Cumu funziona u trattamentu di cellule staminali
Cuntenutu
E cellule staminali ponu esse aduprate in u trattamentu di varie malatie, postu chì anu a capacità di rinnuvamentu di sè è di differenziazione, vale à dì, ponu dà origine à parechje cellule cù funzioni diverse è chì custituiscenu i sfarenti tessuti di u corpu.
Cusì, e cellule staminali ponu favurisce a guarigione di parechje malatie, cum'è u cancheru, a medula spinale, i disordini di u sangue, l'immunodeficienze, i cambiamenti in u metabolismu è e malatie degenerative, per esempiu. Capite ciò chì sò e cellule staminali.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu cù e cellule staminali deve esse fattu in un ospedale o clinica specializata in stu tippu di procedura è si face cù l'applicazione di cellule staminali direttamente in u sangue di a persona trattata, dendu à a stimolazione di u sistema immunitariu è a furmazione di cellule specializate.
A cellula staminale aduprata hè generalmente raccolta dopu a nascita, essendu ghjelata in un laburatoriu specializatu in istocompatibilità è crioconservazione o in una banca publica attraversu a Rete BrasilCord, in chì e cellule staminali sò donate à a sucietà.
Malatie chì ponu esse trattate cù cellule staminali
E cellule staminali ponu esse aduprate in u trattamentu di varie malatie, da e più cumune, cum'è l'obesità è l'osteoporosi, à e più gravi, cum'è u cancheru per esempiu. Cusì, e malatie principali chì ponu esse trattate cù cellule staminali sò:
- Malatie metaboliche, cum'è obesità, diabete, malatie di fegatu, leucodistrofia metacromatica, sindrome di Günther, adrenoleucodistrofia, malattia di Krabbe è sindrome di Niemann Pick, per esempiu;
- Immunodeficienze, cum'è l'ipogammaglobulinemia, l'artrite reumatoide, a malatia granulomatosa cronica è u sindromu linfoproliferativu ligatu à u cromusoma X;
- Emoglobinopatie, chì sò malatie relative à l'emoglobina, cum'è talassemia è anemia falciforme;
- Carenze in quantu à a medula ossea, chì hè u situ induve e cellule staminali sò produtte, cum'è anemia aplastica, malattia di Fanconi, anemia sideroblastica, sindrome di Evans, emoglobinuria parossistica notturna, dermatomiosite giovanile, xantogranuloma giovanile è malattia di Glanzmann, per esempiu;
- Malatie oncologiche, cume leucemia linfoblastica acuta, leucemia mieloide cronica, malattia di Hodgkin, mielofibrosi, leucemia mieloide acuta è tumori solidi, per esempiu.
Oltre à queste malatie, u trattamentu cù e cellule staminali pò ancu esse benefiziu in casu di osteoporosi, malatie cardiache, Alzheimer, Parkinson, displasia timica, trauma cranicu è anossia cerebrale, per esempiu.
A causa di l'avanzamentu di a ricerca scientifica, u trattamentu cù e cellule staminali hè statu testatu in parechje altre malatie, è pò esse messu à dispusizione di a pupulazione se i risultati sò pusitivi.