Cume trattà a Torticollis Congenita in u zitellu
Cuntenutu
A torticoli congènita hè una alterazione chì face nasce u zitellu cù u collu giratu à fiancu è presenta una certa limitazione di u muvimentu cù u collu.
Hè curabile, ma deve esse trattatu ogni ghjornu cù fisioterapia è osteopatia è a chirurgia hè indicata solu in i casi induve u zitellu ùn hà micca ottenutu migliurà finu à 1 annu di età.
Trattamentu per a torticollis congenita
U trattamentu per a torticoli congenita hè custituitu di sessione di fisioterapia è osteopatia, ma hè di primura chì i genitori o i caregivers di u zitellu sappianu fà qualchì eserciziu in casa per cumplementà è migliurà u trattamentu.
A mamma deve esse attenta à allattà sempre per pudè furzà u zitellu à girà u collu, in un tentativu di liberà l'articulazione è diminuisce a cuntrazione di u musculu affettatu. Hè cunsigliatu ch'ella sprimi u latte da l'altru pettu cù a pompa di pettu per evità u risicu di intasà è pò esse una differenza in a dimensione di i petti in u futuru.
I genitori devenu ancu lascià u zitellu cù a testa cù u latu influenzatu di fronte à un muru lisciu, affinchì u rumu, stimuli leggeri è altre cose interessanti per u zitellu u obliganu à girà versu l'altra parte è cusì allungà u musculu influenzatu.
Esercizii per torticollis congenita
U fisioterapeuta di u criaturu deve insegnà alcuni esercizi di allungamentu è di liberazione per u musculu affettu per a mamma da fà in casa, per cumplementà u trattamentu. Alcuni boni esercizii sò:
- Attrae l'attenzione di u zitellu cù qualcosa chì face un rimore pusiziunendu l'ughjettu davanti ad ellu è, à pocu à pocu, move l'ughjettu à u latu, per incuragisce u zitellu à girà u collu versu u latu influenzatu;
- Posa u zitellu annantu à u lettu è pusate accantu à ellu, affinchì per fighjulà vi, li tocca à girà u collu versu u latu influenzatu.
L'usu di sacchetti d'acqua calda o di asciugamani riscaldati prima di fà l'esercizii hè di primura per facilità a mubilizazione di u collu è riduce u risicu di dulore.
Se u criaturu si mette à pienghje perchè ùn hè capace di fighjà u latu toccu, ùn si deve micca insistà. Pruvate torna più tardi, à pocu à pocu.
Hè impurtante micca di causà dolore è micca di furzà u musculu troppu in modu chì ùn ci sia nisun effettu di rimbalzu è a cundizione sia aggravata.