Cumu si face u trattamentu di a scarlatina
Cuntenutu
- Cosa da manghjà durante u trattamentu
- Cume allevia i sintomi naturalmente
- Possibili complicazioni
- Segni di migliurazione o di peghju
A forma principale di trattamentu per a scarlatina in i zitelli hè custituita da una sola dosi di iniezione di Penicillina, ma a sospensione orale (sciroppu) pò ancu esse aduprata per 10 ghjorni. In casu di allergia à a penicillina, u duttore pò ricumandà l'eritromicina in forma di sciroppu, per 10 ghjorni.
Normalmente, 2 ghjorni dopu à l'iniziu di u trattamentu, i sintomi di a scarlatina cumincianu à sparisce, tuttavia, l'antibioticu deve esse tenutu per u tempu determinatu da u duttore, postu chì l'infezione pò ripresentà se u trattamentu hè fermatu prima, è ci hè un risicu di sviluppà resistenza à antibiotici.
Cosa da manghjà durante u trattamentu
A scarlatina pò causà mal di gola severa, è ancu cunfortu in tutta a bocca, perciò si consiglia di preferisce manghjà alimenti liquidi o pastosi, idealmente freschi o à temperatura ambiente, cume a zuppa di verdura cun ovu o pollu bollitu, per esempiu. Altri boni esempi includenu purè, gelatina, suchju di frutti è vitamine di yogurt.
I cibi assai caldi devenu esse evitati per ùn aggravà u disagiu in a gola. Pane, biscotti è pane tostatu ponu ancu esse manghjati, basta ch'elli sianu bagnati in latte o tè.
Cume allevia i sintomi naturalmente
Oltre à l'usu di antibiotici per curà a malattia, ci sò ancu altre precauzioni chì aiutanu à alleviare i sintomi, cume:
- U bagnu in acqua calda, vale à dì nè troppu caldu nè fretu, per aiutà à alleviare a frebba;
- Mettite cumpresse fredde o un asciugamanu bagnatu cù acqua fredda in fronte è ascelle per aiutà à calà a frebba.
- Applica regularmente tè caldu di camomilla o eucaliptu nantu à a pelle per rinfrescà è alleviate u pruritu;
- Applica olii minerali o creme idratanti per idratà, riduce i rossi è impedisce a pelle.
Durante u trattamentu è finu à chì i sintomi sò spariti, hè ancu cunsigliatu di ripusà in casa, affinchì u corpu si possa ripiglià più faciule è impedisce a trasmissione di l'infezzione.
Possibili complicazioni
A scarlatina hè generalmente trattata facilmente cù l'antibioticu indicatu da u duttore, è e cumplicazioni sò rare. Tuttavia, ancu se raru, ci pò esse febbre reumatica, chì hè dannu à e valvule di u core è danni à i reni chì ponu avanzà finu à a fallimentu renale.
U trattamentu cù antibiotici in u tempu cunsigliatu da u duttore impedisce l'apparizione di e cumplicazioni principali di sta malatia.
Segni di migliurazione o di peghju
I segni di migliuramentu in a scarlatina includenu una diminuzione di i lochi rossu nantu à a pelle, una crescita di l'appetitu, una diminuzione di u mal di gola, è dinò a frebba.
I segni di aggravamentu di a scarlatina, invece, si presentanu quandu u trattamentu ùn hè micca effettuatu o hè interromputu prima di l'ora, è includenu un incremento di febbre, un aumento di u mal di gola, dolore à l'orechja o in un'altra regione di u corpu, è ancu una crescita di macchie rossu nantu à a pelle. Se a scarlatina hè suspettata di peghju, hè assai impurtante di vultà à l'uspidale.