Lezioni di Parenting per Toddler Sto Aprendu Durante Questi Tempi Pazzii
Cuntenutu
- Ùn avemu micca bisognu di tanti ghjoculi quantu pensemu
- Quelle attività di bimbi DIY ùn sò micca a mo cosa, è andemu bè
- Esce fora ogni ghjornu ùn hè micca negoziatu
- Stò bè à rilassà e mo regule, ma micca cun lascià li cascà per a strada cumpletamente
- Stà cun u mo zitellu hà un benefiziu piattu
- Devu passà per questu, allora puderia ancu pruvà u megliu chì possu
Sopravvivere à l'ordini di stà in casa cù un zitellu hè statu più faciule ch'è pensu.
Fora di i primi ghjorni di u primu natu quandu eru sempre in ripresa da a nascita, ùn avia mai passatu una ghjurnata sana in casa cù u mo figliolu Eli, avà 20 mesi. L'idea di stà à l'internu cù un criaturu o un criaturu per 24 ore dritte mi hà fattu ansia è ancu un pocu paura.
Eppuru, eccu quì, più di un mese in l'era di COVID-19, induve a nostra unica opzione hè di stà. Tutti. Unicu. Ghjornu.
Quandu e previsioni di l'ordini di sughjornu in casa anu cuminciatu à girandulà, aghju avutu u panicu per sapè cumu puderebbe sopravvive cù un zitellu. L'imaghjini di Eli girandulendu in casa, lagnendu, è fendu un disordine - mentre stavu cun a testa in e mo mani - hà pigliatu u mo cervellu.
Ma eccu a cosa. Mentre l'ultime settimane sò state dure in parechji modi, trattà cun Eli ùn hè micca stata a sfida monumentale chì mi preoccupava chì seria. In fatti, mi piace à pensà chì aghju guadagnatu una saviezza parentale inestimabile chì altrimenti averia pussutu piglià anni per amparà (se ne hè).
Eccu ciò chì aghju scupertu finu à avà.
Ùn avemu micca bisognu di tanti ghjoculi quantu pensemu
Vi ai fattu affruntà à riempie u vostru carrettu di Amazon cù novi ghjoculi u secondu chì avete capitu chì sarete bluccatu in casa indefinitu? Aghju fattu, malgradu esse u tippu di persona chì pretende di mantene i ghjoculi à u minimu è di enfatizà l'esperienza nantu à e cose.
Più di un mese dopu, alcuni di l'articuli chì aghju compru ùn sò ancu stati sbulicati.
Quandu si hè rivelatu, Eli hè abbastanza cuntentu di continuà à ghjucà cù i listessi ghjoculi semplici è aperti più è più volte - e so vitture, a so cucina di ghjocu è u cibu di ghjocu, è e so figurine d'animali.
A chjave pare esse solu robba rotativa regularmente. Cusì ogni pochi ghjorni scambieraghju alcune di e vitture per diverse o cambieraghju l'utensili in a so cucina di ghjocu.
In più, l'ogetti di a casa d'ogni ghjornu parenu tene altrettantu appellu. Eli hè affascinatu da u frullatore, allora u staccu, scacciu a lama, è u lasciu fà finta frullati. Li piace ancu u spinner à l'insalata - Aghju lampatu uni pochi di palle di ping pong, è li piace fighjà girà.
Quelle attività di bimbi DIY ùn sò micca a mo cosa, è andemu bè
L'Internet hè pienu di attività di zitelli chì implicanu cose cum'è pomponi, crema da barba, è carta di custruzzione multicolore tagliata in varie forme.
Sò sicuru chì sti tipi di cose sò ottime risorse per alcuni genitori. Ma ùn sò micca una persona astuta. È l'ultima cosa chì mi serve hè di sente chì duverebbe passà u mo preziosu tempu liberu quandu Eli dorme fendu un forte degnu di Pinterest.
In più, e poche volte chì aghju pruvatu à mette in opera una di quelle attività, perde interessu dopu à 5 minuti. Per noi, ùn vale solu a pena.
A bona nutizia hè chì simu felici di passà cun cose chì richiedenu assai menu sforzu da parte meia. Facemu feste di tè cù l'animali ripieni. Trasformemu i letti in paracadute. Stallemu un bidone d'acqua sapunata è demu un bagnu à i ghjoculi animali. Stemu nantu à u nostru bancu davanti è leghjemu libri. Scalamu in sù è in giù da u lettu torna è torna (o più precisamente, ellu face, è surveglia per assicurassi chì nimu sia feritu).
E più impurtante, credemu chì ...
Esce fora ogni ghjornu ùn hè micca negoziatu
Campendu in una cità induve i campi di ghjocu sò chjosi, simu limitati à passeghjate fisicamente luntane intornu à u bloccu o andendu in unu di una manata di parchi chì sò grandi è abbastanza pocu affollati per noi di tene luntanu da l'altri.
Eppuru, se face sole è caldu, andemu fora. S'ellu face u fretu è u nivulu, andemu fora. Ancu s’ellu piove tutta a ghjurnata, andemu fora quandu hè solu pioggia.
