Cumu hè trattatu l'Enfisema Pulmonariu
Cuntenutu
- 1. Bronchodilatatori
- 2. Glucocorticoidi
- 3. Riabilitazione pulmonaria
- 4. Ossigenu
- 5. Vaccini
- 6. Altri rimedii
- 7. Chirurgia
- 8. Smetta di fumà
- 9. Dieta
- Segni di migliurazione
- Segni di peghju
- Opzione di trattamentu naturale
U trattamentu per l'enfisema pulmonariu si face cù l'usu di medicazione ogni ghjornu per espansione e vie aeree, cume bronchodilatatori è corticosteroidi inalati, indicati da u pneumologu. Hè ancu assai impurtante di aduttà abitudini di vita sani, soprattuttu evitendu di fumà, in più di esercizii di riabilitazione respiratoria. .
L'enfisema pulmonare, chì hè una di e forme di malattia pulmonare ostruttiva cronica (BPCO), hè una malattia respiratoria cronica chì ùn hà cure, è u so trattamentu hè impurtante per riduce i sintomi è riduce u peghju di a malattia, in più di migliurà e condizioni. cundizioni di salute è indipendenza di a persona interessata. Sapete cumu identificà i sintomi di l'enfisema pulmonare.
In i casi i più gravi, pò esse necessariu aduprà a maschera di ossigenu, per qualchì ora o in modu continuu, è pò esse indicata ancu una chirurgia per riduce u vulume pulmonare o ancu un trapianto pulmonare.
1. Bronchodilatatori
L'usu di medicazione chì dilate e vie aeree hè a forma principale di trattamentu per l'enfisema, generalmente fattu in forma di inalazioni inalate. Alcuni esempi sò:
- Beta-2-agonisti à breve azzione, cum'è Fenoterol, Salbutamol è Terbutaline: sò aduprati da e prime fasi di a malatia, è devenu esse inalati ogni volta chì hè necessariu o quandu i sintomi aggravanu;
- Beta-2-agonisti à longa azzione, cum'è Formoterol: u più adupratu in a fase media di a malatia, in cui i sintomi sò più prolungati, generalmente aduprati ogni ghjornu;
- Anticolinergichi, cum'è Ipratropium Bromide: di solitu adupratu in cungiunzione cù beta-2-agonisti, per arricchisce l'effettu dilatatore nantu à i pulmoni;
- Metilxantine, cum'è Aminofilina è Teofilina: pò esse un'alternativa in casi più gravi, migliurendu a capacità respiratoria, tuttavia, perchè provoca assai effetti collaterali, cume nausea, tremori è battiti cardiaci veloci, deve esse adupratu cun prudenza è cun monitorizazione medica regulare.
I petardi medicinali ponu dighjà esse cumposti da una cumbinazione di bronchodilatatori o in cumbinazione cù corticosteroidi, per facilità l'usu è riduce u numeru di dosi, cum'è in casu d'esempii cum'è Seretide o Alenia, per esempiu.
2. Glucocorticoidi
I rimedii corticoidi sò aduprati principalmente in forma inalata. L'usu continuu di sti farmaci, assemi à i broncodilatatori, pò riduce u peghju di a funzione pulmonare è u risicu di cumplicazioni, è deve esse indicatu da u pneumologu.
Di solitu sò aduprati duie volte à u ghjornu, è ponu digià esse cumbinati cù bronchodilatatori in u listessu medicamentu. Hè cunsigliatu di risciacquà a bocca dopu l'usu per riduce u risicu di infezioni orali, cum'è candidiasi orale.
I corticosteroidi in tavuletta ùn sò micca raccomandati per l'usu continuu, perchè causanu assai effetti collaterali è pochi benefici in u trattamentu di a malattia, è devenu esse aduprati in casi di esacerbazione di a malattia cù infezioni, è ponu purtà benefici per a recuperazione.
3. Riabilitazione pulmonaria
Hè un prugramma di trattamentu di fisioterapia chì include esercizii per rinfurzà i musculi di u pettu è migliurà a capacità respiratoria, cume esercizi per espansione pulmonare, allungamentu di i musculi, respirazione, sensibilizazione à a postura è respirazione curretta, chì furnisce una capacità migliore per svolge attività di u ghjornu à ghjornu. Amparate più nantu à stu tipu di trattamentu.
Inoltre, hè raccomandatu di fà esercizii fisichi, cume camminà cù una supervisione prufessiunale, dopu a raccomandazione medica, per migliorà u condizionamentu fisicu, aumentà a capacità respiratoria è diminuisce i sintomi.
4. Ossigenu
L'usu di un catetere d'ossigenu nasale hè indicatu solu in i casi più severi, in i quali i pulmoni ùn sò più capaci di furnisce l'ossigenazione di u corpu da per sè. Sò indicati da u duttore, è pò esse necessariu per qualchì ora o per tutta a ghjurnata.
5. Vaccini
E persone cun enfisema pulmonare anu un risicu aumentatu di acquistà infezioni respiratorie, chì devenu esse evitate, sia perchè diventanu più gravi in questi pazienti, sia perchè causanu empersema peghju durante e crisi.
