durante a gravidanza
- Sintomi di gonfiore normale di a gravidanza
- Cunsiglii per alleviare u gonfiore normale di a gravidanza
- Cuncirnendu i sintomi ligati à u gonfiore
- Preeclampsia
- Coaguli di sangue
- Cunsiglii di prevenzione
- Cumu calà u risicu di preeclampsia
- Cumu calà u risicu di coaguli di sangue
- U takeaway
In a prima gravidanza, pudete trasmissione da l'internu cù una pelle è capelli rosati è brillanti chì brillanu brillantemente per ghjorni. Dopu, un ghjornu, qualcosa tira u ventu fora di e vostre veli di prego-bellezza - guardate in bassu è ùn ricunnosce mancu i dui estremamente puffy cankles sottu à voi.
Sfortunatamente, u gonfiore rientra in quella categoria perfettamente normale di effetti collaterali di gravidanza. In fattu, a maiò parte di e mamme chì l'aspettanu a sperimentanu. Ma perchè?
Fighjemu ciò chì provoca gonfiore durante a gravidanza è offre alcuni consiglii per batte u gonfiore cun cunfortu è fiducia.
È, una nota di precauzione: Ci sò uni pochi casi in cui u gonfiore durante a gravidanza hè preoccupante. Avemu da spiegà ancu quandu pudia esse un segnu di una situazione di salute più grave.
Chì provoca gonfiore durante a gravidanza
Durante a gravidanza, u vostru corpu face cose abbastanza erculee, è ci hè assai chì, bè, aumenta. Unu di elli hè a quantità di fluidu in u vostru corpu. Durante a gravidanza, u vostru vulume d'acqua tutale di u corpu pò aumentà finu à - hè più di 33 tazze!
Intantu, u vostru volumu di plasma salta, chì significa chì u vostru volumu di sangue totale aumenta ancu.
Allora, induve va tuttu quellu fluidu? Bona dumanda.
Alcune di l'acqua fermanu in e vostre cellule per aiutalli à funzionà. U restu s'acumula fora di e vostre cellule per arricchisce a consegna di ossigenu, cancellà i rifiuti, è cuntrullà u flussu di elettroliti.
L'incrementu hè in risposta à i bisogni crescenti di a placenta è di i vostri organi materni, cume u vostru volume di sangue aumenta per consegnà tuttu ciò chì u vostru zitellu hà da sviluppà.
Quandu u vostru pocu centimetru più vicinu à a nascita in u terzu trimestru, u vostru volumu di sangue righjunghja u so piccu. Cunsigliu: Hè per quessa chì u vostru gonfiore (frà altri picculi sgradevoli) pò cullà intornu à questu tempu.
Ma ùn hè micca solu.
L'incremento massiccia di i fluidi corporei durante a gravidanza hè accumpagnata da livelli crescenti di sodiu. È a maggior parte di noi avemu vistu l'effetti di ciò chì un pocu troppu assai pizza da asportu pò fà.
U sodiu influenza cumu u vostru corpu assorbe è prucessa l'acqua. Ancu a minima crescita di sodiu pò fà chì senti a putenza di u "soffiu".
Sintomi di gonfiore normale di a gravidanza
Hè cumpletamente nurmale di lampà una piccula lacrima u ghjornu chì i to anelli è i tacchi preferiti ùn si adattanu più (suspiru). Un pocu di gonfiore graduale in e dite, e gambe, e caviglie è i pedi durante a gravidanza face parte di u viaghju.
Puderete truvà chì u vostru gonfiore tende à peghju versu a fine di a ghjurnata. Questu hè chì u fluidu in più in u vostru corpu pò riunisce in e parti di u vostru corpu u più luntanu da u vostru core. Un ghjornu più caldu, umidu o assai stante pò cuntribuisce à qualchì gonfiore nurmale.
Trascendendusi in u secondu è u terzu trimestru, più pressione da a dimensione crescente di u to picculu - in più di più vulume di sangue - pò influenzà ulteriormente u flussu di sangue in e so gambe, caviglie è pedi, pruvucendu à sperimentà ancu più gonfiore.
Cunsiglii per alleviare u gonfiore normale di a gravidanza
A volte, u gonfiore pò esse inevitabbile cum'è quellu sensu supersonicu di l'olfattu è indigestione ardente chì pigliate in furia cù e gioie pure di a gravidanza. Tuttavia, quì ci sò uni pochi di cose chì pudete fà per aiutà à prevene o à facilità.
