Cumu hè u cuntagiu di a meningite batterica è cumu si prutege
Cuntenutu
A meningite batterica hè una infezzione seria chì pò purtà à sordità è cambiamenti cerebrali, cume l'epilepsia. Pò esse trasmessu da una persona à l'altra per mezu di goccioline di saliva quandu si parla, manghja o si bacia, per esempiu.
A meningite batterica hè una malattia causata da i batteri, di solituNeisseria meningitidis, Streptococcus pneumoniae, Mycobacterium tuberculosis o Haemophilus influenzae, purtendu à sintomi cum'è mal di testa, rigore à u collu, frebba è mancanza d'appetitu, vomitu è a presenza di macchie rosse nantu à a pelle. Amparate à identificà a meningite batterica.
Cume si prutegge da a meningite batterica
U megliu modu per prevene stu tipu di méningite hè attraversu u vaccinu DTP + Hib (tetravalente) o Vaccine contr'à H. influenzae tipu b - Hib, secondu cunsiglii medichi. Tuttavia, sta vaccina ùn hè micca efficace à u 100% è ùn prutege ancu micca contr'à tutti i tippi di méningite. Vede chì vaccini prutegenu da a meningite.
Se un membru di a famiglia stretta hà a meningite, u duttore pò cunsiglialle di piglià ancu antibiotici cum'è Rifampicin per 2 o 4 ghjorni per pruteggevi da a malatia. Stu medicamentu hè ancu raccomandatu per prutege a donna incinta quandu qualchissia chì stà in a stessa casa chì hè stata diagnosticata cù a malattia.
Alcune misure per prevene a meningite batterica sò:
- Lavate e mani spessu, aduprendu sapone è acqua, sopratuttu dopu avè manghjatu, aduprendu u bagnu o soffiatu u nasu;
- Evite esse in cuntattu cù i pazienti infettati cù méningite per un bellu pezzu, senza toccà saliva o secrezioni respiratorii chì ponu esse in fazzoletti, per esempiu;
- Ùn sparte micca ogetti è cibu, evitendu d'utilizà i cultelli, piatti o rossetti di a persona infetta;
- Bollite tuttu u manghjà, perchè i batteri rispunsevuli di a meningite sò eliminati à temperature sopra i 74 ° C;
- Pone l'avambracciu davanti à a bocca ogni volta chì tossisci o starnutisci;
- Usate maschera ogni volta chì hè necessariu esse in cuntattu cù un paziente infettatu;
- Evite d'andà in lochi chjosi cù parechje persone, cum'è centri cummerciale, cinema o mercati, per esempiu.
Inoltre, hè cunsigliatu di mantene u sistema immunitariu rinfurzatu avendu una dieta equilibrata, esercitendu regularmente è ripusendu abbastanza. Un bonu cunsigliu per rinfurzà u sistema immunitariu hè di beie tè echinacea ogni ghjornu. Stu tè pò esse acquistatu in butteghe di alimenti sanitari, farmacie è alcuni supermercati. Vede cumu si face u tè echinacea.
Quale hè u più à risicu di cuntene a meningite
U risicu di cuntene a meningite batterica hè più altu in i zitelli, in l'anziani è in e persone cun sistema immunitariu indebolitu, cum'è i pazienti cun HIV o chì sò sottumessi à trattamentu cum'è a chimioterapia, per esempiu.
Cusì, ogni volta chì ci hè un suspettu chì qualcunu pò esse infettatu da meningite, hè raccomandatu d'andà à l'ospedale per fà un test di sangue o di secrezione, per rilevà a malattia è cumincià u trattamentu cù antibiotici in a vena, cum'è Amoxicillina, u sviluppu di méningite bacteriana. Vede quale hè u più risicu di cuntene a meningite.