Cosa hè Tenosynovitis è Cumu Trattà
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Ciò chì pò causà tenosinovite
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu a fisioterapia hè necessaria
A tenosinovite hè l'infiammazione di un tendinu è di u tessutu chì copre un gruppu di tendini, chjamatu una guaina tendinosa, chì genera sintomi cum'è u dolore lucale è un sintimu di debolezza musculare in a zona influenzata. Alcuni di i tippi più cumuni di tenosinovite includenu tendinite di De Quervain è sindrome di u tunnel carpale, tramindui in u polu.
A tenosinovite hè di solitu più frequente dopu una ferita à u tendinu è, dunque, hè una ferita relativamente cumuna in atleti o persone chì facenu parechji movimenti ripetitivi, cum'è falegnami o dentisti, per esempiu, ma pò accade ancu per infezioni o cumplicazioni altre malatie degenerative, cum'è u diabete, l'artrite reumatoide o a gotta.
Sicondu a causa, a tenosinovite hè curabile è, guasi sempre, hè pussibule di alleviare i sintomi cù u trattamentu adattatu, chì pò include droghe antiinflamatorie o corticosteroidi, per esempiu, sempre guidati da un ortopedistu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di tenosinovite ponu include:
- Difficultà à spustà una articulazione;
- Dolore in un tendinu;
- Rossu di a pelle annantu à u tendinu influenzatu;
- Mancanza di forza musculare.
Questi sintomi ponu appare lentamente cù u tempu è di solitu apparisce in i lochi induve i tendini sò più suscettibili à e ferite cum'è e mani, i pedi o i polsi. Tuttavia, a tenosinovite pò sviluppà in ogni tendinu in u corpu, cumprendu i tendini in a regione di a spalla, u ghjinochju o u gomitu, per esempiu.
Vede un tippu assai cumunu di tendinite in u gomitu è cumu trattallu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In a maiò parte di i casi, a tenosinovite pò esse diagnosticata da l'ortopedicu solu cù a valutazione di i sintomi presentati, tuttavia, u duttore pò ancu urdinà altri testi cum'è ecografia o MRI, per esempiu.
Ciò chì pò causà tenosinovite
A tenosinovite hè assai più frequente in atleti o prufessiunali in e zone induve hè necessariu fà parechji muvimenti ripetitivi cum'è falegnami, dentisti, musicanti o secretarii, per esempiu, postu chì ci hè un risicu più grande di sviluppà una ferita tendinosa.
Tuttavia, a tenosinovite pò nasce ancu quandu avete qualchì tippu di infezzione in u corpu o cum'è una complicazione di altre malatie degenerative cume l'artrite reumatoide, sclerodermia, gotta, diabete o artrite reattiva.
A causa ùn hè micca sempre determinata in tutti i casi, tuttavia, u duttore pò raccomandà un trattamentu per alleviare i sintomi è migliurà a qualità di vita di a persona.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a tenosinovite deve esse sempre guidatu da un ortopedista o fisioterapeuta, ma di solitu hà per scopu di riduce l'infiammazione è u dolore. Per questu, hè cunsigliatu di mantene a zona affettata in riposu sempre chì sia pussibule, evitendu attività chì anu pussutu causà a ferita iniziale.
Inoltre, u duttore pò ancu prescrive l'usu di anti-infiammatori, cume Diclofenac o Ibuprofen, per riduce u gonfiore è u dolore. Tuttavia, altre strategie più naturali, cum'è u massaggio, l'allungamentu è l'usu di l'ultrasu pò ancu migliurà l'infiammazione di i tendini. Eccu alcuni esercizii per allungà i tendini è alleviare u dolore.
In i casi più severi, in i quali i sintomi ùn si migliuranu cù alcuna di sti strategie, l'ortopedista pò ancu cunsiglià iniezioni di corticosteroidi direttamente in u tendinu affettatu è, in definitiva, chirurgia.
Quandu a fisioterapia hè necessaria
A fisioterapia hè indicata per tutti i casi di tenosinovite, ancu dopu chì i sintomi sianu migliurati, postu chì aiuta à allungà i tendini è rinfurzà i musculi, assicurendu chì u prublema ùn si ripigliessi.