- Elevate i vostri pedi à un nivellu sopra u vostru core in tuttu u ghjornu, perchè questu aiuta à u fluidu à circulà torna in u vostru core.
- Bei più acqua per lavà u fluidu è u sodiu in più da u vostru corpu.
- Purtate calze di compressione per migliurà a circulazione, sopratuttu se fate un volu longu.
- Evite d'esse fora in tempu assai caldu è umidu.
- Pigliate pause frequenti per elevà i pedi quandu site in piedi per lunghi periodi.
- Evite i tacchi è portate scarpi comodi, traspiranti è di sustegnu.
- Manghjate più alimenti cù u putassiu, cum'è e banane è l'avucatu, per lavà u sodiu è aumentà a produzzione d'urina (iè, ancu di più).
- Limite l'alimenti ricchi di sale, cume i pasti imballati, fast food è patatine fritte.
Cuncirnendu i sintomi ligati à u gonfiore
Sapemu chì ogni mamma orsa vole sapè quandu panicà. A risposta? Mai. U panicu aumenta solu u vostru stress emozionale è fisicu. Invece, sentitevi abilitati amparendu quandu chjamà u vostru OB-GYN o ostetrica nantu à u gonfiore.
E duie condizioni più preoccupanti durante a gravidanza chì ponu causà gonfi sò a preeclampsia è un coagulu di sangue.
Prima cosa da ricurdà: Sti cundizioni ùn sò micca cumuni, ma u risicu hè reale durante a gravidanza. Per quessa, hè impurtante esse cuscenti di elli.
Dopu, u gonfiore assuciatu à queste condizioni hè diversu da u gonfiore normale è graduale chì pudete sperimentà durante u gravidanza.
Eccu cumu u gonfiore hè diversu.
Preeclampsia
A preeclampsia affetta solu circa e donne incinte, di solitu solu dopu à a 20a settimana. I seguenti sò trè sintomi principali di stu disordine:
- pressione sanguigna alta
- proteina in l'urina
- edema (una parolla di fantasia per gonfiore causata da un eccessu di fluidu in u corpu)
I laboratori ponu ancu mostrà anomalie in enzimi epatichi è inferiori à i livelli normali di piastrine.
Sta cundizione relativamente rara pò avè cunsequenze devastanti per a mamma è u zitellu s'ellu ùn hè micca trattatu immediatamente, dunque hè impurtante esse cuscenti di i sintomi - è u gonfiore hè unu di i principali.
Un gonfiore significativu in e vostre mani, a faccia, o intornu à i vostri ochji chì si affacca improvvisamente o gradualmente diventa peghju deve avvisàvi di chjamà u vostru OB-GYN. Se u vostru gonfiu apparisce "incastonatu" - vale à dì quandu spinghje nantu à a vostra pelle, ferma un'indentazione - questu hè ancu cuncernante.
In preeclampsia, u gonfiore pò esse accumpagnatu da un mal di testa persistente, cambiamenti di visione, dolore addominale è un aumento di pesu improvvisu. Sì avete qualchissia di sti sintomi, chjamate immediatamente u vostru OB o ostetrica. Puderanu cunsigliarvi d'andà à a vostra sala d'urgenza a più vicina.
Coaguli di sangue
A gravidanza hè un fattore di risicu per i coaguli di sangue in a gamba, a coscia o a pelvis chjamata trombosi venosa profonda (TVP). A dichjara chì a sola gravidanza aumenta cinque volte u risicu di a TVP da una donna. U risicu hè cunsistenti in ogni trimestru è ancu finu à 12 settimane dopu a consegna.
A TVP hè una cundizione grave durante a gravidanza è richiede un trattamentu immediatu, perchè pò causà un embolia pulmonare (PE), chì pò esse fatale.
Per prutege a mamma è u zitellu, hè impurtante chjappà una TVP cunniscendu i sintomi. Gonfiamentu chì tocca solu unu a gamba hè grande.
U gonfiamentu ligatu à a TVP si verifica spessu cù altri sintomi chì affettanu a stessa zona, cume:
- dulore significativu
- tenerezza
- rossu
- calore à u toccu
Sì avete qualcunu di sti sintomi, chjamate u vostru OB o ostetrica immediatamente è seguitate a so direzzione.