E brevi escursioni à l'aria aperta rompenu i ghjorni è ripiglianu i nostri umori quandu ci sentimu arrabbiati. Ancu più impurtante, sò chjave per aiutà Eli à brusgià un pocu di energia, dunque cuntinueghja a sunnesta è dorme bè, è possu avè qualchì tempu di fermu tantu necessariu.
Stò bè à rilassà e mo regule, ma micca cun lascià li cascà per a strada cumpletamente
Par avà pare apparente chì simu in sta situazione per u longu andà. Ancu se e regule di distanzamentu fisicu facilitanu un pocu in e prossime settimane o mesi, a vita ùn volta micca à a manera chì era per un bellu pezzu.
Dunque, forse si puderia senta bè di fà un tempu di screnu illimitatu o spuntini in e prime settimane in un sforzu per passà appena, à questu puntu, mi preoccupu di l'effetti à longu andà di allentà troppu i nostri limiti.
In altre parolle? S'ellu hè u novu nurmale, allora avemu bisognu di alcune regule nurmali novi. Ciò chì sembranu quelle regule serà diversu per ogni famiglia, ovviamente, allora duvete pensà à ciò chì hè fattibile per voi.
Per mè, significa chì pudemu fà finu à una ora o più di TV di qualità (cum'è Sesame Street) un ghjornu, ma soprattuttu cum'è l'ultima risorsa.
Volesi dì chì cucinemu biscotti per spuntini i ghjorni chì ùn pudemu micca passà u più tempu fora, ma micca tutti i ghjorni di a settimana.
Vole dì chì mi metteraghju una meza ora à caccialli à Eli per a casa, dunque hè sempre abbastanza stancu per andà à dorme à a so abitudine ora di dorme ... ancu se preferissi passà quessi 30 minuti stesi nantu à u lettu mentre guarda YouTube in u mo telefunu.
Stà cun u mo zitellu hà un benefiziu piattu
A volte mi dumandu cumu seria a mo vita passendu per sta situazione senza un zitellu. Ùn ci seria nimu à occupà chè mè.
Eiu è u mo maritu pudiamu cucinà a cena per 2 ore inseme ogni notte è affruntà ogni prughjettu di casa chì avemu sempre sunniatu. Ùn staria micca a notte preoccupatu di ciò chì succidia à Eli si aghju pigliatu COVID-19 è sviluppatu cumplicazioni gravi.
I genitori di i zitelli, i zitelli è i zitelli sò particolarmente duri durante sta pandemia. Ma avemu ancu qualcosa chì i nostri omologhi senza figlioli ùn anu micca: una distrazione integrata per alluntanà a nostra mente di a pazzia chì accade in u mondu avà.
Ùn mi sbagliate micca - ancu cù Eli, u mo cervellu hà sempre assai tempu per vagà in i scorni scuri. Ma aghju una pausa da quella roba quandu sò pienu impegnatu è ghjucu cun ellu.
Quandu avemu avutu una festa di tè o ghjucatu à e vitture o lighjendu i libri di a biblioteca chì duverianu esse restituiti un mese fà, hè una occasione di dimenticà temporaneamente di tuttu u restu. È hè bellu bellu.
Devu passà per questu, allora puderia ancu pruvà u megliu chì possu
Certe volte mi pare d'ùn pudè manighjà un altru ghjornu di questu.
Ci sò stati innumerevuli mumenti induve aghju guasgi persu a mo merda, cum'è quandu Eli mi batte per lavà e mani ogni volta entramu da ghjucà fora. O in ogni mumentu pensu chì i nostri eletti parenu avè una vera strategia nulla per aiutà ci à ritruvà ancu un pezzu di vita nurmale.
Ùn possu micca sempre impedisce à questi umori di migliurà mi. Ma aghju nutatu chì quandu rispondu à Eli cun rabbia o frustrazione, ellu solu lotta più. È si face visibilmente arrabbiatu, ciò chì mi face sente assai, assai culpevule.
Stà calmu hè sempre faciule per mè? Benintesa nò, è tene mi tranquillu ùn impedisce micca sempre di lancià una misura. Ma hè face parenu aiutà tramindui à ricuperà più veloce è avanzà più faciule, dunque un nuvulu lunaticu ùn pende micca u restu di a nostra ghjurnata.
Quandu e mo emozioni cumincianu à spirale, cercu di ricurdà à mè stessu chì ùn aghju micca una scelta per esse attaccatu in casa cù u mo figliolu avà è chì a mo situazione ùn hè micca peghju di quella di l'altri.
Praticamente ogni genitore di zitellu in u paese - in u mondu, ancu! - si tratta di listessa cosa cum'è mè, o si tratta di lotte più grandi cum'è pruvà à accede à l'alimentu o à travaglià senza l'attrezzi protettivi adatti.
A sola scelta I fà avè hè cumu trattu cù a manu innegociabile chì mi sò stata data.
Marygrace Taylor hè un scrittore di salute è genitori, anzianu redattore di a rivista KIWI, è mamma di Eli. Visità la à marygracetaylor.com.