Dunque, hè indicatu chì e persone cun BPCO ricevenu vaccinazione contr'à l'influenza ogni annu, è contr'à infezioni pneumococche, evitendu casi di pneumonia è periculosi per a vita. I vaccini contra a grippa sò ancu indicati annu.
6. Altri rimedii
A N-acetil-cisteina pò esse indicata in parechji casi, per via di e so pruprietà antioxidanti è riducenti di mucus.
L'antibiotici ponu esse necessarii in casu d'infezzione respiratoria causata da batteri, chì ùn hè micca rara in i pazienti cun BPCO.
7. Chirurgia
Ancu s'ellu hè più raru, in certi casi più severi, u duttore pò cunsiglià per avè una cirurgia per eliminà e parti più affettati di u pulmone, permettendu à e regioni sane di espansione megliu è di funzionà più currettamente, tuttavia, sta chirurgia hè fatta solu in certi casi gravi è in cui a persona pò tollerà sta procedura.
U trasplante pulmonare pò ancu esse una pussibilità in casi specifici, cum'è indicatu da u duttore.
8. Smetta di fumà
Ancu s'ellu ùn hè micca esattamente un trattamentu, fumà hè una di e cause principali di l'enfisema pulmonare è, dunque, e persone chì soffrenu di enfisema pulmonare devenu smette di aduprà sigarette.
Ancu u fume secondariu o inalazione industriale di fume, inquinamentu, sò un risicu in u sviluppu di l'enfisema. Dunque, e droghe chì aiutanu à riduce o fermà u cunsumu di tabaccu ponu esse incluse in u trattamentu, unu di i principali obiettivi di trattamentu hè di fà chì a persona cun enfisema pulmonare smetti di fumà per tuttu.
9. Dieta
L'alimentu pò ancu aiutà assai à migliurà a respirazione, postu chì i carboidrati, i grassi è e proteine, quandu cunsumate, cunsumanu ossigenu è liberanu diossidu di carbonu. E postu chì e persone cun enfisema pulmonare anu difficoltà cù u scambiu di gas in u pulmone, a dieta pò ancu aiutà à facilità stu prucessu.
Unu di i nutrienti chì cunsuma u più ossigenu è libera diossidu di carbonu hè u carboidrati. Cusì, hè raccomandatu chì e persone cun enfisema riducenu a quantità di carboidrati in i so alimenti, in particulare u zuccheru simplice, prisente in alimenti cum'è biscotti, dolci, dolci è altri dolci. Dunque, a preferenza deve esse data à l'alimenti ricchi di fibre è di boni grassi, chì cunsumanu menu ossigenu, cume avocados, salmone, tonu, sardine o oliu d'aliva.
In ogni casu, hè impurtante cunsultà un nutrizziunistu per fà un pianu nutrizionale ben adattatu chì risponde à tutti i bisogni. Questu hè perchè, e persone cun malatie respiratorie è chì sò trattati cù corticosteroidi ponu ancu avè diminuitu i livelli di calciu è vitamina D, chì ponu esse rimpiazzati da cibu.
Segni di migliurazione
L'Enfisema ùn hà micca rimediu, cusì i sintomi ùn si ne vanu micca cumpletamente. In ogni casu, se u trattamentu hè fattu in modu currettu, dopu à uni pochi di ghjorni hè dighjà pussibule di nutà una diminuzione di guasi tutti i sintomi, cum'è mancanza di respiru, dolore di pettu o tosse.
Inoltre, cù u trattamentu, ci pò esse menu difficultà à fà attività chì sò diventate assai stancu, cum'è per fà spassighjate.
Segni di peghju
I segni di aggravamentu sò più cumuni in i casi induve u trattamentu ùn hè micca adeguatu o quandu a malattia avanza è diventa assai seria, ciò chì hè più cumunu in i casi induve u diagnosticu hè statu ritardatu.
Questi segni includenu difficoltà estreme di respirazione, dita bluastre, una faccia di culore purpurinu è sibilante intensu quandu si respira. In questi casi, hè cunsigliatu d'andà immediatamente à l'uspidale per inizià u trattamentu adattatu è per evità cumplicazioni gravi, cum'è arrestu cardiorespiratoriu.
Opzione di trattamentu naturale
Un trattamentu per l'enfisema pulmonariu chì pò esse fattu in casa, hè di amparà un eserciziu di fisioterapia chjamatu balzamu labiale è di realizallu parechje volte à u ghjornu, cum'è un modu per cumplementà u trattamentu guidatu da u duttore, senza mai rimpiazzallu. Per fà questu, basta à piglià un soffiu prufondu è lasciate passà l'aria per a bocca cù i denti spartuti è e labbre spartute per spustalli cù l'aria chì esce da a vostra bocca.
Stu sèmplice eserciziu rinforza i musculi espiratori è aiuta à eliminà cumpletamente l'aria da i pulmoni, permettendu à più ossigenu di entre in a prossima ispirazione è, di preferenza, deve esse guidatu da u fisioterapeuta.