Cunsiglii di prevenzione
Riduce u gonfiore nurmale di a gravidanza hè bellu ma micca sempre pussibule - è hè bè.
Hè più impurtante di fà ciò chì pudete per prevene cumplicazioni gravi cum'è preeclampsia è coaguli di sangue. Ancu una volta, però, a prevenzione ùn hè micca sempre pussibule è a ricunniscenza precoce hè a chjave. Dittu chistu, quì sò qualchi suggerimenti chì puderanu diminuisce u vostru risicu.
Cumu calà u risicu di preeclampsia
Un numeru limitatu di studii anu dimustratu modi pruvati per prevene a preeclampsia.
Mentre chì a supplementazione cù vitamine C è E hè stata studiata cum'è una misura preventiva pussibule, un studiu in u 2007 hà cunclusu chì a supplementazione antioxidante cun queste vitamine ùn deve esse raccomandata per a prevenzione di preeclampsia durante a gravidanza.
Inoltre, mentre alcuni studii anu dimustratu una pussibile cunnessione tra l'attività fisica prenatale è un risicu di preeclampsia ridutta, più studii sò necessarii per cunfirmà sta relazione.
Hè u più impurtante di cunnosce i vostri fattori di risicu per chì u vostru ostetricu vi possa monitorà più da vicinu se hè necessariu.
Alcuni fattori di risicu per a preeclampsia includenu:
- pressione sanguigna cronica prima di a gravidanza o durante una gravidanza precedente
- malatie renale prima di a gravidanza
- storia persunale o di famiglia di preeclampsia
- avè sovrappesu o obesità
- avè una gravidanza di gestazione multipla (più di un zitellu)
- avè più di 40 anni
- esse incinta di u vostru primu ciucciu
- diabete pregestazionale è gestazionale
- essendu di etnia afroamericana
Per e donne cù una storia di preeclampsia, l'aspirina à bassa dosi hè stata cum'è una strategia efficace di prevenzione secondaria. L'aspirina per prevene a preeclampsia in donne cun risicu elevatu ma senza storia persunale hè sempre in discussione.
Cumu calà u risicu di coaguli di sangue
Cum'è a preeclampsia, prevene i coaguli di sangue durante a gravidanza, u partu, è u periodu di 3 mesi dopu inizia cù a cunniscenza di voi, cume:
- storia persunale o famigliale di coaguli di sangue
- storia persunale di famiglia di un disordine di coagulazione di u sangue
- storia di una cesariana, cunnisciuta ancu cum'è C-sezzione
- immubilità o riposu in lettu à longu andà
- certe cumplicazioni di gravidanza o di parto
- avè diabete, malatie cardiache, o una patologia pulmonare
U vostru OB o ostetrica ponu travaglià cun voi per aiutà à riduce u vostru risicu sviluppendu un pianu di prevenzione persunalizatu. Eccu alcune cose facili da tutti i ghjorni chì pudete fà ancu:
- beie assai acqua
- muvite e ghjambe o alzate si almenu ogni 1 à 2 ore sì site pusatu assai
- eserciziu cum'è cunsigliatu da u vostru duttore
- aduprà calze di compressione o calze se cunsigliatu da u vostru duttore
- piglià i medicazione prescritti cumu indicatu
U takeaway
Sì i pedi chì crescenu coincidenu cù u vostru ventre chì cresce, site di sicuru in assai bona cumpagnia. Ci hè un livellu nurmale di gonfiore chì tocca a maiò parte di e donne chì aspettanu.
U gonfiore nurmale pò pichjà in u terzu trimestru, affettendu soprattuttu e gambe. Qualchì sèmplice elevazione è R&R cun un grande vetru d'acqua pò esse tuttu ciò chì avete bisognu per calmà i vostri canchi scricchiolii.
In casi più rari, u gonfiore hè un segnu di qualcosa di più seriu. Se u gonfiore affetta solu una gamba è hè accumpagnatu da dolore, rossu o calore, un coagulu di sangue pò esse un prublema, è duvete chjamà u vostru duttore.
Se sperimentate un gonfiore improvvisu o à pocu à pocu peghju in a vostra faccia, intornu à l'ochji, o in e vostre mani accumpagnate da pressione alta, chjamate immediatamente u vostru duttore. Questu puderia esse un sintimu di preeclampsia, chì richiede un trattamentu immediata per prutege voi è u zitellu.