Test di colinesterasi: cosa hè, à chì serve è ciò chì significa u risultatu
Cuntenutu
U test di colinesterasi hè un test di laboratorio dumandatu per verificà u gradu di esposizione di a persona à prudutti tossici, cume pesticidi, insetticidi, erbicidi o fertilizzanti, per esempiu, essendu dunque più adatti per l'agricultori, postu chì sò in cuntattu continuu cù prudutti agriculi.
A colinesterasi hè un enzima prisente in u corpu rispunsevule per a ripartizione di una sustanza chjamata acetilcolina, un neurotrasmettitore incaricatu di cuntrullà l'impulsi nervi à i musculi. Ci hè duie classi di colinesterasi:
- Erythrocyte cholinesterase, chì hè purtatu da i globuli rossi;
- Plasma colinesterasi o sérum, chì hè a colinesterasi prodotta da u fegatu, u pancreas è l'intestinu chjucu è chì circuleghja in u plasma di sangue.
U monitoraghju di i livelli di colinesterasi hè impurtante per chì ogni cambiamentu pò esse identificatu è trattatu rapidamente, evitendu cumplicazioni per a persona.
Per chì ghjè
L'esame cholinesterase hè raccomandatu da u duttore principalmente per monitorà u gradu di esposizione di l'agricultori, per esempiu, à insetticidi è pesticidi.
Inoltre, a dosa di questu enzima pò esse dumandata per monitorà i pazienti cun malatie di fegatu, in particulare quelli chì anu subitu un trapianto di fegatu, chì di solitu anu diminuitu i livelli di colinesterasi.
A dosa di colinesterasi pò ancu esse indicata per e persone chì anu mutazioni chì interferiscenu cù u funziunamentu currettu o a produzzione di questu enzima.
Valori di riferenza
I valori di riferimentu di a prova Cholinesterase varianu secondu u laburatoriu è u kit adupratu per fà u test. Cusì, i valori di riferimentu nurmali ponu esse trà:
- Omi: 4620 - 11500 U / L
- Donne: 3930 - 10800 U / L
Questa prova hè fatta cum'è qualsiasi altra analisi di sangue, vale à dì, un picculu campione di sangue hè raccoltu è mandatu à u laburatoriu per esse analizatu da u settore biochimicu. Sicondu u laboratoriu pò esse ricumandatu per dighjunà per almenu 4 ore.
Chì significanu i risultati
Tù livelli bassi di a colinesterasi indicanu principalmente esposizione prolungata à pesticidi organofosfatati, chì sò sostanze presenti in insetticidi, pesticidi è erbicidi capaci di inibisce l'attività di questu enzima, purtendu à l'accumulazione di acetilcolina è chì pò comportà l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume :
- Crampi;
- Diarrea;
- Vumitu;
- Salivazione eccessiva;
- Difficultà visuale;
- Diminuta pressione di sangue;
- Debbulezza musculare;
- Paralisi.
Benchè a diminuzione di i livelli di colinesterasi sia legata principalmente à l'intossicazione, ci pò ancu esse una diminuzione di questu enzima in casu di epatite, cirrosi, insufficienza cardiaca congestiva, infezioni acute è infartu.
Dunque, hè impurtante chì i risultati di u test di colinesterasi sò interpretati inseme cù i risultati di altri testi in modo chì a causa di a diminuzione di questu enzima sia identificata è u trattamentu più adeguatu pò esse indicatu.
Da l'altra parte, alti livelli di a colinesterasi, di solitu accade per via di l'obesità, di u diabete, di u sindrome nefroticu è di l'ipertiroïdismu.