Quandu u trasplante di cornea hè indicatu è cura in u periodu postoperatoriu
Cuntenutu
U trapianto di cornea hè una procedura chirurgica chì hà per scopu di rimpiazzà a córnea alterata cù una sana, prumove u miglioramentu di a capacità visuale di a persona, postu chì a córnea hè u tessutu trasparente chì allinea l'ochju è hè assuciatu à a furmazione di l'immagine.
In u periodu postoperatoriu di u trapianto di cornea, a persona hè liberata cun una fascia nantu à l'ochju chì deve esse rimossa solu da u duttore in a visita postoperatoria u ghjornu dopu. Durante questu periodu, si deve evità di fà sforzi è manghjà in bona salute, bevendu molta acqua per mantene u corpu è a nova cornea ben idratata. Cù l'evoluzione di i tipi di trasplante di cornea, a recuperazione visuale hè diventata sempre più veloce.
Durante a cunsultazione, u duttore rimuoverà a fascia è a persona puderà vede, ancu se a visione hè sempre un pocu sfocata inizialmente, gradualmente diventa più chjara.
Quandu hè indicatu
U trasplante di cornea hè indicatu quandu ci sò cambiamenti in questa struttura chì interferiscenu cù a capacità visuale di a persona, vale à dì, quandu sò verificati cambiamenti in a curvatura, trasparenza o rigularità di a cornea.
Cusì, u trasplante pò esse indicatu in casu d'infezioni chì affettanu a cornea, cum'è in u casu di l'herpes oculare, presenza di ulcere, distrofia, cheratite o cheratoconu, in cui a cornea diventa più sottile è curva, interferendu direttamente in a capacità visuale, è pò una sensibilità più grande à a luce è a visione sfocata. Amparate più nantu à u cheratoconu è i sintomi principali.
Cura post-operativa
Dopu a chirurgia di trapianto di cornea ùn ci hè di solitu dulore, tuttavia alcune persone ponu esse più sensibili à a luce è una sensazione di sabbia in l'ochji, tuttavia queste sensazioni di solitu spariscenu cù u tempu.
Hè impurtante di aduttà alcune precauzioni dopu u trapianto di cornea per evità u rigettu è e pussibili complicazioni, essendu raccomandatu:
- Riposa durante u 1u ghjornu;
- Ùn bagnate micca u vestitu;
- Aduprate e gocce d'ochji è i medicinali prescritti da u duttore, dopu avè cacciatu u medicamentu;
- Evite di strufinà l'ochju operatu;
- Aduprate a prutezzione acrilica per dorme per ùn appughjà i vostri ochji;
- Purtate occhiali da sole quandu sò esposti à u sole è ancu à l'internu quandu e luci sò accese (se site fastidiu);
- Evite l'eserciziu fisicu in a prima settimana dopu à u trasplante;
- Dormi à u latu oppostu di l'ochju operatu.
Durante u periodu di recuperu di u trapianto di cornea, hè impurtante chì a persona sia attenta à l'apparizione di segni è sintomi di rigettu di a cornea, cume ochju rossu, dolore à l'ochji, visione diminuita o sensibilità eccessiva à a luce, hè impurtante cunsultà l'oftalmologu per a valutazione hè effettuata è a migliore attitudine pò esse presa.
Dopu u trasplante, hè ancu impurtante di avè cunsultazioni regulare cù l'oftalmulogicu per chì a recuperazione sia monitorizata è u successu di u trattamentu sia garantitu.
Segni di rigettu di trapianto
U rigettu à a córnea trapiantata pò accade à chiunque hà avutu stu trapianto, è ancu se hè più cumunu in i primi mesi dopu a chirurgia, u rifiutu pò accade ancu 30 anni dopu à sta prucedura.
Di solitu i segni di rigettu di u trasplante apparenu 14 ghjorni dopu u trasplante, cù rossu di l'ochji, visione sfocata o sfocata, dolore in l'ochji è fotofobia, in cui a persona trova difficiule di tene l'ochji aperti in posti assai luminosi o à u sole.
U rigettu di u trapianto di cornea hè raru di accadere, tuttavia hè più faciule d'avè in e persone chì anu dighjà subitu un altru trapianto in cui ci hè statu u rigettu da u corpu, è pò ancu accade in i più ghjovani in i quali ci sò segni d'infiammazione oculare, glaucoma o l'herpes, per esempiu.
Per riduce u risicu di rigettu, l'oftalmologu di solitu raccomanda l'usu di corticosteroidi in forma di unguentu o gocce d'occhi, cume acetatu di prednisolone 1%, da applicà direttamente à l'ochji trapiantati è à droghe immunosoppressive.